۳٬۶۵۲
ویرایش
Mkhaghanif (بحث | مشارکتها) |
Mkhaghanif (بحث | مشارکتها) جز (←مشروعیت و ادله آن) |
||
خط ۷۳: | خط ۷۳: | ||
برخی فقها مانند سید علی خامنهای معاملات فارکس را با رعایت ضوابط شرعی و قانونی فینفسه صحیح میدانند. در صورتی که معاملات به صورت واقعی و خرید و فروش ارز باشد و کارگزاری برای دادن اعتبار سود دریافت نکند؛ این معاملات صحیح است.<ref>خامنهای، استفتا اینترنتی، تاریخ ۲۶/۰۲/۱۴۰۰ و به شماره استفتای ۶z669g2.</ref> | برخی فقها مانند سید علی خامنهای معاملات فارکس را با رعایت ضوابط شرعی و قانونی فینفسه صحیح میدانند. در صورتی که معاملات به صورت واقعی و خرید و فروش ارز باشد و کارگزاری برای دادن اعتبار سود دریافت نکند؛ این معاملات صحیح است.<ref>خامنهای، استفتا اینترنتی، تاریخ ۲۶/۰۲/۱۴۰۰ و به شماره استفتای ۶z669g2.</ref> | ||
قائلین به مشروعیت معاملات فارکس ادله عدم مشروعیت را ناتمام میدانند. در نتیجه اطلاقات و عمومات احل الله البیع<ref>بقره - ۲۷۵.</ref>و اوفوا بالعقود<ref>مائده - ۱.</ref>شامل معاملات فارکس میشود و حکم به صحت این معاملات میشود. ابراهیم برارپور معاملات فارکس را مطابق با ارتکازات عقلایی دانسته و رویکرد اسلام در احکام معاملات | قائلین به مشروعیت معاملات فارکس ادله عدم مشروعیت را ناتمام میدانند. در نتیجه اطلاقات و عمومات احل الله البیع<ref>بقره - ۲۷۵.</ref>و اوفوا بالعقود<ref>مائده - ۱.</ref>شامل معاملات فارکس میشود و حکم به صحت این معاملات میشود. ابراهیم برارپور معاملات فارکس را مطابق با ارتکازات عقلایی دانسته و رویکرد اسلام در احکام معاملات را امضایی میداند و بنابر اصل اولیه صحت معاملات، حکم به صحت معاملات فارکس کرده است.<ref>برارپور، ابراهیم، تبیین ماهیت و چیستی بازار فارکس و بایستههای آن در فقه و حقوق ایران، ص۲۳.</ref> | ||
== پانویس == | == پانویس == |