فقه معاصر:پیش‌‌نویس تغییر جنسیت آری یا نه؟ (کتاب): تفاوت میان نسخه‌ها

بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
{{جعبه اطلاعات کتاب
| عنوان =تغییر جنسیت آری یا نه؟
| تصویر =
| اندازه تصویر =تغییر جنسیت آری یا خیر؟.jpg
| توضیح_تصویر =
| نام‌های دیگر =
| نویسنده =یدالله دوزدوزانی تبریزی
| تاریخ نگارش =۱۳۸۶ش
| موضوع =تغییر جنسیت
| سبک =تحلیلی
| زبان =فارسی
| ویراستار =
| به تصحیح =
| به کوشش = محسن دلیر
| گرداوری =
| تصویرگر =
| طراح جلد =
| تعداد جلد = یک جلد
| تعداد صفحات =۱۴۲
| قطع =
| مجموعه =
| ترجمه به دیگر زبان‌ها =
| ناشر =آثار امین/ شرق خیال
| محل نشر =قم
| تاریخ نشر =۱۳۸۷ش/ ۱۴۰۱ش
| نوبت چاپ = اول
| شمارگان =
| شابک =
| نوع رسانه =
| وبسایت ناشر =
| نام کتاب =
| مترجم =
| مشخصات نشر =
|نسخه الکترونیکی=
}}
===چکیده===
===چکیده===
'''تغییر جنسیت آری یا نه؟''' کتابی فارسی پیرامون موضوع [[تغییر جنسیت]] و مباحث مرتبط با خنثی در حوزه فقه پزشکی، خانواده و اجتماع  است. این کتاب حاصل درس‌گفتارهای خارج فقه [[یدالله دوزدوزانی تبریزی|آیت‌الله یدالله دوزدوزانی تبریزی]] است که توسط محسن دلیر گردآوری شده است. نویسنده با بیان ادله‌ای نظیر آیه ۱۹۵ سوره بقره (آیه تهلکه)، آیه ۱۱۹ سوره نساء (آیه تغییر خلقت) و تشبه به جنس مخالف، در مجموع قایل به عدم جواز تغییر جنسیت شده است. همچنین در موضوعات مرتبط با بحث خنثی، و بررسی جواز تغییر جنسیت در آنان، که حجم زیادی از این کتاب ۱۲۰ صفحه‌ای را به خود اختصاص داده است، برداشتن عضو اضافی در خنثای غیر مشکله را اساسا مصداقی از تغییر جنسیت ندانسته و آن را جایز می‌شمارد. در حالی که تغییر جنسیت در خنثای غیر مشکله را همچنان مجاز نمی‌داند.
'''تغییر جنسیت آری یا نه؟''' کتابی فارسی پیرامون موضوع [[تغییر جنسیت]] و مباحث مرتبط با خنثی در حوزه فقه پزشکی، خانواده و اجتماع  است. این کتاب حاصل درس‌گفتارهای خارج فقه [[یدالله دوزدوزانی تبریزی|آیت‌الله یدالله دوزدوزانی تبریزی]] است که توسط محسن دلیر گردآوری شده است. نویسنده با بیان ادله‌ای نظیر آیه ۱۹۵ سوره بقره (آیه تهلکه)، آیه ۱۱۹ سوره نساء (آیه تغییر خلقت) و تشبه به جنس مخالف، در مجموع قایل به عدم جواز تغییر جنسیت شده است. همچنین در موضوعات مرتبط با بحث خنثی، و بررسی جواز تغییر جنسیت در آنان، که حجم زیادی از این کتاب ۱۲۰ صفحه‌ای را به خود اختصاص داده است، برداشتن عضو اضافی در خنثای غیر مشکله را اساسا مصداقی از تغییر جنسیت ندانسته و آن را جایز می‌شمارد. در حالی که تغییر جنسیت در خنثای غیر مشکله را همچنان مجاز نمی‌داند.