وسائل الانجاب الصناعیة (کتاب): تفاوت میان نسخهها
←مدعیات: ابرابزار |
|||
خط ۱۹: | خط ۱۹: | ||
=مدعیات= | =مدعیات= | ||
نویسنده -برخلاف برخی فقهای معاصر- بر آن است که فرزند متولد از تلقیح مصنوعی از لحاظ انتساب تفاوتی با فرزند متولد از بارداری طبیعی ندارد و به صاحب رحم و صاحب اسپرم ملحق میگردد. (ص۴۱۷) همچنین از میان روشهای مختلف تلقیح مصنوعی تنها در فرضی که تخمک زن با اسپرم یا سلول بنیادی مرد اجنبی باردار شود، تلقیح مصنوعی جایز | نویسنده -برخلاف برخی فقهای معاصر- بر آن است که فرزند متولد از تلقیح مصنوعی از لحاظ انتساب تفاوتی با فرزند متولد از بارداری طبیعی ندارد و به صاحب رحم و صاحب اسپرم ملحق میگردد. (ص۴۱۷) همچنین از میان روشهای مختلف تلقیح مصنوعی تنها در فرضی که تخمک زن با اسپرم یا سلول بنیادی مرد اجنبی باردار شود، تلقیح مصنوعی جایز نیست؛ از نگاه نویسنده تنها دلیل قابل استناد بر حرمت این فرض، ارتکاز متشرعه است و ادله دیگر فقهی دلالت بر حرمت آن ندارد (ص۹۱) لازم است ذکر شود که آثار بارداری حاصل از زنا بر تلقیح مصنوعیِ غیرشرعی مترتب نمیشود و فرزند حاصل از آن فرزند مشروع به شمار میرود. (ص۱۴) | ||
=محتوای کتاب= | =محتوای کتاب= |