کاربر:Hamzeahmadi/صفحه تمرین۳: تفاوت میان نسخهها
Hamzeahmadi (بحث | مشارکتها) |
Hamzeahmadi (بحث | مشارکتها) |
||
خط ۴: | خط ۴: | ||
==تبیین مسئله و جایگاه آن== | ==تبیین مسئله و جایگاه آن== | ||
مجسمهسازی از مسائلی است که فقها در آثار خود به بررسی حکم شرعی آن پرداختهاند. مجسمهسازی در ادبیات فقها-در مقابل نقاشی-طراحی و ساختن شکل یا صورت در سه بُعد است؛ به طوری که اگر بر آن نور بتابد سایه آن تشکیل میشود<ref>اردبیلی، مجمع الفائدة و البرهان، ۱۴۰۳ق، ج۸، ص۵۴.</ref> و در اصطلاح هنری شاخهای از هنرهای تجسمی است که به بازنمایی اشیاء واقعی یا خیالی با مواد جامد نظیر چوب، سنگ، فلز در سه بُعد میپردازد.<ref>کارتر، دانشنامه زیباییشناسی: مجسمهسازی، ۱۳۸۶ش، ص۳۷۷-۳۷۸.</ref> | مجسمهسازی و بهویژه مجسمه موجودات جاندار مانند حیوان و انسان از مسائلی است که فقها در آثار خود به بررسی حکم شرعی آن پرداختهاند. مجسمهسازی در ادبیات فقها-در مقابل نقاشی-طراحی و ساختن شکل یا صورت در سه بُعد است؛ به طوری که اگر بر آن نور بتابد سایه آن تشکیل میشود<ref>اردبیلی، مجمع الفائدة و البرهان، ۱۴۰۳ق، ج۸، ص۵۴.</ref> و در اصطلاح هنری شاخهای از هنرهای تجسمی است که به بازنمایی اشیاء واقعی یا خیالی با مواد جامد نظیر چوب، سنگ، فلز در سه بُعد میپردازد.<ref>کارتر، دانشنامه زیباییشناسی: مجسمهسازی، ۱۳۸۶ش، ص۳۷۷-۳۷۸.</ref> | ||
===جایگاه مسئله در فقه معاصر=== | ===جایگاه مسئله در فقه معاصر=== |