پرش به محتوا

کاربر:Rezashams/صفحه تمرین: تفاوت میان نسخه‌ها

جز
بدون خلاصۀ ویرایش
جزبدون خلاصۀ ویرایش
جزبدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
[[مبارزه با فحشا|مبارزه با تن‌فروشی]]، مقابله با پدیده روسپیگری است که به معنای امرار معاش زنان با قرار دادن بدن خود در اختیار مردان است. تن‌فروشی مستلزم زنا، لمس، نگاه و التذاذ از بدن نامحرم و بنابر آموزه‌های اسلامی هرکدام از این موارد به دلیل خاص بدون هیچ مخالفی حرام است. لکن آنچه چالش فقهی است، بعد اجتماعی این مساله و جرم‌انگاری آن است. بدلیل اینکه تحریک این جرم از ناحیه زنان ممکن است جرم  
[[مبارزه با فحشا|مبارزه با تن‌فروشی]]، مقابله با پدیده روسپیگری است که به معنای امرار معاش زنان با قرار دادن بدن خود در اختیار مردان است. تن‌فروشی مستلزم زنا، لمس، نگاه و التذاذ از بدن نامحرم است و بنابر آموزه‌های اسلامی هرکدام از این موارد به دلیل خاص بدون هیچ مخالفی حرام است. لکن آنچه چالش فقهی است، بُعد اجتماعی این مساله و جرم‌انگاری آن است. روسپیگری در برخی از جوامع به پذیرش عمومی و مانند سایر مشاغل به رسمیت در آمده است مانند کشور آلمان و تایلند و در برخی دیگر مانند کرواسی و رومانی به شدت تقبیح شده و برای آن جریمه وضع شده است. در قانون جمهوری اسلامی به جرم انگاری این مسئله توجهی نشده و برخی این مسئله را سکوت سنگین قانون یاد کرده‌اند.


از بین عناوین فقهی، عنوان مشهور به زنا مشابه این عنوان است با این تفاوت که روسپیگری لزوما منجر به زنا نمی‌شود. در اسلام مجازات جداگانه‌ای برای عنوان شهرت به زنا به نحو حد یا تعزیر نیست لکن عناوینی  نظیر زنا و قوادی که روسپیگری مستلزم آن است مجازات دارند.
از بین عناوین فقهی، عنوان مشهور به زنا مشابه این عنوان است با این تفاوت که روسپیگری لزوما منجر به زنا نمی‌شود. در اسلام مجازات جداگانه‌ای برای عنوان شهرت به زنا به نحو حد یا تعزیر نیست لکن عناوینی  نظیر زنا و قوادی که روسپیگری مستلزم آن است مجازات دارند. در میان معاصران برخی با قیاس اولویت در نگاه امام خمینی در تطبیق افساد فی الارض بر قاچاقچیان مواد مخدر، دزدان ناموس و عفت عمومی و معتقداند روسپیگری نیز تحت عنوان افساد فی الارض میباشد و طبق ایات قرآن مجازات قتل دارد.




۴٬۰۸۱

ویرایش