پرش به محتوا

قوانین آپارتمان‌نشینی (منابع مطالعاتی): تفاوت میان نسخه‌ها

بدون خلاصۀ ویرایش
 
خط ۱: خط ۱:
{{منابع مطالعاتی}}
{{منابع مطالعاتی}}
[[قوانین آپارتمان‌نشینی]] در راستای حل مشکلات موجود در این سبک زندگی وضع شده است. هم‌زمان با رشد جمعیت و مهاجرت به شهرهای بزرگ آپارتمان‌ها توسعه زیادی داشته‌اند و ویژگی‌هایی دارند که آنرا از خانه‌های ویلایی متمایز می‌کند. مسلما در منابع روایی از این سبک زندگی نوظهور سخنی به میان نیامده است، اما می‌توان با استفاده از قواعد کلی موجود در منابع فقهی جهت تنظیم قوانین شرعی تلاش کرد. سؤالاتی که فقه معاصر به دننبال پاسخ آن است: مالکیت زمین در آپارتمان چگونه است؟ وضع قوانین که محدود کننده نسبی از حق انتفاع آپارتمان را به همراه دارد چگونه با ملکیت قابل جمع است؟ ضمانت اجرای این قوانین مورد تایید فقها هست؟ منابع ذیل تا حدودی پاسخ این سؤالات را داده است.
[[قوانین آپارتمان‌نشینی]] در راستای حل مشکلات موجود در این سبک زندگی وضع شده است. هم‌زمان با رشد جمعیت و مهاجرت به شهرهای بزرگ آپارتمان‌ها توسعه زیادی داشته‌اند و ویژگی‌هایی دارند که آنرا از خانه‌های ویلایی متمایز می‌کند. مسلما در منابع روایی از این سبک زندگی نوظهور سخنی به میان نیامده است، اما می‌توان با استفاده از قواعد کلی موجود در منابع فقهی جهت تنظیم قوانین شرعی تلاش کرد.
 
سؤالاتی که فقه معاصر به دنبال پاسخ آن است: مالکیت زمین در آپارتمان چگونه است؟ وضع قوانین که محدود کننده نسبی از حق انتفاع آپارتمان را به همراه دارد چگونه با ملکیت قابل جمع است؟ ضمانت اجرای این قوانین مورد تایید فقها هست؟ هیئت مدیره‌های آپارتمان‌ها تا چه حدی حق تصرف در ملکیت افراد دارند؟
 
منابع ذیل در پاسخ به این سؤالات جمع‌آوری شده است.
 
==کتاب‌ها==
==کتاب‌ها==
===فارسی===
===فارسی===
۲٬۶۴۵

ویرایش