۱٬۱۳۱
ویرایش
Hasanejraei (بحث | مشارکتها) (اصلاح ساختار) |
Hasanejraei (بحث | مشارکتها) (اصلاح ساختار) |
||
خط ۶۷: | خط ۶۷: | ||
فصل چهارم کتاب، پرسش و پاسخ و گفتگویی است درباره رابطه فقه و حقوق که قرباننیا در این گفتگو ضمن اینکه رابطه فقه و حقوق را عام و خاص منوجه معرفی میکند، تلاش کرده است وجهه حقوقبشری فقه را در جوانب مختلف بازیابد. | فصل چهارم کتاب، پرسش و پاسخ و گفتگویی است درباره رابطه فقه و حقوق که قرباننیا در این گفتگو ضمن اینکه رابطه فقه و حقوق را عام و خاص منوجه معرفی میکند، تلاش کرده است وجهه حقوقبشری فقه را در جوانب مختلف بازیابد. | ||
==مبانی نفی تبعیض جنسیتی | ==مبانی نفی تبعیض جنسیتی== | ||
قرباننیا با تکیه بر پیشفرضها و مبانی دینی، بر آن است که گرچه پارهای از قوانین جمهوری اسلامی ایران بر مبنای جنسیت و تبعیضهای جنسیتی تدوین شده است، اما با این حال جنسیت در اسلام موجب تبعیض و تفاوت در احکام نیست و تفاوت در احکام به دلایلی دیگر است. مبانی نویسنده عبارتند از: | قرباننیا با تکیه بر پیشفرضها و مبانی دینی، بر آن است که گرچه پارهای از قوانین جمهوری اسلامی ایران بر مبنای جنسیت و تبعیضهای جنسیتی تدوین شده است، اما با این حال جنسیت در اسلام موجب تبعیض و تفاوت در احکام نیست و تفاوت در احکام به دلایلی دیگر است. مبانی نویسنده عبارتند از: | ||