پرش به محتوا

محصولات تراریخته (منابع مطالعاتی): تفاوت میان نسخه‌ها

بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۲: خط ۲:
|
|
}}
}}
[[محصولات تراریخته]] فرآورده هایی هستند که بر اساس مهندسی ژنتیک و اصلاح نژادی تغییراتی بر روی آنها صورت گرفته است. مسأله از این جهت در فقه معاصر حائز اهمیت است که در آیه ۱۱۹ سوره نساء، تغییر خلقت از پروژه‌های شیطان برای گمراهی بشر معرفی شده است. از طرف دیگر خداوند، عالم را مسخّر انسان قرار داده است، در نتیجه تصرف انسان در سایر موجودات به هر نحوی جایز است. فقه معاصر باید این چالش را پاسخگو باشد.
[[محصولات تراریخته]] فرآورده هایی هستند که بر اساس مهندسی ژنتیک و اصلاح نژادی تغییراتی بر روی آن‌ها صورت گرفته است. مسئله از این جهت در فقه معاصر حائز اهمیت است که در آیه ۱۱۹ سوره نساء، تغییر خلقت از پروژه‌های شیطان برای گمراهی بشر معرفی شده است. از طرف دیگر خداوند، عالم را مسخّر انسان قرار داده است، در نتیجه تصرف انسان در سایر موجودات به هر نحوی جایز است. فقه معاصر باید این چالش را پاسخگو باشد.


پرسش‌هایی در این زمنیه مطرح است. آیا اصل دستکاری در خلقت جایز است؟ مرز جواز تصرف در عالم براساس جواز تسخیر و منع تغییر خلق‌الله چیست؟ آیا تغییرات مهندسی ژنتیک، تغییر خلقت است؟
پرسش‌هایی در این زمینه مطرح است. آیا اصل دستکاری در خلقت جایز است؟ مرز جواز تصرف در عالم براساس جواز تسخیر و منع تغییر خلق‌الله چیست؟ آیا تغییرات مهندسی ژنتیک، تغییر خلقت است؟


== کتاب ==
== کتاب ==
۳٬۸۱۵

ویرایش