بازی‌های رایانه‌ای (منابع مطالعاتی): تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه فقه معاصر
Khoshnudi (بحث | مشارکت‌ها)
صفحه‌ای تازه حاوی «{{منابع مطالعاتی}} == کتاب == === فارسی === # احکام بازی‌های رایانه ای، محمود صادقی قم، انتشارات معروف، ۱۳۹۴ش. [https://pic.ketab.ir/DataBase/bookpdf/94/94c19823.pdf صفحات ابتدایی کتاب را از اینجا ببینید] === عربی === == مقاله == === فارسی === # نقش انواع پرداخت کننده‌های مالی در ق...» ایجاد کرد
 
Rezashams (بحث | مشارکت‌ها)
جزبدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
{{منابع مطالعاتی}}
{{منابع مطالعاتی}}
 
[[بازی‌های رایانه‌ای]] یکی از ابزارهای سرگرمی در عصر نوین است که توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است.حکم فقهی بازی‌های رایانه‌ای تحت عناوینی نظیر لهو و لعب قرار میگیرد که در برخی از مصادیق حرمت را به خود اختصاص داده است


== کتاب ==
== کتاب ==
=== فارسی ===
=== فارسی ===
# احکام بازی‌های رایانه ای، محمود صادقی قم، انتشارات معروف، ۱۳۹۴ش. [https://pic.ketab.ir/DataBase/bookpdf/94/94c19823.pdf صفحات ابتدایی کتاب را از اینجا ببینید]
# احکام بازی‌های رایانه ای، محمود صادقی، قم، انتشارات معروف، ۱۳۹۴ش. [https://pic.ketab.ir/DataBase/bookpdf/94/94c19823.pdf صفحات ابتدایی کتاب را از اینجا ببینید]


=== عربی ===
=== عربی ===

نسخهٔ ‏۱۸ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۵۴

آخرین ویرایش: ۱۴۰۱/۷/۲۶

همه منابع مطالعاتی

بازی‌های رایانه‌ای یکی از ابزارهای سرگرمی در عصر نوین است که توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است.حکم فقهی بازی‌های رایانه‌ای تحت عناوینی نظیر لهو و لعب قرار میگیرد که در برخی از مصادیق حرمت را به خود اختصاص داده است

کتاب

فارسی

  1. احکام بازی‌های رایانه ای، محمود صادقی، قم، انتشارات معروف، ۱۳۹۴ش. صفحات ابتدایی کتاب را از اینجا ببینید

عربی

مقاله

فارسی

  1. نقش انواع پرداخت کننده‌های مالی در قماربودن بازی‌های رایانه ای، محمد علی خادمی کوشا و عسکر درخشان دوست، فصلنامه فقه، شماره ۱۰۹، بهار ۱۴۰۱ش. مقاله را از اینجا ببینید
  2. موضوع‌شناسی قمار در پرداخت‌های پس از باخت در بازی‌های رایانه ای، محمدعلی خادمی کوشا و محمود عبداللهی، فصلنامه جستارهای فقهی و اصولی، شماره ۲، سال ۸، ۱۴۰۱ش. مقاله را از اینجا ببینید
  3. جستاری در مشروعیت پرداخت عوض در بازی‌های رایانه ای، بی‌بی رحیمه ابراهیمی، فصلنامه مطالعات فقه و حقوق اسلامی، شماره ۲۲، بهار و تابستان ۱۳۹۲ش. مقاله را از اینجا ببینید
  4. بازشناسی بازی دیجیتال از قماربازی دیجیتال (مطالعه فقهی–حقوقی)، مرتضی وصالی ناصح، سومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، ۱۳۹۶ش. مقاله را از اینجا ببینید

عربی

پایان‌نامه

فارسی

  1. مسئولیت کیفری تولیدکنندگان بازی‌های رایانه ای با نگاهی به فقه امامیه، سمیرا دهقان، کارشناسی ارشد، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره)، ۱۳۹۶ش. اطلاعات پایان‌نامه را از اینجا ببینید
  2. بازی‌های رایانه‌ای از منظر فقه جعفری، محمدجواد خرمی، کارشناسی ارشد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، مجتمع دانشگاهی ولیعصر (عج)، ۱۳۹۲ش. اطلاعات پایان‌نامه را از اینجا ببینید

عربی

سایر منابع

  1. بازی‌های رایانه‌ای و قاعده لاضرر، سید مهدی نریمانی، یادداشت اینترنتی، مجله الکترونیک فقه و بازی‌های مجازی. از اینجا ببینید
  2. کتب ضاله و بازی‌های رایانه‌ای، محمدرضا ملائی، یادداشت اینترنتی، مجله الکترونیک فقه و بازی‌های مجازی. از اینجا ببینید
  3. خرید و فروش بازی‌های رایانه‌ای آسیب‌زا، حرام است، مرتضی جوادی آملی، گفتگو با شبکه اجتهاد، مجله الکترونیک فقه و بازی‌های مجازی. از اینجا ببینید
  4. برخورد حاکمیتی با بازی‌های آسیب‌زا، مشروع نیست، سید محمدعلی ایازی، گفتگو با شبکه اجتهاد، مجله الکترونیک فقه و بازی‌های مجازی. از اینجا ببینید
  5. قمار با کاربران کافر جایز است، سید محمد حسینی زنجانی، گفتگو با شبکه اجتهاد، مجله الکترونیک فقه و بازی‌های مجازی. از اینجا ببینید
  6. اکانت مالیت دارد، ربطی هم به قمار ندارد!، محمدعلی گرامی قمی، گفتگو با شبکه اجتهاد، مجله الکترونیک فقه و بازی‌های مجازی. از اینجا ببینید
  7. ملاک حسن و قبح بازی‌های رایانه‌ای، عقلایی است نه فقهی، سید محمدصادق علم‌الهدی، گفتگو با شبکه اجتهاد، مجله الکترونیک فقه و بازی‌های مجازی. از اینجا ببینید