کاربر:Abbasi/صفحه تمرین۳: تفاوت میان نسخهها
خط ۴: | خط ۴: | ||
شرط جنسیت به این معناست که آیا منصبهای ولایی و غیر ولایی مختص مردان است یا زنان هم از منظر اسلام میتوانند متصدی آنها شوند. | شرط جنسیت به این معناست که آیا منصبهای ولایی و غیر ولایی مختص مردان است یا زنان هم از منظر اسلام میتوانند متصدی آنها شوند. | ||
نویسنده تلاش کرده | نویسنده تلاش کرده تمام ادله موافقان و مخالفان را مطرح کند و در پایان، شرط ذکوریت در منصبهای ولایی را اثبات و در مناصب غیر ولایی، عدم شرط را فیالجمله قبول میکند. | ||
عدم ویراستاری از اشکالات کتاب است. تکرار کلمات در جملات کوتاه (ص۱۳۳)، ابهام و اجمال در بیان مطالب(ص۱۲۵)، شیوه متفاوت درنقل آیات و روایات و... از این موارد است. | عدم ویراستاری از اشکالات کتاب است. تکرار کلمات در جملات کوتاه (ص۱۳۳)، ابهام و اجمال در بیان مطالب(ص۱۲۵)، شیوه متفاوت درنقل آیات و روایات و... از این موارد است. | ||
نگارش در چنین موضوعاتی با توجه به اشتغال زنان در جامعه و تصدی منصبهای حکومتی | نگارش در چنین موضوعاتی با توجه به اشتغال زنان در جامعه و تصدی منصبهای حکومتی اهمیت زیادی دارد. | ||
نویسنده در این باره میگوید: با بالا رفتن سطح آگاهی مردم از یک سو و مشارکت اجتماعی زنان از سوی دیگر، اهمیت بحث حضور زنان در مناصب سیاسی و اجتماعی بیشتر شده ...... و نفی و یا اثبات شرط ذکوریت در این مناصب اثر عملی خواهد داشت.(ص۲۵-۲۶) از فقهای معاصر، [[آیتالله جوادی آملی]] هم در کتاب زن در آینه جلال و جمال به این موضوع پرداخته است. | نویسنده در این باره میگوید: با بالا رفتن سطح آگاهی مردم از یک سو و مشارکت اجتماعی زنان از سوی دیگر، اهمیت بحث حضور زنان در مناصب سیاسی و اجتماعی بیشتر شده ...... و نفی و یا اثبات شرط ذکوریت در این مناصب اثر عملی خواهد داشت.(ص۲۵-۲۶) از فقهای معاصر، [[آیتالله جوادی آملی]] هم در کتاب زن در آینه جلال و جمال به این موضوع پرداخته است. | ||