کاربر:Khoshnudi/صفحه تمرین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه فقه معاصر
Khoshnudi (بحث | مشارکت‌ها)
Khoshnudi (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(۸۱۹ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۵ کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
{{منابع مطالعاتی|}}
[[همزادسازی انسان]]


تبلیغات بازرگانی و تجاری از جمله مسایل حایز اهمیت میباشد
== کتاب‌ها ==
== مقاله‌ها ==
# بررسی ابعاد فقهی همزادسازی و بدل سازی انسانی، سیدمحسن مرتضوی و مجتبی نوروزی، دوفصلنامه آموزه‌های فقه مدنی، شماره ۱۸، پاییز و زمستان ۱۳۹۷ش. [http://ensani.ir/file/download/article/1562042243-9836-18-5.pdf مقاله را از اینجا ببینید]
# بررسی حکم فقهی تکثیر سلولهای تلقیحی و ایجاد چند قلوهای مشابه، صدیقه نوروزی، کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نوین در مدیریت، اقتصاد حقوق و علوم انسانی، ۱۳۹۵ش. [https://civilica.com/doc/1905635/ اطلاعات مقاله را از اینجا ببینید]


==کتاب‌ها==
  صفحه اصلی
===فارسی===
  مرور
#تبلیغات تجاری اسلامی، سعید مسعودی‌پور، تهران، انتشارات دانشگاه امام صادق (ع)، ۱۳۹۹ش. [https://pic.ketab.ir/DataBase/bookpdf/99/99924116.pdf صفحات ابتدایی را از اینجا ببینید]
  اطلاعات نشریه
#نظارت شرعی بر تبلیغات رسانه‌ها، افسانه مظفری و محمدرضا راضی، تهران، انتشارات صالحیان، ۱۳۹۷ش. [https://pic.ketab.ir/DataBase/bookpdf/97/97b23053.pdf صفحات ابتدایی را از اینجا ببینید]
  راهنمای نویسندگان
  ارسال مقاله
  داوران
  تماس با ما


===عربی===
  ورود به سامانه
#الإعلان التجاري المحرم والأثر المترتب عليه في الفقه الإسلامي، مصعب سلمان أحمد السامرائی ، سامراء، کلیة الامام الاعظم، . [https://ia902508.us.archive.org/28/items/fiqh03001/fiqh03620.pdf از اینجا ببینید]
  English
#الإعلان التجاري دراسة فقهية، شيخة بنت عبد العزيز بن مبرد، . [https://ia904504.us.archive.org/28/items/fiqh13001/fiqh13805.zip از اینجا ببینید]
#الإعلان التجاري عن نشاط المحامي، بكر بن عبد اللطيف الهبوب، . [https://ia903400.us.archive.org/30/items/fiqh07001/fiqh07846.pdf از اینجا ببینید]
#الإعلانات التجاریة أحكامھا وضوابطھا في الفقه الإسلامي، عبد المجيد محمود الصلاحين، . [https://ia902508.us.archive.org/28/items/fiqh03001/fiqh03621.pdf از اینجا ببینید]


==مقاله‌ها==
بررسی حقوقی مسألة شبیه‌سازی انسان با رویکردی بر نظر امام خمینی (س)
===فارسی===
#نقد پیام‌های بازرگانی رسانه ملی از منظر بازاریابی اسلامی، فاطمه نوربخش و رسول عباسی، فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ، دوره ۱۴، شماره ۵۵، ۱۴۰۰ش. [http://ensani.ir/file/download/article/1650788142-9798-55-7.pdf از اینجا ببینید]
#بررسی ادله مشروعیت تبلیغات تجاری و عدم آن از منظر فقهی، سید مرتضی فری زنی و محمدجعفر اسلامی، دوفصلنامه مصباح الفقاهه، دوره ۵، شماره ۱، ۱۳۹۹ش. [https://iranjournals.nlai.ir/bitstream/handle/123456789/716039/D785D21F4CF993FF9679766DFABDE89A.pdf?sequence=-1&isAllowed=y از اینجا ببینید]
#تأملی بر مسئولیت ناشی از تبلیغات کذب رسانه ای با رویکرد فقهی حقوقی، دوفصلنامه پژوهش‌های سیاسی و بین المللی، دوره ۱۱، شماره ۴۵، ۱۳۹۹ش.
#مطالعه تطبیقی تبلیغات تجاری مقایسه ای در فقه امامیه، حقوق ایران و هند، سید علی رضوی و سید محمد رضوی، دوفصلنامه مطالعات شبه قاره، شماره ۳۹، ۱۳۹۹ش. [http://ensani.ir/file/download/article/1599634271-9578-39-5.pdf از اینجا ببینید]
#کنکاشی در رعایت قواعد فقهی در تبلیغات بازرگانی تلویزیونی، مهدی یوسف و علیرضا سلیمی و سید علیرضا حسینی، فصلنامه پژوهش‌های ارتباطی، شماره ۱، ۱۳۹۸ش. [http://ensani.ir/file/download/article/1594734894-10120-33-3.pdf از اینجا ببینید]
#موضوعات و قواعد فقهی در تبلیغات بازرگانی تلویزیونی، مهدی یوسف، فصلنامه مطالعات فقهی و فلسفی، شماره ۳۸، ۱۳۹۸ش. [https://iranjournals.nlai.ir/bitstream/handle/123456789/420372/E4B1BCA75085085F7D063875FEDD1FF5.pdf?sequence=-1&isAllowed=y از اینجا ببینید] 
#بررسی تبلیغات تجاری از دیدگاه فقه فریقین،  غلام اکبر شاکری، دوفصلنامه مطالعات فقه امامیه، دوره ۹۸، شماره ۱، ۱۳۹۸ش. [https://iranjournals.nlai.ir/bitstream/handle/123456789/145852/49BD6DD277B1D64E8C91974BD4AE0D6E.pdf?sequence=-1&isAllowed=y از اینجا ببینید]
#تبلیغات مقایسه ای در فقه اسلامی، حقوق ایران، فرانسه و اتحادیه اروپا، سید علی رضوی و سید محمد رضوی و علی اصغر صایمی، فصلنامه پژوهش‌های حقوق تطبیقی، شماره ۱، ۱۳۹۷ش. [http://ensani.ir/file/download/article/1556436084-9565-97-1-1.pdf از اینجا ببینید]
#الگوی نظارت شرعی بر تبليغات رسانه ها، محمدرضا راضي و افسانه مظفری و  علی اکبر فرهنگی، فصلنامه مطالعات رسانه ای، شماره ۴، ۱۳۹۷ش. [https://www.sid.ir/FileServer/JF/6007113974307.pdf از اینجا ببینید]
#باز تعریف تبلیغات تجاری از منظر اسلام با روش کیفی، زهره داوودی و میثم شیر خدایی و محسن نورائی، فصلنامه پژوهش های اجتماعی اسلامی، دوره ۲۳، شماره ۱۱۴، پاییز، ۱۳۹۶ش. [https://journals.razavi.ac.ir/article_138_57415ea5f86d123e3234d2e8c7f165ca.pdf از اینجا ببینید]
#قواعد فقهی حقوق مخاطب در تبلیغات رسانه، مهدی یوسف و سید علیرضا حسینی، دوفصلنامه معارف فقه علوی، شماره ۳، ۱۳۹۵ش. [http://ensani.ir/file/download/article/20170718090821-10128-14.pdf از اینجا ببینید]
#تاثیر پیام های بازرگانی ماهواره‌ای بر تغییر روابط میان فردی زوجین، شمس الله مریجی و حکیمه احسانی، فصلنامه اسلام و مطالعات اجتماعی، سال چهارم، شماره ۲، پاییز، ۱۳۹۵ش. [http://ensani.ir/file/download/article/1572955825-10196-14-5.pdf از اینجا ببینید]
#درآمدی بر تحلیل انتقادی تبلیغات تجاری جایزه دار ازمنظر اسلامی، سعید مسعودی پور و مصباح الهدی باقری، فصلنامه مجلس و راهبرد، شماره ۸۴، ۱۳۹۴ش. [http://ensani.ir/file/download/article/1594611570-9428-84-8.pdf از اینجا ببینید]
#مبانی جرم انگاری تبلیغات تجاری نا سالم در فقه شیعه و حنفی (با نگاهی به قوانین ایران، افغانستان و انگلستان)، سید عبدالبصیر حسینی، دوفصلنامه مطالعات فقه اسلامی و مبانی حقوق، شماره ۳۱، ۱۳۹۴ش. [http://ensani.ir/file/download/article/1658294531-10577-1400-23.pdf از اینجا ببینید]
#بررسی فقهی حقوقی تبلیغات تجاری گمراه‌کننده، سید محمدهادی قبولی درافشان و مصطفی بختیارون و اکرم آقامحمدی، فصلنامه پژوهش تطبیقی حقوق اسلام و غرب، شماره ۲، ۱۳۹۴ش. [https://profdoc.um.ac.ir/articles/a/1068708.pdf از اینجا ببینید]
#مبانی مسئولیت ناشی از تبلیغات بازرگانی، محمدعلی خورسندیان و فاطمه چیت ساز، فصلنامه مطالعات حقوق خصوصی، دوره ۴۵، شماره ۲، ۱۳۹۴ش. [https://iranjournals.nlai.ir/bitstream/handle/123456789/455954/E18E1E94EE9EF18A5A80B5E8B124ABCE.pdf?sequence=-1&isAllowed=y از اینجا ببینید]
#بررسی فقهی تبلیغات تجاری، احمدعلی قانع و سعید پورصیامی، دوفصلنامه پژوهشنامه میان رشته ای فقهی، شماره ۲، ۱۳۹۳ش. [http://ensani.ir/file/download/article/1594463104-10278-4-6.pdf از اینجا ببینید]
#امکان سنجی فقهی مخاطب واقع شدن صغار در تبلیغات تجاری، غلامرضا مصباحی مقدم و سعید مسعودی پور، دوفصلنامه اندیشه مدیریت راهبردی، شماره ۲، ۱۳۹۲ش. [http://ensani.ir/file/download/article/20160524141703-9444-26.pdf از اینجا ببینید]
#آسیب شناسی فقهی و اخلاقی تبلیغات بازرگانی، احمدعلی قانع، فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات، شماره ۲۱، ۱۳۹۲ش. [http://ensani.ir/file/download/article/20131007075336-9868-145.pdf از اینجا ببینید]
#آزادی تبلیغات بازرگانی و محدودیت های آن از دیدگاه حقوق بین الملل، ایران و اسلام، محسن اسماعیلی، فصلنامه وسایل ارتباط جمعی رسانه، دوره ۱۹، شماره ۳، آذر، ۱۳۸۷ش. [http://qjmn.farhang.gov.ir/article_77021_b3ba45e35135b05d69f0429f797e019e.pdf از اینجا ببینید]
#بازنمایی زن در تبلیغات تجاری ایران و جهان، اکرم امینی، کتاب ماه، شماره ۲۶، ۱۳۸۹ش.
#بررسی اصول و معیارهای تبلیغات تجاری در رادیو و تلویزیون، بهرام جاودان اصل، فصلنامه پژوهش‌های ارتباطی، شماره ۲۹، ۱۳۸۱ش.


===عربی===
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
#الإعلان التجاري المقارن ومدى مشروعيته: دراسة في القانون العراقي والمقارن، بختيار صابر بايز، امارات متحد عربی، مجلة الشريعة والقانون، شماره ۷۶، جلد ۳۲، ۲۰۱۸م.
#أثر الغش في الإعلان التجاري في الفقه الإسلامي، ياسر محمد إبراهيم درباله، الجزایر، مجلة الدراسات الإسلامية، شماره ۱۰، ۲۰۱۸م.
#ضوابط الإعلانات والدعاية للمنتجات الغذائية، سعيد بن مرعي بن محمد السرحاني، مصر، مجلة كلية الشريعة والقانون بطنطا، شماره ۳۳، جلد ۲، ۲۰۱۸م.
#مشروعية الإعلان التجاري كآلية لحماية المحل التجاري والمستهلك، قاشي علال، الجزایر، حوليات جامعة الجزائر، شماره ۳۱، ۲۰۱۷م.
#التغرير بالاعلانات التجارية صوره واحكامه في الفقه الإسلامي المقارن والقانون المصري، محمود ادريس عبد الفتاح، مصر، مجلة البحوث والدراسات الشرعية، شماره ۴۰، جلد ۴، ۲۰۱۵م.
#الإعلان التجاري : حكمه و ضوابطه في الفقه الإسلامي، محمود محمد علي الزمناكويي، عراق، زانكو - الإنسانيات، شماره ۵۷، ۲۰۱۴م.
#عقد الإعلان التجاري مفهومه ، و تكييفه الفقهي، ، بعمارة الحاج إبراهيم، اردن، مؤتة للبحوث والدراسات - سلسلة العلوم الإنسانية والاجتماعية، شماره ۱، جلد ۲۶، ۲۰۱۱م.
#الإعلان التجاري في الفقه الإسلامي، محمود عبدالرحمن محمد صديق، مصر، مجلة كلية الشريعة والقانون بأسيوط، شماره ۱۹، جلد ۲، ۲۰۰۷م.
#الجوائز الترويجية للإعلان التجاري في الفقه الإسلامي، محمود عبدالرحمن محمد صديق، مصر، مجلة كلية الشريعة والقانون بأسيوط، شماره ۱۹، جلد ۴، ۲۰۰۷م.
#الإعلانات التجارية : أحكامها وضوابطها في الفقه الإسلامي، عبدالمجيد محمود السلام الصلاحين، امارات متحده عربی، مجلة الشريعة والقانون، شماره ۲۱، ۲۰۰۴م.


نویسندگان


==پایان‌نامه‌ها==
  سید محمد موسوی بجنوردی ۱ نگار علیزاده
=== فارسی ===
 
#تبلیغات مشروع و غیر مشروع از منظر فقه و حقوق، اکرم مرادیان، کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور استان تهران مرکز پرند، ۱۳۹۹ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/33923c583a6b6c3642bf567bafaf12e5 از اینجا ببینید]
[[شبیه‌سازی اعضای بدن انسان]]
#بررسی فقهی حقوقی اخلاق حرفه‌ای در تبلیغات تجاری، سجاد حویزاویان، کارشناسی ارشد، دانشکده الهیات و معارف اسلامی، دانشگاه شهید چمران اهواز، ۱۳۹۸ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/5034fb294c99c22b272dc2abc0a5d58d از اینجا ببینید]
گنجینه معارف
#نقد پیام‌های بازرگانی رسانه ملی از منظر بازاریابی اسلامی، نسرین بلوچ زاده و فاطمه تیموری و وحید دولتی و سیدعبدالصاحب حسینی و علیرضا روزی و امین محتشمی و محمد سالاری نودز و فاطمه السادات نوربخش غفاری، کارشناسی ارشد، دانشگاه حضرت معصومه (س)، ۱۳۹۶ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/4cf13735e72a887ad9d67701bd4e7f5e از اینجا ببینید]
موضوع: دانشنامه / بهداشت و سلامت / پزشکی و سلامت / فقه و حقوق پزشکی / فقه شبیه‌سازی
#طراحی الگوی تبلیغات تجاری از منظر اسلام با روش ترکیبی، زهره داودی، کارشناسی ارشد، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشگاه مازندران، ۱۳۹۵ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/427d85ce18310fc50711b04aaeaed58b از اینجا ببینید]
نگاهی به پدیده شبیه‌سازی انسان
#مبانی واحکام فقهی وحقوقی تبلیغات(تبلیغات تجاری)، فاطمه رستمی‌ پسیان، کارشناسی‌ارشد، دانشگاه پیام‌نور واحد تهران جنوب، ۱۳۹۵ش.
 
#شناسایی مولفه های جذّابیت بخش در تبلیغات تجاری مطلوب از دیدگاه اسلامی (با تکیه بر روایات مستفاد در فقه تجارت)، میلاد ولیان، کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت و معارف اسلامی،‌ دانشگاه امام صادق علیه السلام، ۱۳۹۴ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/ee3a31eed3acb680d9adbf711c198094 از اینجا ببینید]
منبع: فصلنامه رواق اندیشه، شماره ۳۷ , پورقهرمانی، بابک(۱)
#حقوق مالکیت فکری در تبلیغات تجاری، اکرم آقامحمدی، کارشناسی ارشد،دانشکده حقوق، دانشگاه قم، ۱۳۹۴ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/6c0dff77eea40890eb466771764b0bc0 از اینجا ببینید]
 
#بررسی فقهی تبلیغات تجاری کاذب، عارف بشیری، کارشناسی ارشد، دانشکده الهیات و معارف اسلامی، دانشگاه ایلام، ۱۳۹۴ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/58b0a1b6dde8d63e981348e2974fff0e از اینجا ببینید]
== کتاب‌ها ==
#بررسی فقهی ایجاد نیاز کاذب با تأکید بر آثار اجتماعی آن، طاهر علیمحمدی و عبدالجبار زرگوش نسب و عارف بشیری، فصلنامه معرفت فرهنگی اجتماعی، سال ۶، شماره ۲، بهار، ۱۳۹۴ش. [http://ensani.ir/file/download/article/20160906150847-9718-143.pdf از اینجا ببینید]
== یادداشت ==
#بررسی فقهی تبلیغات تجاری، سعید پورصیامی، کارشناسی ارشد، دانشکده الهیات معارف اسلامی و ارشاد، دانشگاه امام صادق (ع)، ۱۳۹۳ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/1889d7b419138aa0b7313e80507dc220 از اینجا ببینید]
{| class="wikitable"
#بررسی فقهی تبلیغات تجاری کاذب، افشین حسین زاده و کتایون موسوی و مهدی امامدادی و علی شاکری و یعقوب ابوالحسینی و ستاره عیسایی و وحیده رفیعی وکیل آباد و محمد جاهدی مستعلی بگلو و آریان شعبانی صمغ آبادی و عارف بشیری، کارشناسی ارشد، دانشکده علوم کشاورزی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو، ۱۳۹۲ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/7dae216e6dba89dcb4d09a1abcb0a2ed از اینجا ببینید]
|+
#تدلیس تجاری، تبلیغات بازرگانی دروغین و کذب، عباس رهنما، کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب، ۱۳۹۲ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/8323121b8c0faa1b47737c771b978bcb از اینجا ببینید]
!حسابهای FREE
#شناسایی مولفه های تبلیغات بازرگانی با رویکرد اسلامی، زهرا ملکی،  دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ایلام ، ۱۳۹۲ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/91bd3e416b9acbd61379f7afd3a52b4b از اینجا ببینید]
!تک مرحله
#تدوین شاخص‌های تبلیغات بازرگانی مبتنی بر نظام ارزشی اسلام از دیدگاه کارشناسان، فریبرز فریدون، کارشناسی ارشد، دانشکده ارتباطات و رسانه، دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ۱۳۹۲ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/e39d9293c15f7415f13da6ea475f2e75 از اینجا ببینید]
!دو مرحله
!بدون چالش
|-
|تارگت مرحله اول
|۸٪
|۱۰٪
| -
|-
|تارگت مرحله دوم
| -
|۵٪
| -
|-
|ریل
|
|
|
|-
|درودان روزانه
|۴٪
|۵٪
|
|-
|درودان کل
|۸٪
|۱۵٪
|۵٪
|-
|ریسک شناور
| -
| -
| -
|-
|زمان چالش
|نامحدود
|نامحدود
|نامحدود
|-
|حداقل زمان
|-
|اهرم چالش
|۱۰۰
|۱۰۰
| -
|-
|اهرم ریل
|۵۰
|۵۰
|۵۰
|-
|ریفاند
|۱۰۰٪
|۱۰۰٪
|-
|تقسیم سود
|۸۰٪
|۸۰٪
|۵۰٪
|-
|هزینه
|
|
|
|}
 
{| class="wikitable"
!حسابهای FREE
!تک مرحله
!دو مرحله
!
!حسابهای RISK
!تک مرحله
!دو مرحله
!
|-
|تارگت مرحله اول
|۶٪
|۱۰٪
|
|تارگت مرحله اول
|۸٪
|۱۰٪
|
|-
|تارگت مرحله دوم
| -
|۵٪
|
|تارگت مرحله دوم
| -
|۵٪
|
|-
|ریل
|
|
|
|ریل
|
|
|
|-
|درودان روزانه
|۳٪
|۵٪
|
|درودان روزانه
|۴٪
|۶٪
|
|-
|درودان کل
|۶٪
|۱۲٪
|
|درودان کل
|۸٪
|۱۵٪
|
|-
|ریسک شناور
| -
| -
|
|ریسک شناور
|۲٪
|۲٪
|
|-
|زمان چالش
|نامحدود
|نامحدود
|
|زمان چالش
|نامحدود
|نامحدود
|
|-
|حداقل زمان
|
|حداقل زمان
|
|-
|اهرم چالش
|۱۰۰
|۱۰۰
|
|اهرم چالش
|۱۰۰
|۱۰۰
|
|-
|اهرم ریل
|۵۰
|۵۰
|
|اهرم ریل
|۵۰
|۵۰
|
|-
|ریفاند
|۱۰۰٪
|۱۰۰٪
|
|ریفاند
|۱۰۰٪
|۱۰۰٪
|
|-
|تقسیم سود
|۸۰٪
|۸۰٪
|
|تقسیم سود
|۸۰٪
|۸۰٪
|
|-
|برداشت
|هر هفته
|یکشنبه
|
|هزینه
|هر هفته
|یکشنبه
|
|}
{| class="wikitable"
!
!
!
!
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|}
 
==مقدمه==
*آیه قران
وَمَا کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِینفِرُوا کافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِن کلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَائِفَةٌ لِّیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِینذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیهِمْ لَعَلَّهُمْ یحْذَرُونَ ﴿۱۲۲﴾
 
*امشب در مورد دین و اهمیت و مطلب پیرامونش صحبت میکنیم
 
در مورد نقش امامان در دین و رابطه امامان با دین مختصری
 
خصوصا در مورد امام زمان تا به معنای نیاز به امام زمان برسیم
   
   
*عده ای از شما دنبال فهم دین بروند. مطالب رو به اونها یاد بدند. بلکه عمل کنند.
*ای اقا شب تاسوعا الان چه ربطی به این حرفا داره.
۱. این مطالبی که من اقلا ده سال فکر کردم و دوست داشتم کامل میشد و اگر کسی ازم بپرسه شما ۲۰ سال طلبه هستی خلاصه اون رو بمن بگو بگم خلاصه ش اینه و بینش جدیدی به شما میده
۲. اتفاقا بعد که برای بیان مرتبش میکردم دیدم اصلا مناسب ترین موردش همین شب تاسوعا و عاشوراست که بعدا میگم چرا
۳. مطالب زیاد گسترده عمیق و سخت . و شاید واقعا بشه ۲۰ ۳۰ جلسه در موردش صحبت کرد. نسبت به هر بخشی
اما دو تا مساله هست. اولیش رو از خودمون بگم. که ماها این مسایل رو نگفتیم حالا به هر دلیلی ... خودم هم یکم مردد بودم. بعد دیدم قسمت همین شد که این مطالب رو بگم حالا جهت تردید رو هم میگم. دومش اینکه خب نمیشه ۲۰ جلسه برای کسی صحبت کردو از حوصله خارج ه
*من امشب میخام تیتر بگم فقط. و مطالبی که بعضیش رو میدونستید فقط به هم اتصال بدم.
این  نقشه وقتی تو ذهنمون باشه خیلی موثره. دیگه غفلتمون کمتر میشه.
*نکته دیگر هر گفتمانی نیاز به پیشفرض داره. ما داریم در مورد کسی صحبت میکنیم که خدا پیامبر امامان را قبول دارد. با این شخص چنین مکالمه میکنیم. کما اینکه در مسایل دیگه ... از اول صحبت نمیکنیم. با بقیه باید صحبتهای دیگری بکنیم که به این نقطه برسیم بعد این مطالب رو بگیم
==دین==
===دین چیست؟===
کل مطالبی که خدا اورده
===اهمیت دین چقدره چیست؟===
هیچی مهمتر از دین نیست.
اقا قمر بنی هاشم انی احامی ابدا عن دینی
حضرت زینب قربانی را از ما قبول کن. قربانی در راه دین خدا
امام حسین اگر دین جدم به این حادثه چه باکی
حضرت زهرا در راه دین خدا شهید شدند
امیر المومنین در شهادت حضرت زهرا صبر کردند
بارها جان خودشون رو فدای دین کردند. پیامبر در جنگ عمرو ین عبدود فرمورد تمام ایمان در برابر تمام کفر
پیامبر؟ بله حتی پیامبر. باید دین را ابلاغ کنی اگر نکنی؟ فما بلغت رسالته
«وَ لَوْ تَقَوَّلَ عَلَیْنا بَعْضَ الْاَقاویلِ، لَاَخَذْنا مِنْهُ بِالْیَمینِ، ثُمَّ لَقَطَعْنا مِنْهُ الْوَتین؛ [۱]
اگر او سخنی دروغ بر ما می‌بست، ما او را با قدرت می‌گرفتیم، سپس رگ قلبش را قطع می‌کردیم.»
===وظیفه ما در مورد دین چیست؟===
یادگیری . عمل . یاددادن ‌. دفاع
حضرت عباس. فقیه بود. زینب فقیه. معصوم. معلم بود.
دفاع انی احامی
یادگیری مهمترین . برای همین گفتن
وظیفه همه است. لذا اصحاب و راویان احادیث میبینیم.
میثم تمار. خباز. بزار. جصاص. مشاغل محاف داشتند اما راوی حدیث بودند.
حالا بعضی ها هم اختصاصی از اصحاب بودند
===دین کامل یا کامل نیست؟===
با این بحث مطمینم روش اگر عنایت بشه ۹۰ درصد سوالات و شبهات حل میشه.
این همون بحث مهم که برخی مصلحت نمیدونن که بگن
و شاید واقعا درست بیان کردن این و جا افتادنش هم سخت باشه. حالا ما امتحان میکنیم
بنظر من دیگه جامعه جوانان با هوش شدن. نمیتونیم با نگفتن به این بهانه که شایددد مثلا برداشت صحیح از حرفامون نشه ما حقایق رو نگیم.
بنظر من باید حقایق رو بگیم. و اتفاقا در مواردی که خودم داشتم و اون واقعیتهای وضعیت موجود رو گفتم نتیجه گرفته.
اما بصورت نسیتا عمومی اولین باره ... خدا کمک کنه.
هم کامل هم کامل نیست
در علم و قدرت خدا شک نداریم. اما ظرفیت و شرایط که باید مهیا باشه؟
۱.دین وقت نکرده
۲.خیلی مسایل و موضوعات اونم موقع نبوده . پزشکی و شهرسازی. اقتصاد. و ....
۳. شرایطش تغییرش نبوده. وقتی شما در یک جامعه برده دار زندگی می‌کنی روز اول نمیکنی کلن همه چیز رو بپاشونی
وقتی شراب مرسومه یک روزه نمیتونی بگی نخور. بد موقع نماز نخور. حرام است
پس من میام یک اپدیت براش میذارم.
امیرالمومنین اسب هم زکات گرفت.
بارها خمس گرفتند و خمس بخشیدند.
بلاتشبیه هر برنامه قانون و نرافزار چطور براش اپدیت میاد؟
برای دین هم اپدیت میاد. اپدیت دو نوع . یک وقتی وقتی اپیدت میکنی مینویسه باگها و اشکالات قبلی بر طرف شد.
اپدیت دیگر اینه که با توجه به نیازها و شرایط جدید که میاد امکانات و احکام جدید به ما میده.
===ما چقدر از دین میدانیم؟===
بسم الله الرحمن الرحیم. بدون اغراق قطره در برابر دریا.
ما به نوشته ها ایمان آوردیم!!!
پیامبر فرمود خوش بحال برادرانم! شما اصحاب من هستید.
نیاز ما به امام زمان که دین را بما بگوید
====من دین واقعی و امان زمان واقعی رو دوست ندارم. اون ساخته ذهن خودم رو دوست دارم====
====اینا که مراجه علما میگن چیه پس؟====
==نقش امامان==
امامان
معلمان و آپدیت دین هستن
هدایت. هادی
امامان راهکار گذاشتن . وظیفه عملیه.
حالا برگردیم مطالبی که مراجع میگن.
بعضی مسلمات دین
بعضی را نمیدانند. صریح گفتند فتوی نمیدیم.
و بسیار در رساله ها میبیند نوشتند احتیاط واجب اولی اقوی
اشکال کردن بسی آسان. من از شما بیشتر .
حجت داریم. یعنی جواب محکمه پسند داریم
اما دین واقعی خدا رو نمی‌دانیم
.به دین چجوری عمل کنیم!!!
بگیم همه چی تعطیل حالا که معلم نیست بریم زنگ ورزش!
یا بگیم نه آقا حالا ما تلاش بکنیم با توجه به همون مطالبی که معلم گفته سعیمون باشه نزدیکترین رو پیدا کنیم.
مرجع با تقوی خدا ترس عادل صحبت میکنیم
ایا اب چاه پاک میکنه یا نه. علامه حلی . دستور داد چاه خونش رو پر ککردند . بعد بررسی کرد و فتوی داد.
==اشکالات به دین==
بخاط این که امام نیست
اشکالاتی که به دین میشه.
تو نمیتونی به یک کتاب یا یک مدرک یا چیزی که مال دو قرن قبل بوده بگی عه اشتباه کرد. سطح زندگی و درک مردم همین بوده.
.
من تو موقعیت خودم تونستم بهترین مطالب رو بیارم. لذا امام رضا فرمود مردم اگر محاسن کلام ما را بدانند.
.
چند همسری. ۲۰۰ سال قبل طبیعی بود کاملا. حالا شما برو به ۱۴۰۰ سال قبل .
بین متدین هم نه . در جهان طبیعی بوده.
.
کسانی که شبهه دارند. سوال دارند. و ...
یک راه حل.
بشرطی وسط بمونیم!
این خیلی مهمه
نمیتونیم بگیم پس نه نیست!
قطعا همدنیمتونیم بگیم هست.
باید صبر کنیم امام زمان. آپدیت جدید دین رو بدن. ببینیم چی میشه. لذا ما قطعیت ندارم . میگم شاید شما درست بگی.
.
اما به این معنا نه که عمل نکنیم!
قدیم میگفتن خب ازدواج مستحب. این الله سیستانی میگن نه مستحب نیست.
.
امام صادق فرمود .روابط ولو حلال نداشته باشید. زناتون رو به من امام صادق بدبین میکنین. فحشش رو ما میخوریم.
.
بر خلاف تصورات اسلام خیری جاها آزادی گذاشته. اتفاقا دست و پا نبسته که .
ولی آداب هر چیزی رو هم گفته. بعضی چیزها هم به زمان و مکان و شرایط فرق میکرده.
شاید امام زمان بیاد اصلا نکنید. شاید بیان بگن بکنید.
در آخر اشکالاتی که شما میکنید ده برابرش رو‌ما میدونین. علما مراجع می‌دونن. انصافا زشته نگین از خودش در آورده . با کمال دقت صحبت کردند. گفتند حجم این است. احتیاط. فتوی نمی‌دهد.
==ویژه امام زمام==
خدا هادی را از ما گرفت و غیبته منا
ظلم کردیم
ما نیاز به امام زمان نمیدانیم
فکر کردین چرا امام زمان نمیبینیم؟ این همه نقل شده افرادی دیدند. همش که دروغ و توهم نیست؟
قصه بحرین. حاکم بحرین. مضطر شدند امام زمان امد
ما اضطراری نداریم. همین الان بگن امام زمان خونه کناری هستند. خدا وکیلی چه حاجتی داریم؟ چه حرفی داریم؟
.
به ما نگفتیند. خودمون هم بفکرش نبودیم دنبال نرفتیم. و الا دغدغه میشد خواب رو از چشمامون میگرفت.
باب اضطرار الی الحجت
اضطرار
می‌دونی یعنی چی یعنی بچت رو‌دستت
.
اضطرار فرع بر آگاهی.
.
اگر ندونی چه اتفاقی افتاده. مضطر نمیشی.
کما اینکه من نشدم.
. سر به بیابون میذاشت. الان کو؟
پدر مهربان . از همه مهربان تر. بخیل نیست. آقاست و ..
حاشا با کرمش اگر نیاد
آب کمجو
آیینه شو جمال پری طلعتان طلب
جاروب کن خانه را
امام صادق زجه میزد. سیدی سیدی ...
اگر درکش میکردم تمام عمرم را خدمتش میکردم.
=وظیفه ما=
قلب
لسان
یده. زمان . قدرت. پول .
در دوران ها مشخص میشه.
اصحاب سید الشهدا. بعضی لحظات اخر رفتن؟
قلب گول میزنه.
۱. حکومت و بروز دین الهی.
چون زندگی معمولی داریم نمی‌فهمیم
شرایط بحرانی نداریم. میگیم هر وقت امام زمان امد خب حکومت میشه دیگه خوبه.
حاجت که از امام رضا میگیریم
۲. غیبت و ابتلا مردم.
ما نمی‌فهمیم چون هنوز به اون ابتلا نرسیدیم.
قوم موسی ۳۰۰ سال دعا میکردن از ظلم فراعنه
۳. امام زمان تنها هادی من است


===عربی===
#الإعلانات التجارية عبر مواقع التواصل الاجتماعي وأحكامها في الفقه الإسلامي، وليد محمد جليوي الرفاعي، کارشناسی ارشد، عربستان سعودی، جامعة الطائف، ۲۰۲۲م.
#قضايا الفقه الإسلامى : الإعلان التجارى وضوابطه إنموذجاً، عبدالرب بن سالم بن عبدالرب اليافعى، کارشناسی ارشد، اردن، جامعة مؤتة، ۲۰۱۰م.
#الإعلان التجاري وأحكامه الفقهية، بعمارة الحاج إبراهيم، کارشناسی ارشد، اردن، جامعة آل البيت، ۲۰۰۹م.
#الإعلانات التجارية : مفهومها و أحكامها في الفقه الإسلامي، علي عبدالكريم محمد المناصير، دکتری، عمان، الجامعة الاردنية، ۲۰۰۷م.
#الإعلان التجاري والترويج السلعي في الفقه والنظام، محمد بن علي أحمد كاملي، کارشناسی ارشد، عربستان سعودی، جامعة الإمام محمد بن سعود الإسلامية، ۱۹۹۹م.


==سایر منابع==
=ادب حضرت عباس=
یکی از وظایف ما اطاعت
السلام علیک یا عبد الصالج المطیع
ما یک ادب و اطلاعت شنیدیم
در حادثع کربلا اصلا اثری از حضرت عباس نیست
ما اگر چیزی بلد باشیم نظ

نسخهٔ کنونی تا ‏۱۴ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۵:۰۰

همزادسازی انسان

کتاب‌ها

مقاله‌ها

  1. بررسی ابعاد فقهی همزادسازی و بدل سازی انسانی، سیدمحسن مرتضوی و مجتبی نوروزی، دوفصلنامه آموزه‌های فقه مدنی، شماره ۱۸، پاییز و زمستان ۱۳۹۷ش. مقاله را از اینجا ببینید
  2. بررسی حکم فقهی تکثیر سلولهای تلقیحی و ایجاد چند قلوهای مشابه، صدیقه نوروزی، کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نوین در مدیریت، اقتصاد حقوق و علوم انسانی، ۱۳۹۵ش. اطلاعات مقاله را از اینجا ببینید
 صفحه اصلی
 مرور
 اطلاعات نشریه
 راهنمای نویسندگان
 ارسال مقاله
 داوران
 تماس با ما
 ورود به سامانه
 English

بررسی حقوقی مسألة شبیه‌سازی انسان با رویکردی بر نظر امام خمینی (س)

نوع مقاله: مقاله پژوهشی

نویسندگان

 سید محمد موسوی بجنوردی ۱ نگار علیزاده

شبیه‌سازی اعضای بدن انسان

گنجینه معارف

موضوع: دانشنامه / بهداشت و سلامت / پزشکی و سلامت / فقه و حقوق پزشکی / فقه شبیه‌سازی نگاهی به پدیده شبیه‌سازی انسان

منبع: فصلنامه رواق اندیشه، شماره ۳۷ , پورقهرمانی، بابک(۱)

کتاب‌ها

یادداشت

حسابهای FREE تک مرحله دو مرحله بدون چالش
تارگت مرحله اول ۸٪ ۱۰٪ -
تارگت مرحله دوم - ۵٪ -
ریل
درودان روزانه ۴٪ ۵٪
درودان کل ۸٪ ۱۵٪ ۵٪
ریسک شناور - - -
زمان چالش نامحدود نامحدود نامحدود
حداقل زمان ۱ ۱ ۱
اهرم چالش ۱۰۰ ۱۰۰ -
اهرم ریل ۵۰ ۵۰ ۵۰
ریفاند ۱۰۰٪ ۱۰۰٪ ـ
تقسیم سود ۸۰٪ ۸۰٪ ۵۰٪
هزینه
حسابهای FREE تک مرحله دو مرحله حسابهای RISK تک مرحله دو مرحله
تارگت مرحله اول ۶٪ ۱۰٪ تارگت مرحله اول ۸٪ ۱۰٪
تارگت مرحله دوم - ۵٪ تارگت مرحله دوم - ۵٪
ریل ریل
درودان روزانه ۳٪ ۵٪ درودان روزانه ۴٪ ۶٪
درودان کل ۶٪ ۱۲٪ درودان کل ۸٪ ۱۵٪
ریسک شناور - - ریسک شناور ۲٪ ۲٪
زمان چالش نامحدود نامحدود زمان چالش نامحدود نامحدود
حداقل زمان ۱ ۱ حداقل زمان ۱ ۱
اهرم چالش ۱۰۰ ۱۰۰ اهرم چالش ۱۰۰ ۱۰۰
اهرم ریل ۵۰ ۵۰ اهرم ریل ۵۰ ۵۰
ریفاند ۱۰۰٪ ۱۰۰٪ ریفاند ۱۰۰٪ ۱۰۰٪
تقسیم سود ۸۰٪ ۸۰٪ تقسیم سود ۸۰٪ ۸۰٪
برداشت هر هفته یکشنبه هزینه هر هفته یکشنبه

مقدمه

  • آیه قران

وَمَا کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِینفِرُوا کافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِن کلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَائِفَةٌ لِّیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِینذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیهِمْ لَعَلَّهُمْ یحْذَرُونَ ﴿۱۲۲﴾

  • امشب در مورد دین و اهمیت و مطلب پیرامونش صحبت میکنیم

در مورد نقش امامان در دین و رابطه امامان با دین مختصری

خصوصا در مورد امام زمان تا به معنای نیاز به امام زمان برسیم

  • عده ای از شما دنبال فهم دین بروند. مطالب رو به اونها یاد بدند. بلکه عمل کنند.
  • ای اقا شب تاسوعا الان چه ربطی به این حرفا داره.

۱. این مطالبی که من اقلا ده سال فکر کردم و دوست داشتم کامل میشد و اگر کسی ازم بپرسه شما ۲۰ سال طلبه هستی خلاصه اون رو بمن بگو بگم خلاصه ش اینه و بینش جدیدی به شما میده ۲. اتفاقا بعد که برای بیان مرتبش میکردم دیدم اصلا مناسب ترین موردش همین شب تاسوعا و عاشوراست که بعدا میگم چرا ۳. مطالب زیاد گسترده عمیق و سخت . و شاید واقعا بشه ۲۰ ۳۰ جلسه در موردش صحبت کرد. نسبت به هر بخشی اما دو تا مساله هست. اولیش رو از خودمون بگم. که ماها این مسایل رو نگفتیم حالا به هر دلیلی ... خودم هم یکم مردد بودم. بعد دیدم قسمت همین شد که این مطالب رو بگم حالا جهت تردید رو هم میگم. دومش اینکه خب نمیشه ۲۰ جلسه برای کسی صحبت کردو از حوصله خارج ه

  • من امشب میخام تیتر بگم فقط. و مطالبی که بعضیش رو میدونستید فقط به هم اتصال بدم.

این نقشه وقتی تو ذهنمون باشه خیلی موثره. دیگه غفلتمون کمتر میشه.

  • نکته دیگر هر گفتمانی نیاز به پیشفرض داره. ما داریم در مورد کسی صحبت میکنیم که خدا پیامبر امامان را قبول دارد. با این شخص چنین مکالمه میکنیم. کما اینکه در مسایل دیگه ... از اول صحبت نمیکنیم. با بقیه باید صحبتهای دیگری بکنیم که به این نقطه برسیم بعد این مطالب رو بگیم

دین

دین چیست؟

کل مطالبی که خدا اورده

اهمیت دین چقدره چیست؟

هیچی مهمتر از دین نیست. اقا قمر بنی هاشم انی احامی ابدا عن دینی حضرت زینب قربانی را از ما قبول کن. قربانی در راه دین خدا امام حسین اگر دین جدم به این حادثه چه باکی حضرت زهرا در راه دین خدا شهید شدند امیر المومنین در شهادت حضرت زهرا صبر کردند بارها جان خودشون رو فدای دین کردند. پیامبر در جنگ عمرو ین عبدود فرمورد تمام ایمان در برابر تمام کفر پیامبر؟ بله حتی پیامبر. باید دین را ابلاغ کنی اگر نکنی؟ فما بلغت رسالته «وَ لَوْ تَقَوَّلَ عَلَیْنا بَعْضَ الْاَقاویلِ، لَاَخَذْنا مِنْهُ بِالْیَمینِ، ثُمَّ لَقَطَعْنا مِنْهُ الْوَتین؛ [۱] اگر او سخنی دروغ بر ما می‌بست، ما او را با قدرت می‌گرفتیم، سپس رگ قلبش را قطع می‌کردیم.»

وظیفه ما در مورد دین چیست؟

یادگیری . عمل . یاددادن ‌. دفاع

حضرت عباس. فقیه بود. زینب فقیه. معصوم. معلم بود. دفاع انی احامی

یادگیری مهمترین . برای همین گفتن وظیفه همه است. لذا اصحاب و راویان احادیث میبینیم. میثم تمار. خباز. بزار. جصاص. مشاغل محاف داشتند اما راوی حدیث بودند. حالا بعضی ها هم اختصاصی از اصحاب بودند

دین کامل یا کامل نیست؟

با این بحث مطمینم روش اگر عنایت بشه ۹۰ درصد سوالات و شبهات حل میشه. این همون بحث مهم که برخی مصلحت نمیدونن که بگن و شاید واقعا درست بیان کردن این و جا افتادنش هم سخت باشه. حالا ما امتحان میکنیم بنظر من دیگه جامعه جوانان با هوش شدن. نمیتونیم با نگفتن به این بهانه که شایددد مثلا برداشت صحیح از حرفامون نشه ما حقایق رو نگیم. بنظر من باید حقایق رو بگیم. و اتفاقا در مواردی که خودم داشتم و اون واقعیتهای وضعیت موجود رو گفتم نتیجه گرفته. اما بصورت نسیتا عمومی اولین باره ... خدا کمک کنه.

هم کامل هم کامل نیست در علم و قدرت خدا شک نداریم. اما ظرفیت و شرایط که باید مهیا باشه؟ ۱.دین وقت نکرده ۲.خیلی مسایل و موضوعات اونم موقع نبوده . پزشکی و شهرسازی. اقتصاد. و .... ۳. شرایطش تغییرش نبوده. وقتی شما در یک جامعه برده دار زندگی می‌کنی روز اول نمیکنی کلن همه چیز رو بپاشونی وقتی شراب مرسومه یک روزه نمیتونی بگی نخور. بد موقع نماز نخور. حرام است


پس من میام یک اپدیت براش میذارم. امیرالمومنین اسب هم زکات گرفت. بارها خمس گرفتند و خمس بخشیدند.

بلاتشبیه هر برنامه قانون و نرافزار چطور براش اپدیت میاد؟ برای دین هم اپدیت میاد. اپدیت دو نوع . یک وقتی وقتی اپیدت میکنی مینویسه باگها و اشکالات قبلی بر طرف شد. اپدیت دیگر اینه که با توجه به نیازها و شرایط جدید که میاد امکانات و احکام جدید به ما میده.

ما چقدر از دین میدانیم؟

بسم الله الرحمن الرحیم. بدون اغراق قطره در برابر دریا.

ما به نوشته ها ایمان آوردیم!!! پیامبر فرمود خوش بحال برادرانم! شما اصحاب من هستید. نیاز ما به امام زمان که دین را بما بگوید

من دین واقعی و امان زمان واقعی رو دوست ندارم. اون ساخته ذهن خودم رو دوست دارم

اینا که مراجه علما میگن چیه پس؟

نقش امامان

امامان معلمان و آپدیت دین هستن هدایت. هادی

امامان راهکار گذاشتن . وظیفه عملیه.


حالا برگردیم مطالبی که مراجع میگن. بعضی مسلمات دین بعضی را نمیدانند. صریح گفتند فتوی نمیدیم. و بسیار در رساله ها میبیند نوشتند احتیاط واجب اولی اقوی اشکال کردن بسی آسان. من از شما بیشتر .

حجت داریم. یعنی جواب محکمه پسند داریم اما دین واقعی خدا رو نمی‌دانیم

.به دین چجوری عمل کنیم!!! بگیم همه چی تعطیل حالا که معلم نیست بریم زنگ ورزش! یا بگیم نه آقا حالا ما تلاش بکنیم با توجه به همون مطالبی که معلم گفته سعیمون باشه نزدیکترین رو پیدا کنیم.

مرجع با تقوی خدا ترس عادل صحبت میکنیم ایا اب چاه پاک میکنه یا نه. علامه حلی . دستور داد چاه خونش رو پر ککردند . بعد بررسی کرد و فتوی داد.

اشکالات به دین

بخاط این که امام نیست

اشکالاتی که به دین میشه.

تو نمیتونی به یک کتاب یا یک مدرک یا چیزی که مال دو قرن قبل بوده بگی عه اشتباه کرد. سطح زندگی و درک مردم همین بوده. . من تو موقعیت خودم تونستم بهترین مطالب رو بیارم. لذا امام رضا فرمود مردم اگر محاسن کلام ما را بدانند. . چند همسری. ۲۰۰ سال قبل طبیعی بود کاملا. حالا شما برو به ۱۴۰۰ سال قبل . بین متدین هم نه . در جهان طبیعی بوده. . کسانی که شبهه دارند. سوال دارند. و ... یک راه حل. بشرطی وسط بمونیم! این خیلی مهمه نمیتونیم بگیم پس نه نیست! قطعا همدنیمتونیم بگیم هست. باید صبر کنیم امام زمان. آپدیت جدید دین رو بدن. ببینیم چی میشه. لذا ما قطعیت ندارم . میگم شاید شما درست بگی. . اما به این معنا نه که عمل نکنیم! قدیم میگفتن خب ازدواج مستحب. این الله سیستانی میگن نه مستحب نیست. . امام صادق فرمود .روابط ولو حلال نداشته باشید. زناتون رو به من امام صادق بدبین میکنین. فحشش رو ما میخوریم. . بر خلاف تصورات اسلام خیری جاها آزادی گذاشته. اتفاقا دست و پا نبسته که . ولی آداب هر چیزی رو هم گفته. بعضی چیزها هم به زمان و مکان و شرایط فرق میکرده.

شاید امام زمان بیاد اصلا نکنید. شاید بیان بگن بکنید.

در آخر اشکالاتی که شما میکنید ده برابرش رو‌ما میدونین. علما مراجع می‌دونن. انصافا زشته نگین از خودش در آورده . با کمال دقت صحبت کردند. گفتند حجم این است. احتیاط. فتوی نمی‌دهد.

ویژه امام زمام

خدا هادی را از ما گرفت و غیبته منا ظلم کردیم


ما نیاز به امام زمان نمیدانیم فکر کردین چرا امام زمان نمیبینیم؟ این همه نقل شده افرادی دیدند. همش که دروغ و توهم نیست؟ قصه بحرین. حاکم بحرین. مضطر شدند امام زمان امد ما اضطراری نداریم. همین الان بگن امام زمان خونه کناری هستند. خدا وکیلی چه حاجتی داریم؟ چه حرفی داریم؟ . به ما نگفتیند. خودمون هم بفکرش نبودیم دنبال نرفتیم. و الا دغدغه میشد خواب رو از چشمامون میگرفت. باب اضطرار الی الحجت اضطرار می‌دونی یعنی چی یعنی بچت رو‌دستت . اضطرار فرع بر آگاهی. . اگر ندونی چه اتفاقی افتاده. مضطر نمیشی. کما اینکه من نشدم. . سر به بیابون میذاشت. الان کو؟

پدر مهربان . از همه مهربان تر. بخیل نیست. آقاست و .. حاشا با کرمش اگر نیاد

آب کمجو آیینه شو جمال پری طلعتان طلب جاروب کن خانه را

امام صادق زجه میزد. سیدی سیدی ... اگر درکش میکردم تمام عمرم را خدمتش میکردم.


وظیفه ما

قلب لسان یده. زمان . قدرت. پول . در دوران ها مشخص میشه.

اصحاب سید الشهدا. بعضی لحظات اخر رفتن؟

قلب گول میزنه.


۱. حکومت و بروز دین الهی. چون زندگی معمولی داریم نمی‌فهمیم شرایط بحرانی نداریم. میگیم هر وقت امام زمان امد خب حکومت میشه دیگه خوبه. حاجت که از امام رضا میگیریم

۲. غیبت و ابتلا مردم. ما نمی‌فهمیم چون هنوز به اون ابتلا نرسیدیم. قوم موسی ۳۰۰ سال دعا میکردن از ظلم فراعنه

۳. امام زمان تنها هادی من است


ادب حضرت عباس

یکی از وظایف ما اطاعت السلام علیک یا عبد الصالج المطیع ما یک ادب و اطلاعت شنیدیم در حادثع کربلا اصلا اثری از حضرت عباس نیست ما اگر چیزی بلد باشیم نظ