کاربر:Khoshnudi/صفحه تمرین۲: تفاوت میان نسخه‌ها

بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۲۱: خط ۲۱:
# هزینه دادرسی، قاسم بصری، ماهنامه کانون وکلا، شماره ۹۷، مرداد و شهریور ۱۳۴۴ش. [https://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/491827/%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%B3%DB%8C اطلاعات مقاله را از اینجا ببینید]
# هزینه دادرسی، قاسم بصری، ماهنامه کانون وکلا، شماره ۹۷، مرداد و شهریور ۱۳۴۴ش. [https://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/491827/%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%B3%DB%8C اطلاعات مقاله را از اینجا ببینید]
==پایان‌نامه‌ها==
==پایان‌نامه‌ها==
===فارسی===#بررسی آثار اعسار از هزینه دادرسی، کارشناسی ارشد، زهرا احمدی، دانشگاه قم، پردیس دانشگاهی، ۱۴۰۰ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/abd948903234c43c40eb59a79839d7bf اطلاعات پایان‌نامه را از اینجا ببینید]
===فارسی===
#بررسی آثار اعسار از هزینه دادرسی، کارشناسی ارشد، زهرا احمدی، دانشگاه قم، پردیس دانشگاهی، ۱۴۰۰ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/abd948903234c43c40eb59a79839d7bf اطلاعات پایان‌نامه را از اینجا ببینید]
#هزینه های دادرسی از منظر فقه و حقوق موضوعه، فائزه قلعه نوی، کارشناسی ارشد، دانشگاه قرآن و حدیث، ۱۳۹۵ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/faa8ff4bcadeaa59408fdaa1f4a9a896 اطلاعات پایان‌نامه را از اینجا ببینید]
#هزینه های دادرسی از منظر فقه و حقوق موضوعه، فائزه قلعه نوی، کارشناسی ارشد، دانشگاه قرآن و حدیث، ۱۳۹۵ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/faa8ff4bcadeaa59408fdaa1f4a9a896 اطلاعات پایان‌نامه را از اینجا ببینید]
#هزینه دادرسی در فقه و حقوق ایران و مطالعه تطبیقی حقوق فرانسه، کارشناسی ارشد، رویا زندوکیلی، دانشکده الهیات، دانشگاه شهید مطهری، ۱۳۹۵ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/ca71b7adb25b1dff5f8ff1d02292dda0 اطلاعات پایان‌نامه را از اینجا ببینید]
#هزینه دادرسی در فقه و حقوق ایران و مطالعه تطبیقی حقوق فرانسه، کارشناسی ارشد، رویا زندوکیلی، دانشکده الهیات، دانشگاه شهید مطهری، ۱۳۹۵ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/ca71b7adb25b1dff5f8ff1d02292dda0 اطلاعات پایان‌نامه را از اینجا ببینید]
بررسی فقهی حقوقی هزینه های دادرسی در دعاوی مالی و غیر مالی در محاکم قضایی،  ثریا قرباندوست، کارشناسی ارشد، دانشگاه قم، پردیس دانشگاهی، ۱۳۹۴ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/c6fee7ceecab21058846199d557bf774 اطلاعات پایان‌نامه را از اینجا ببینید]
#بررسی فقهی حقوقی هزینه های دادرسی در دعاوی مالی و غیر مالی در محاکم قضایی،  ثریا قرباندوست، کارشناسی ارشد، دانشگاه قم، پردیس دانشگاهی، ۱۳۹۴ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/c6fee7ceecab21058846199d557bf774 اطلاعات پایان‌نامه را از اینجا ببینید]
 
 
بسمه تعالی
 
مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان ـ ریاست محترم امور اساتید
 
آقای مجید خوشنودی به شناسه طلبگی ۸۳۱۱۱۱۰۷۶۵ دارای سابقه تدریس دروس سطح ۱ و ۲ بوده و صلاحیت علمی و اخلاقی وی برای تدریس دروس ذیل مورد تأیید است.
{{ستون|۲}}
* فقه سطح ۱ و سطح ۲
* علوم حدیث، درایة الحدیث، علم رجال
* ادبیات عرب و بلاغت
* منطق و فلسفه سطح ۲ 
{{پایان}}
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
سلام علیکم. اینجانب مجید خوشنودی به شناسه طلبگی ۸۳۱۱۱۱۰۷۶۵ فارغ التحصیل سطح ۳ حوزه علمیه مشهد دارای سوابق تحصیلی و تدریس زیر هستم.
 
* تحصیل سطح یک در مدارس علمیه اهل‌بیت(ع) و سعادت
* تحصیل سطح دو و سه بصورت آزاد و استفاده از محضر اساتیدی همچون: حجة‌الاسلام استاد درایتی، حجة‌الاسلام استاد محسن مروارید، حجة‌الاسلام استاد دری
* تحصیلات درس خارج فقه و اصول در مشهد و قم
 
# ۳ سال درس خارج فقه آیت‌الله حاج مهدی مروارید در مشهد
# ۲ سال درس خارج اصول حجة‌الاسلام استاد تبادکانی در مشهد
# ۱ سال درس خارج فقه حجة‌الاسلام استاد درایتی در مشهد
# ۵ سال درس خارج فقه و اصول آیت‌الله حاج مهدی گنجی در قم
# ۲ سال درس خارج فقه و اصول آیت‌الله حاج محمدتقی شهیدی در قم
# ۲ سال تحصیل در مؤسسه فقه اقتصادی طیبات در قم و استفاده از حجج اسلام استاد مصباحی‌مقدم، استاد مجید رضایی، استاد عبادی
 
* تدریس و نظارت خارج
 
# ۴ سال تدریس دروس مختلف سطح ۱ در مدرسه اهل‌بیت(ع)
# ۲ سال تدریس اصول فقه سطح ۱ در مدرسه آیت‌الله خوئی
# ۲ سال نظارت درس کفایه در مؤسسه ثامن
# ۲ سال تدریس رسائل در مؤسسه ثامن
# ۵ سال نظارت درس خارج فقه و اصول آیت‌الله گنجی در قم
 
 
 
 
 
 
حرز جواد
 
حِرز (جمع آن اَحْراز) در لغت به جایی می‌گویند که چنان محصور و محکم باشد که اگر کسی بدان وارد شود از گزندها و خطرها مصون بماند<ref>خلیل‌بن احمد؛ جوهری؛ ابن‌منظور؛ زبیدی، ذیل واژه</ref> و در اصطلاح، مشابه با [https://fa.wikishia.net/view/%D8%AA%D8%B9%D9%88%DB%8C%D8%B0 تعویذ] و عُوذَه<ref>رجوع کنید به جوهری؛ ابن‌منظور؛ زبیدی، همانجاها</ref> یا قسمی از آن است که با آداب [https://fa.wikishia.net/view/%D8%B4%D8%B1%D8%B9 شرع] موافق باشد. بنابه گفته [https://fa.wikishia.net/view/%D8%B2%D9%85%D8%AE%D8%B4%D8%B1%DB%8C زمخشری]<ref>ذیل واژه</ref> کاربرد حرز در معنای اصطلاحی از باب مَجاز است.<ref>نیز رجوع کنید به زبیدی، همانجا</ref>
 
[https://fa.wikishia.net/view/%D8%A7%D8%A8%D9%86%E2%80%8C%D8%B7%D8%A7%D9%88%D9%88%D8%B3 ابن‌طاووس] دعای منسوب به [https://fa.wikishia.net/view/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85_%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF(%D8%B9) امام جواد(ع)] را که گویند برای مصون ماندن از آسیب‌ها برای [https://fa.wikishia.net/view/%D9%85%D8%A3%D9%85%D9%88%D9%86 مأمون] نوشت، در [https://fa.wikishia.net/view/%D9%85%D9%87%D8%AC_%D8%A7%D9%84%D8%AF%D8%B9%D9%88%D8%A7%D8%AA_%D9%88_%D9%85%D9%86%D9%87%D8%AC_%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%AA_(%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8) مُهَج‌الدعوات]<ref>مُهَج‌الدعوات، ص۵۲ـ۵۹</ref> «حرز» و در [https://fa.wikishia.net/view/%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86_%D9%85%D9%86_%D8%A7%D8%AE%D8%B7%D8%A7%D8%B1_%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B3%D9%81%D8%A7%D8%B1_%D9%88_%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86 الامان]<ref>الامان، ص ۷۴</ref> «عوذه» نامیده‌است. از مقایسه متون حرزها و تعویذها نیز به تفاوتی نمی‌توان دست یافت. به همین سبب، در ادبیات محدّثان و اهل دعا، حرز و تعویذ و تحرّز و تعوّذ غالباً در یک سیاق و به یک معنا به‌کار رفته‌اند.<ref>برای نمونه رجوع کنید به برقی، ج ۲، ص۳۶۷؛ ابن‌طاووس، ۱۴۱۴ـ۱۴۱۶، ج ۲، ص۲۷۵</ref> شاید بتوان گفت تعویذ تنها خواندنی‌ها و نوشتنی‌ها (از قبیل [https://fa.wikishia.net/view/%D8%A7%D8%B3%D9%85_%D8%A7%D8%B9%D8%B8%D9%85 اسم اعظم] یا اذکار و ادعیه) است، اما حرز افزون بر اینها شامل اشیا هم می‌گردد.
 
واژه حرز و مشتقات آن در [https://fa.wikishia.net/view/%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86 قرآن] نیامده، اما در احادیث [https://fa.wikishia.net/view/%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87 شیعه] و [https://fa.wikishia.net/view/%D8%A7%D9%87%D9%84_%D8%B3%D9%86%D8%AA سنّی] و ادعیه مأثور این واژه فراوان به‌کار رفته‌است.<ref>برای نمونه رجوع کنید به کلینی، ج ۱، ص۲۸۱، ج ۲، ص۲۲۱، ۵۱۹؛ ابن‌بابویه، ۱۴۰۴، ج ۱، ص۱۵۲؛ طوسی، ۱۳۷۸ـ۱۳۸۲، ج ۳، ص۹۷؛ همو، ۱۴۱۱، ص۱۵۱، ۵۷۴؛ ابن‌حنبل، ج ۴، ص۶۰؛ ابن‌ماجه، ج ۲، ص۱۲۷۲</ref> شماری از این حدیث‌ها، از جمله حدیث [https://fa.wikishia.net/view/%D8%A7%D9%86%D8%B3_%D8%A8%D9%86_%D9%85%D8%A7%D9%84%DA%A9 انس بن مالک]<ref>رجوع کنید به کنزالعمال، علی بن حسام الدین متقی، ج ۲، ص۶۶۶ـ۶۶۷</ref> و حدیث منقول از [https://fa.wikishia.net/view/%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA_%D8%B9%D9%84%DB%8C(%D8%B9) حضرت علی(ع)]، <ref>سیوطی، ذیل اسراء: ۴۵؛ متقی، ج ۲، ص۶۶۶</ref> حاکی از کاربرد حرز، به معنای مصطلح، در صدر [https://fa.wikishia.net/view/%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85 اسلام] است به این معنا که [https://fa.wikishia.net/view/%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%B1(%D8%B5) پیامبر(ص)]، [https://fa.wikishia.net/view/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86 امامان] و برخی از [https://fa.wikishia.net/view/%D8%B5%D8%AD%D8%A7%D8%A8%D9%87 صحابه] و [https://fa.wikishia.net/view/%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D8%B9%D8%A7%D9%86 تابعان] و اتباع ایشان برای حفظ خود یا دیگران از گزندها و آسیب‌ها حرز به‌کار می‌برده و نتیجه مطلوب را نیز به دست می‌آورده‌اند.
 
به‌همراه داشتن حرز جواد، منسوب به [https://fa.wikishia.net/view/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85_%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF(%D8%B9) امام جواد(ع)]، نیز در میان شیعیان و ایرانیان چندان متداول بوده که «حرز جواد کسی بودن» و «حرز جواد خود کردن»، به معنای «پیوسته با او بودن» و «همیشه کسی را همراه خود کردن»، مَثَل شده‌است.<ref>رجوع کنید به دهخدا، ذیل «حرز جواد»</ref> در کتب ادعیه و حدیث درباره این حرز، که گویند نخستین بار امام جواد(ع) آن را برای [https://fa.wikishia.net/view/%D9%85%D8%A3%D9%85%D9%88%D9%86 مأمون عباسی] نوشته، حکایت شگفت‌انگیزی نقل شده‌است<ref>رجوع کنید به ابن‌طاووس، ۱۴۱۴، ص۵۲ـ۶۰؛ مجلسی، ۱۴۰۳، ج ۹۱، ص۳۵۴ـ ۳۶۱</ref> [https://fa.wikishia.net/view/%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF_%D8%A8%D9%86_%D8%AD%D8%B3%D9%86%D8%B9%D9%84%DB%8C_%D8%B4%D9%88%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C محمد بن حسنعلی شوشتری]، یکی از عالمان سده دوازدهم و نواده عبداللّه‌بن حسین تستری، نیز رساله‌ای به نام آداب حرز الجواد برای [https://fa.wikishia.net/view/%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86_%D8%B5%D9%81%D9%88%DB%8C شاه‌سلطان حسین صفوی] نوشته‌است.<ref>آقابزرگ طهرانی، ج ۱، ص۱۷</ref>
 


== پانویس ==
== پانویس ==