۳٬۶۰۲
ویرایش
Mkhaghanif (بحث | مشارکتها) جز (added Category:مقالات کتابشناسی using HotCat) |
Mkhaghanif (بحث | مشارکتها) جز (←ساختار کتاب) |
||
(یک نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۵۴: | خط ۵۴: | ||
===ساختار کتاب=== | ===ساختار کتاب=== | ||
کتاب تغییر جنسیت آری یا نه؟ از سه بخش تشکیل یافته است: | کتاب تغییر جنسیت آری یا نه؟ از سه بخش تشکیل یافته است: یکم: اطلاعات علمی و پایه درباره جنسیت (ص۱۵)، دوم: تغییر جنسیت (ص۲۷) و سوم: نشانههای تغییر جنسیت در افراد خنثی و تشخیص خنثای مشکله از غیرمشکله (ص۶۷). | ||
مؤلف در بخش اول، نخست برای موضوعشناسی بحث، اطلاعاتی کلی و پایه پیرامون چیستی جنسیت و تغییر آن ارائه کرده و از برخی موضوعات تحت عنوان «جنسیت و نشانههای آن» (ص۱۷)، «هویت جنسی و اختلالات آن» (ص۲۰)، «اختلالات جنسیتی» (ص۲۳)، «ناهنجاریهای کروموزومی» (ص۲۳) و «ناهنجاریهای هورمونی و ابهام در آلت تناسلی» (ص۲۴) سخن رانده است. | مؤلف در بخش اول، نخست برای موضوعشناسی بحث، اطلاعاتی کلی و پایه پیرامون چیستی جنسیت و تغییر آن ارائه کرده و از برخی موضوعات تحت عنوان «جنسیت و نشانههای آن» (ص۱۷)، «هویت جنسی و اختلالات آن» (ص۲۰)، «اختلالات جنسیتی» (ص۲۳)، «ناهنجاریهای کروموزومی» (ص۲۳) و «ناهنجاریهای هورمونی و ابهام در آلت تناسلی» (ص۲۴) سخن رانده است. | ||
خط ۱۳۳: | خط ۱۳۳: | ||
درباره حرمت رابطه جنسی و ترتب حدّ و تعزیر نیز به نظر مؤلف از آنجا که حداقل یک طرف این عمل عضوی زائد است، حکم زنا یا لواط بر آن بار نمیشود؛ اما قابلیت تعزیر را دارا است. از نظر نویسنده همچنین بعید نیست که آمیزش زنی که تغییر جنسیت داده و به ظاهر مرد شده با زن دیگری که جنسش حقیقی است حکم مساحقه داشته باشد.(ص۵۹) نویسنده به این فرض که مردی با مرد دیگری که تغییر جنسیت داده و زن شده از طریق دبر آمیزش کند توجه نکرده و حکم آن را بیان نکرده است. | درباره حرمت رابطه جنسی و ترتب حدّ و تعزیر نیز به نظر مؤلف از آنجا که حداقل یک طرف این عمل عضوی زائد است، حکم زنا یا لواط بر آن بار نمیشود؛ اما قابلیت تعزیر را دارا است. از نظر نویسنده همچنین بعید نیست که آمیزش زنی که تغییر جنسیت داده و به ظاهر مرد شده با زن دیگری که جنسش حقیقی است حکم مساحقه داشته باشد.(ص۵۹) نویسنده به این فرض که مردی با مرد دیگری که تغییر جنسیت داده و زن شده از طریق دبر آمیزش کند توجه نکرده و حکم آن را بیان نکرده است. | ||
[[رده:مقالات کتابشناسی]] | [[رده:مقالات کتابشناسی]] |