کاربر:Khoshnudi/صفحه تمرین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه فقه معاصر
Khoshnudi (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
Khoshnudi (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(۴۲ نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
{{جعبه اطلاعات یار امام (ع)
[[همزادسازی انسان]]
| عنوان = عُمَر بن عبدالله قرشی مخزومی
| تصویر =
| اندازه تصویر =
|توضیح تصویر =
| نام کامل = عُمَر بن عبدالله قرشی مخزومی
| لقب =
| نسب =
| خویشاوندان سرشناس = ام‌سلمه
| تاریخ تولد = ۲ هجری قمری
| شهر تولد = [[حبشه]]
| کشور تولد =
| محل زندگی = [[مدینه]]، [[بحرین]]، [[کوفه]]
| تاریخ وفات/شهادت = [[سال ۳۸ هجری قمری|۳۸ق]].
| شهر وفات/شهادت = مدینه
| نحوه وفات/شهادت =
| مدفن = قبرستان بقیع
| از یاران = [[امام علی(ع)]]
| فعالیت‌ها= فرمانده جنگی، از مخالفان عثمان، والی منصوب [[بحرین]]
| مشایخ =
| شاگردان =
| آثار =
}}
عمر بن ابی‌سلمه مخزومی
'''عُمَر بن أبی‌سَلَمِه مَخزومی''' ...


== معرفی و جایگاه ==
== کتاب‌ها ==
عُمَر بن عبدالله قرشی مخزومی فرزندخوانده [[حضرت محمد صلی الله علیه و آله|پیامبر(ص)]] بود.<ref>ابن عبدالبر، الاستیعاب فی معرفة الأصحاب، ج۳، ص۱۱۵۹.</ref> پدرش [[عبدالله بن عبدالاسد|أبوسلمه عبدالله بن عبدالأسد]]، [[محرمیت رضاعی|برادر رضاعی]] و [[صحابه|صحابی پیامبر(ص)]] و مادرش [[ام سلمه|ام‌سلمه]] بود<ref>ابن عبدالبر، الاستیعاب فی معرفة الأصحاب، ج۳، ص۱۱۵۹.</ref> که پس از [[شهادت]] عبدالله در جنگ بدر به [[سال سوم هجری|سال سوم هجری قمری]]<ref>سیر اعلام النبلاء، ج۳، ص۴۰۷.</ref> با حضرت محمد(ص) ازدواج کرد.<ref>سیر اعلام النبلاء، ج۳، ص۴۰۷.</ref> در رجال برقی و شیخ طوسی نام او عَمْرو ضبط شده است<ref name=":0" />
== مقاله‌ها ==
# بررسی ابعاد فقهی همزادسازی و بدل سازی انسانی، سیدمحسن مرتضوی و مجتبی نوروزی، دوفصلنامه آموزه‌های فقه مدنی، شماره ۱۸، پاییز و زمستان ۱۳۹۷ش. [http://ensani.ir/file/download/article/1562042243-9836-18-5.pdf مقاله را از اینجا ببینید]
# بررسی حکم فقهی تکثیر سلولهای تلقیحی و ایجاد چند قلوهای مشابه، صدیقه نوروزی، کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نوین در مدیریت، اقتصاد حقوق و علوم انسانی، ۱۳۹۵ش. [https://civilica.com/doc/1905635/ اطلاعات مقاله را از اینجا ببینید]


=== جایگاه نزد ائمه (ع) ===
  صفحه اصلی
در منابع تاریخی عُمَر را از [[شیعه|شیعیان]] و [[فهرست اصحاب امام علی(ع)|اصحاب امام علی(ع)]] برشمرده‌اند. او و برادرش محمد به توصیه مادرشان ([[ام سلمه]]) در جنگهای [[جنگ جمل|جمل]]،<ref>ابن عبدالبر، الاستیعاب فی معرفة الأصحاب، ج۳، ص۱۱۶۰.</ref> [[جنگ نهروان|نهروان]] و [[صفین]] حضور داشتند. امام علی بعد از جنگ نهروان، او را به امارت فارس و بحرین منصوب کرد.<ref>ابن عبدالبر، الاستیعاب فی معرفة الأصحاب، ج۳، ص۱۱۶۰.</ref> به نقل سید رضی در کتاب نهج البلاغه او به سال ۳۸ هجری قمری کارگزار امام علی (ع) در بحرین بود.<ref>شرح ابن ابی الحدید، ج۶، ص۲۱۹؛ و ر.ک. تاریخ طبری، ج۴، ص۴۵۱.</ref><ref>سید اصغر ناظم‌زاده، [[اصحاب امام علی ج۲ (کتاب)|اصحاب امام علی]]، ج۲، ص۱۰۶۰.</ref><ref>ر. ک. شرح ابن ابی الحدید، ج. ۱۴، ص۱۷ و ج۱۶، ص۱۷۳؛ تهذیب التهذیب، ج۶، ص۶۱.</ref> امام علی قبل از جنگ صفین، در نامه‌ای ضمن اظهار رضایت از عملکرد عُمَر، حکمرانی بحرین را به شخص دیگری سپرد و از او به عنوان کسی که مایه دلگرمی است برای شرکت در جنگ صفین و نبرد با شامیان دعوت کرد. پس از جنگ صفین او همراه با علی (ع) به کوفه بازگشت و حدود یک سال در کنارش ماند. به نقل الفتوح، عُمَر شخصی فاضل و عابد و عاقل بود.
  مرور
  اطلاعات نشریه
  راهنمای نویسندگان
  ارسال مقاله
  داوران
  تماس با ما


بنابر نقل تاریخ‌نویسان عُمَر بعد از شهادت امام علی(ع) از شیعیان امام حسن و مخالفین با معاویه بود. او مورد اعتماد و وثوق [[امام حسن مجتبی|امام حسن]] بود که در [[صلح امام حسن(ع)|معاهده صلح با معاویه]] حضور داشت و از جمله شاهدان عینی آن واقعه بود.<ref>ر. ک. خصال صدوق، باب ۱۲، ص۴۱؛ مناقب ابن‌شهرآشوب، ج۴، ص۳۴ (در این سند لفظ «عُمر» به «عمرو» ضبط شده است و چنین است: «عمرو بن ابی سلمه».</ref>
  ورود به سامانه
  English


طبق نقل علمای رجال و حدیث‌نگاران او حافظ قرآن بود و روایاتی از پیامبر(ص) نقل کرده است.<ref>ابن عبدالبر، الاستیعاب فی معرفة الأصحاب، ج۳، ص۱۱۶۰.</ref> و در سلسله راویان [[حدیث کساء]]، [[غدیر خم]] و [[حدیث ائمه|ائمه اثنا عشر]] قرار دارد.
بررسی حقوقی مسألة شبیه‌سازی انسان با رویکردی بر نظر امام خمینی (س)


=== زندگی‌نامه ===
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
به نقل منابع تاریخی، عُمَر در حبشه به دنیا آمد<ref>ابن عبدالبر، الاستیعاب فی معرفة الأصحاب، ج۳، ص۱۱۵۹. ذهبی، سیر اعلام النبلاء، ج۳، ص۴۰۶.</ref> ولی برخی منابع محل تولد او را مدینه دانسته‌اند.<ref>الاصابه (ج ۸، ص۲۲۲) محل ولادت او را مدینه ذکر کرده است</ref> در سال تولد او نیز اختلاف است و کتاب الاستیعاب فی معرفة الأصحاب، تولد او را [[سال ۲ هجری قمری|سال دو هجری قمری]] ضبط کرده است.<ref>ابن عبدالبر، الاستیعاب فی معرفة الأصحاب، ج۳، ص۱۱۵۹.</ref> اما در کتاب سیر اعلام النبلاء، نقل الاستیعاب را ناصحیح دانسته و سال تولد عُمَر بن عبدالله را دوسال یا بیشتر، قبل از هجرت نگاشته است.<ref>ذهبی، سیر اعلام النبلاء، ج۳، ص۴۰۷.</ref> در رجال برقی و شیخ طوسی نام او عمرو ضبط شده است.<ref name=":0">رجال البرقی-ابن داود. جلد:۱. صفحه:۲۸۶ [۳۱۳] ۳۵ - عمرو بن أبی سلمة


رجال الطوسی. جلد:۱. صفحه:۴۳ عمرو بن أبی سلمة، ابن أم سلمة</ref>
نویسندگان


به نقل کتاب الاستیعاب، او هنگام رحلت پیامبر، نُه سال داشت. کتاب سیر اعلام النبلاء عُمَر را بزرگترین فرزند ابی‌سلمه دانسته و برای او یک برادر به نام سلمه و دو خواهر به نامهای زینب و دره معرفی کرده است.<ref>ذهبی، سیر اعلام النبلاء، ج۳، ص۴۰۷.</ref> در منابع رجال شیعی برای او برادری به نام محمد نیز ذکر شده است. به نقل ذهبی او عمر زیادی کرد و بزرگ قبیله بنی‌مخزوم شد<ref>ذهبی، سیر اعلام النبلاء، ج۳، ص۴۰۷.</ref> و در سال ۸۳ هجری در عصر حکومت [[عبدالملک مروان]] درگذشت<ref name=":2">ابن عبدالبر، الاستیعاب فی معرفة الأصحاب، ج۳، ص۱۱۶۰.</ref> و در بقیع به خاک سپرده شد.
  سید محمد موسوی بجنوردی ۱ نگار علیزاده
== نامه تمجید و دعوت امام علی(ع) از عمر بن ابی‌سلمه ==
{{جعبه نقل قول
| عنوان = عنوان گفتاورد
| نویسنده = نام نویسنده
| نقل قول =
أَمَّا بَعْدُ فَإِنِّی قَدْ وَلَّیْتُ نُعْمَانَ ابْنَ عَجْلَانَ الزُّرَقِیَّ عَلَی الْبَحْرَیْنِ وَ نَزَعْتُ یَدَکَ بِلَا ذَمٍّ لَکَ وَ لَا تَثْرِیبٍ عَلَیْکَ فَلَقَدْ أَحْسَنْتَ الْوِلَایَةَ وَ أَدَّیْتَ الْأَمَانَةَ فَأَقْبِلْ غَیْرَ ظَنِینٍ وَ لَا مَلُومٍ وَ لَا مُتَّهَمٍ وَ لَا مَأْثُومٍ
فَلَقَدْ أَرَدْتُ الْمَسِیرَ إِلَی ظَلَمَةِ أَهْلِ الشَّامِ وَ أَحْبَبْتُ أَنْ تَشْهَدَ مَعِی فَإِنَّکَ مِمَّنْ أَسْتَظْهِرُ بِهِ عَلَی جِهَادِ الْعَدُوِّ وَ إِقَامَةِ عَمُودِ الدِّینِ إِنْ شَاءَ اللَّهُ
| منبع = منبع (اختیاری)
| تراز = تراز گفتاورد (اختیاری)
| پس‌زمینه = رنگ پس‌زمینه (اختیاری)
| عرض = عرض جعبه (اختیاری)
| حاشیه = حاشیه (اختیاری)
| اندازه قلم = اندازه قلم (اختیاری)
}}


[[شبیه‌سازی اعضای بدن انسان]]
گنجینه معارف
موضوع: دانشنامه / بهداشت و سلامت / پزشکی و سلامت / فقه و حقوق پزشکی / فقه شبیه‌سازی
نگاهی به پدیده شبیه‌سازی انسان


منبع: فصلنامه رواق اندیشه، شماره ۳۷ , پورقهرمانی، بابک(۱)


امام علی (ع) در نامه‌ای به عمر بن ابی سلمه مخزومی که والی بحرین بود، او را عزل کرده و نعمان بن عجلان زرقی را به جای او منسوب کرد.
== کتاب‌ها ==
== یادداشت ==
{| class="wikitable"
|+
!حسابهای FREE
!تک مرحله
!دو مرحله
!بدون چالش
|-
|تارگت مرحله اول
|۸٪
|۱۰٪
| -
|-
|تارگت مرحله دوم
| -
|۵٪
| -
|-
|ریل
|
|
|
|-
|درودان روزانه
|۴٪
|۵٪
|
|-
|درودان کل
|۸٪
|۱۵٪
|۵٪
|-
|ریسک شناور
| -
| -
| -
|-
|زمان چالش
|نامحدود
|نامحدود
|نامحدود
|-
|حداقل زمان
|-
|اهرم چالش
|۱۰۰
|۱۰۰
| -
|-
|اهرم ریل
|۵۰
|۵۰
|۵۰
|-
|ریفاند
|۱۰۰٪
|۱۰۰٪
|-
|تقسیم سود
|۸۰٪
|۸۰٪
|۵۰٪
|-
|هزینه
|
|
|
|}


مضمون نامه چنین است که:
{| class="wikitable"
!حسابهای FREE
!تک مرحله
!دو مرحله
!
!حسابهای RISK
!تک مرحله
!دو مرحله
!
|-
|تارگت مرحله اول
|۶٪
|۱۰٪
|
|تارگت مرحله اول
|۸٪
|۱۰٪
|
|-
|تارگت مرحله دوم
| -
|۵٪
|
|تارگت مرحله دوم
| -
|۵٪
|
|-
|ریل
|
|
|
|ریل
|
|
|
|-
|درودان روزانه
|۳٪
|۵٪
|
|درودان روزانه
|۴٪
|۶٪
|
|-
|درودان کل
|۶٪
|۱۲٪
|
|درودان کل
|۸٪
|۱۵٪
|
|-
|ریسک شناور
| -
| -
|
|ریسک شناور
|۲٪
|۲٪
|
|-
|زمان چالش
|نامحدود
|نامحدود
|
|زمان چالش
|نامحدود
|نامحدود
|
|-
|حداقل زمان
|
|حداقل زمان
|
|-
|اهرم چالش
|۱۰۰
|۱۰۰
|
|اهرم چالش
|۱۰۰
|۱۰۰
|
|-
|اهرم ریل
|۵۰
|۵۰
|
|اهرم ریل
|۵۰
|۵۰
|
|-
|ریفاند
|۱۰۰٪
|۱۰۰٪
|
|ریفاند
|۱۰۰٪
|۱۰۰٪
|
|-
|تقسیم سود
|۸۰٪
|۸۰٪
|
|تقسیم سود
|۸۰٪
|۸۰٪
|
|-
|برداشت
|هر هفته
|یکشنبه
|
|هزینه
|هر هفته
|یکشنبه
|
|}
{| class="wikitable"
!
!
!
!
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|}


ای عُمَر تو وظیفه خویش در امارت بحرین را به خوبی انجام دادی و امانتی که به تو سپرده بودم را ادا کردی. اینک قصد لشکرکشی به شام را دارم و دوست دارم که تو هم با من باشی زیرا از کسانی هستی که در جهاد با دشمن و برپای نگهداشتن دین، به تو دلگرم هستم.
==مقدمه==
*آیه قران
وَمَا کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِینفِرُوا کافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِن کلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَائِفَةٌ لِّیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِینذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیهِمْ لَعَلَّهُمْ یحْذَرُونَ ﴿۱۲۲﴾


قبل از شریف رضی ابن واضح در تاریخ خود ج ۲ ص ۱۹۰ و بلاذری در کتاب انساب الاشراف ص‏۱۵۹ آنرا نقل کرده‌اند<ref>(مصادر نهج البلاغه ج‏۳ ص‏۳۴۶)
*امشب در مورد دین و اهمیت و مطلب پیرامونش صحبت میکنیم


. نهج‌البلاغه، نامه ۴۲. یکصد موضوع پانصد داستانسید علی‌اکبر صداقتتولیقمزمستان ۱۳۸۶دوم۳۳۰ وسند نامه در کتاب مصادر نهج البلاغه آمده است: از کسانی که قبل از سید رضی این نامه را نقل کرده‌اند: ابن واضح (یعقوبی متوفای ۲۸۴) در کتاب تاریخ خود و بلاذری (متوفای ۲۷۹) در کتاب انساب الاشراف است (مصادر نهج البلاغه، ج ۳، ص 346)</ref>.<ref>ر. ک. نهج البلاغه، نامه ۴۴.</ref>
در مورد نقش امامان در دین و رابطه امامان با دین مختصری
== پانویس ==
{{پانوشت}}


== منابع ==
خصوصا در مورد امام زمان تا به معنای نیاز به امام زمان برسیم
{{منابع}}
*عده ای از شما دنبال فهم دین بروند. مطالب رو به اونها یاد بدند. بلکه عمل کنند.


{{پایان}}
*ای اقا شب تاسوعا الان چه ربطی به این حرفا داره.
۱. این مطالبی که من اقلا ده سال فکر کردم و دوست داشتم کامل میشد و اگر کسی ازم بپرسه شما ۲۰ سال طلبه هستی خلاصه اون رو بمن بگو بگم خلاصه ش اینه و بینش جدیدی به شما میده
۲. اتفاقا بعد که برای بیان مرتبش میکردم دیدم اصلا مناسب ترین موردش همین شب تاسوعا و عاشوراست که بعدا میگم چرا
۳. مطالب زیاد گسترده عمیق و سخت . و شاید واقعا بشه ۲۰ ۳۰ جلسه در موردش صحبت کرد. نسبت به هر بخشی
اما دو تا مساله هست. اولیش رو از خودمون بگم. که ماها این مسایل رو نگفتیم حالا به هر دلیلی ... خودم هم یکم مردد بودم. بعد دیدم قسمت همین شد که این مطالب رو بگم حالا جهت تردید رو هم میگم. دومش اینکه خب نمیشه ۲۰ جلسه برای کسی صحبت کردو از حوصله خارج ه
*من امشب میخام تیتر بگم فقط. و مطالبی که بعضیش رو میدونستید فقط به هم اتصال بدم.
این  نقشه وقتی تو ذهنمون باشه خیلی موثره. دیگه غفلتمون کمتر میشه.


* إبن عبدالبِر، یوسف بن عبدالله، الاستیعاب فی معرفة الأصحاب، تحقیق: علی محمد البجاوی، بیروت، دارالجیل، چاپ اول، ۱۴۱۲ق/۱۹۹۲م.
*نکته دیگر هر گفتمانی نیاز به پیشفرض داره. ما داریم در مورد کسی صحبت میکنیم که خدا پیامبر امامان را قبول دارد. با این شخص چنین مکالمه میکنیم. کما اینکه در مسایل دیگه ... از اول صحبت نمیکنیم. با بقیه باید صحبتهای دیگری بکنیم که به این نقطه برسیم بعد این مطالب رو بگیم


* ذهبی، محمد بن احمد، سیر اعلام النبلاء، بیروت، مؤسسة الرسالة، چاپ ۱۰، ۱۴۱۴ق.
==دین==
{{یاران امام علی (ع)}}
===دین چیست؟===
کل مطالبی که خدا اورده


[رده:کارگزاران حکومت امام علی]]
===اهمیت دین چقدره چیست؟===
[رده:سپاهیان امام علی در جنگ صفین]]
هیچی مهمتر از دین نیست.
[رده:سپاهیان امام علی در جنگ جمل]]
اقا قمر بنی هاشم انی احامی ابدا عن دینی
[رده:سپاهیان امام علی در جنگ نهروان]]
حضرت زینب قربانی را از ما قبول کن. قربانی در راه دین خدا
[رده:یاران امام علی]]
امام حسین اگر دین جدم به این حادثه چه باکی
[رده:تابعین]]
حضرت زهرا در راه دین خدا شهید شدند
[رده:مخاطبان نامه‌های امام علی]]
امیر المومنین در شهادت حضرت زهرا صبر کردند
[رده:مقاله‌های با درجه اهمیت ج]]
بارها جان خودشون رو فدای دین کردند. پیامبر در جنگ عمرو ین عبدود فرمورد تمام ایمان در برابر تمام کفر
[رده:مدفونان در بقیع]]
پیامبر؟ بله حتی پیامبر. باید دین را ابلاغ کنی اگر نکنی؟ فما بلغت رسالته
«وَ لَوْ تَقَوَّلَ عَلَیْنا بَعْضَ الْاَقاویلِ، لَاَخَذْنا مِنْهُ بِالْیَمینِ، ثُمَّ لَقَطَعْنا مِنْهُ الْوَتین؛ [۱]
اگر او سخنی دروغ بر ما می‌بست، ما او را با قدرت می‌گرفتیم، سپس رگ قلبش را قطع می‌کردیم.»


===وظیفه ما در مورد دین چیست؟===
یادگیری . عمل . یاددادن ‌. دفاع


حضرت عباس. فقیه بود. زینب فقیه. معصوم. معلم بود.
دفاع انی احامی


یادگیری مهمترین . برای همین گفتن
وظیفه همه است. لذا اصحاب و راویان احادیث میبینیم.
میثم تمار. خباز. بزار. جصاص. مشاغل محاف داشتند اما راوی حدیث بودند.
حالا بعضی ها هم اختصاصی از اصحاب بودند


===دین کامل یا کامل نیست؟===
با این بحث مطمینم روش اگر عنایت بشه ۹۰ درصد سوالات و شبهات حل میشه.
این همون بحث مهم که برخی مصلحت نمیدونن که بگن
و شاید واقعا درست بیان کردن این و جا افتادنش هم سخت باشه. حالا ما امتحان میکنیم
بنظر من دیگه جامعه جوانان با هوش شدن. نمیتونیم با نگفتن به این بهانه که شایددد مثلا برداشت صحیح از حرفامون نشه ما حقایق رو نگیم.
بنظر من باید حقایق رو بگیم. و اتفاقا در مواردی که خودم داشتم و اون واقعیتهای وضعیت موجود رو گفتم نتیجه گرفته.
اما بصورت نسیتا عمومی اولین باره ... خدا کمک کنه.
هم کامل هم کامل نیست
در علم و قدرت خدا شک نداریم. اما ظرفیت و شرایط که باید مهیا باشه؟
۱.دین وقت نکرده
۲.خیلی مسایل و موضوعات اونم موقع نبوده . پزشکی و شهرسازی. اقتصاد. و ....
۳. شرایطش تغییرش نبوده. وقتی شما در یک جامعه برده دار زندگی می‌کنی روز اول نمیکنی کلن همه چیز رو بپاشونی
وقتی شراب مرسومه یک روزه نمیتونی بگی نخور. بد موقع نماز نخور. حرام است




پس من میام یک اپدیت براش میذارم.
امیرالمومنین اسب هم زکات گرفت.
بارها خمس گرفتند و خمس بخشیدند.


بلاتشبیه هر برنامه قانون و نرافزار چطور براش اپدیت میاد؟
برای دین هم اپدیت میاد. اپدیت دو نوع . یک وقتی وقتی اپیدت میکنی مینویسه باگها و اشکالات قبلی بر طرف شد.
اپدیت دیگر اینه که با توجه به نیازها و شرایط جدید که میاد امکانات و احکام جدید به ما میده.


نقش بزه دیده در ارتکاب جرم و تعیین مجازات از منظر فقه امامیه، حنفی، حقوق کیفری افغانستان و ایران
===ما چقدر از دین میدانیم؟===
پارسای داخل کشور
بسم الله الرحمن الرحیم. بدون اغراق قطره در برابر دریا.
کارشناسی ارشد
1401
پدیدآور: حبیب الله صالحی استاد راهنما: محمدرضا کمیلی
جامعه المصطفی العالمیه، مجتمع آموزش عالی مشهد مقدس


ما به نوشته ها ایمان آوردیم!!!
پیامبر فرمود خوش بحال برادرانم! شما اصحاب من هستید.
نیاز ما به امام زمان که دین را بما بگوید
====من دین واقعی و امان زمان واقعی رو دوست ندارم. اون ساخته ذهن خودم رو دوست دارم====
====اینا که مراجه علما میگن چیه پس؟====


==نقش امامان==
امامان
معلمان و آپدیت دین هستن
هدایت. هادی


بررسی تأثیر اشتباه در انتساب فعل قتل به قاتل از منظر فقه امامیه و قانون مجازات اسلامی
امامان راهکار گذاشتن . وظیفه عملیه.
پارسای داخل کشور
دکتری تخصصی (PhD)
1401
پدیدآور: الهام صالحی استاد راهنما: علی اکبر جهانی استاد مشاور: سعید ابراهیمی
دانشگاه مازندران، دانشکده الهیات و معارف اسلامی




حالا برگردیم مطالبی که مراجع میگن.
بعضی مسلمات دین
بعضی را نمیدانند. صریح گفتند فتوی نمیدیم.
و بسیار در رساله ها میبیند نوشتند احتیاط واجب اولی اقوی
اشکال کردن بسی آسان. من از شما بیشتر .


جرائم جنگی علیه اشخاص از منظر فقه اسلامی و حقوق بین‌الملل
حجت داریم. یعنی جواب محکمه پسند داریم
پارسای داخل کشور
اما دین واقعی خدا رو نمی‌دانیم
کارشناسی ارشد
1401
پدیدآور: محمد زبده استاد راهنما: حسین حقیقت پور استاد مشاور: امیر مقامی
دانشگاه یزد، پردیس علوم انسانی و اجتماعی - دانشکده الهیات


امکان سنجی تغییر در قلمرو پوشش از منظر فقه با تاکید برعرف و شرایط عصری
.به دین چجوری عمل کنیم!!!
پیشنهاده
بگیم همه چی تعطیل حالا که معلم نیست بریم زنگ ورزش!
کارشناسی ارشد
یا بگیم نه آقا حالا ما تلاش بکنیم با توجه به همون مطالبی که معلم گفته سعیمون باشه نزدیکترین رو پیدا کنیم.
1401
پدیدآور: رضوان عسکری استاد راهنما: عبدالرضا محمد حسین زاده استاد مشاور: مرتضی عرب استاد مشاور: صدیقه نیک طبع
دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشکده حقوق و الهیات
https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/c14fa728fed123d599b40a0898a62332


مرزبندی اعتراضات خیابانی با محاربه و بغی و بررسی احکام فقهی و حقوقی آن
مرجع با تقوی خدا ترس عادل صحبت میکنیم
پیشنهاده
ایا اب چاه پاک میکنه یا نه. علامه حلی . دستور داد چاه خونش رو پر ککردند . بعد بررسی کرد و فتوی داد.
کارشناسی ارشد
1401
پدیدآور: سارا بامری استاد راهنما: محمدرضا کیخا استاد مشاور: حسین خدایار
دانشگاه سیستان و بلوچستان، دانشکده الهیات و معارف اسلامی
https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/05490b05577131aa1bb5b1e542b36af2


خسارت معنوی حاصل ازشبیه سازی انسان درعصرحاضرازمنظرنظام حقوقی ایران و فقه امامیه
==اشکالات به دین==
پیشنهاده
بخاط این که امام نیست
کارشناسی ارشد
1401
پدیدآور: لعیاسادات صالحی استاد راهنما: امین رستم زاده استاد مشاور: لیلا سلیمانی
موسسه آموزش عالی آفاق، دانشکده اقتصاد و علوم انسانی
https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/950a595cc18de5a79716182bf9b83eb8


نقش امر به معروف و نهی از منکر مردم نسبت به دولت در تأمین امنیت ملی از منظر فقه اسلامی
اشکالاتی که به دین میشه.  
پارسای داخل کشور
دکتری تخصصی (PhD)
1401
پدیدآور: محمد کاظم ابراهیمی استاد راهنما: سیدسجاد ایزدهی استاد مشاور: ناصر نیکخو امیری
جامعه المصطفی العالمیه، مجتمع آموزش عالی فقه - مدرسه عالی فقه تخصصی
https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/3883c1d01fdfdebdf8334c2021a696de


بررسی مستندات منع تبعیض نژادی از منظر فقه اسلامی و حقوق بین‌الملل
تو نمیتونی به یک کتاب یا یک مدرک یا چیزی که مال دو قرن قبل بوده بگی عه اشتباه کرد. سطح زندگی و درک مردم همین بوده.
پارسای داخل کشور
.
سطح چهار حوزه علميه
من تو موقعیت خودم تونستم بهترین مطالب رو بیارم. لذا امام رضا فرمود مردم اگر محاسن کلام ما را بدانند.
1401
.
پدیدآور: محمد رضا کمالی استاد راهنما: محسن قدیر استاد مشاور: محمدمهدی کریمی‌نیا
چند همسری. ۲۰۰ سال قبل طبیعی بود کاملا. حالا شما برو به ۱۴۰۰ سال قبل .
جامعه المصطفی العالمیه، مجتمع آموزش عالی فقه - مدرسه عالی فقه تخصصی
بین متدین هم نه . در جهان طبیعی بوده.
https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/9865a1889b226d286e0ad66a4188e24d
.
کسانی که شبهه دارند. سوال دارند. و ...
یک راه حل.
بشرطی وسط بمونیم!
این خیلی مهمه
نمیتونیم بگیم پس نه نیست!
قطعا همدنیمتونیم بگیم هست.
باید صبر کنیم امام زمان. آپدیت جدید دین رو بدن. ببینیم چی میشه. لذا ما قطعیت ندارم . میگم شاید شما درست بگی.
.
اما به این معنا نه که عمل نکنیم!
قدیم میگفتن خب ازدواج مستحب. این الله سیستانی میگن نه مستحب نیست.
.
امام صادق فرمود .روابط ولو حلال نداشته باشید. زناتون رو به من امام صادق بدبین میکنین. فحشش رو ما میخوریم.
.
بر خلاف تصورات اسلام خیری جاها آزادی گذاشته. اتفاقا دست و پا نبسته که .
ولی آداب هر چیزی رو هم گفته. بعضی چیزها هم به زمان و مکان و شرایط فرق میکرده.


شاید امام زمان بیاد اصلا نکنید. شاید بیان بگن بکنید.


در آخر اشکالاتی که شما میکنید ده برابرش رو‌ما میدونین. علما مراجع می‌دونن. انصافا زشته نگین از خودش در آورده . با کمال دقت صحبت کردند. گفتند حجم این است. احتیاط. فتوی نمی‌دهد.


==ویژه امام زمام==
خدا هادی را از ما گرفت و غیبته منا
ظلم کردیم


امکان سنجی جرم‌انگاری افساد فی‌الارض در فضای‌مجازی از منظر فقه و حقوق ایران
پیشنهاده
دکتری تخصصی (PhD)
1401
پدیدآور: مصطفی شیبانی استاد راهنما: محمدرضا رحمت استاد راهنما: محمّدمهدی برغی استاد مشاور: حمید روستائی صدرآبادی
دانشگاه میبد، دانشکده الهیات و معارف اسلامی


ما نیاز به امام زمان نمیدانیم
فکر کردین چرا امام زمان نمیبینیم؟ این همه نقل شده افرادی دیدند. همش که دروغ و توهم نیست؟
قصه بحرین. حاکم بحرین. مضطر شدند امام زمان امد
ما اضطراری نداریم. همین الان بگن امام زمان خونه کناری هستند. خدا وکیلی چه حاجتی داریم؟ چه حرفی داریم؟
.
به ما نگفتیند. خودمون هم بفکرش نبودیم دنبال نرفتیم. و الا دغدغه میشد خواب رو از چشمامون میگرفت.
باب اضطرار الی الحجت
اضطرار
می‌دونی یعنی چی یعنی بچت رو‌دستت
.
اضطرار فرع بر آگاهی.
.
اگر ندونی چه اتفاقی افتاده. مضطر نمیشی.
کما اینکه من نشدم.
. سر به بیابون میذاشت. الان کو؟


قلمرو تعدد نکاح منقطع از منظر فقه امامیه و حقوق ایران
پدر مهربان . از همه مهربان تر. بخیل نیست. آقاست و ..
پیشنهاده
حاشا با کرمش اگر نیاد
کارشناسی ارشد
1401
پدیدآور: زهره محبی فر استاد راهنما: میثم تارم استاد مشاور: عبدالرضا محمد حسین زاده استاد مشاور: حجت عزیز الهی
دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشکده حقوق و الهیات


حجاب الزامی از دیدگاه فقه امامیه و حقوق موضوعه ایران و نگرش دانش آموزان مدارس دخترانه متوسطه آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز
آب کمجو
پارسای داخل کشور
آیینه شو جمال پری طلعتان طلب
کارشناسی ارشد
جاروب کن خانه را
1401
پدیدآور: نقی زارعی استاد راهنما: عبدالرضا لطفی استاد مشاور: رضا الهامی استاد مشاور: شهروز نعمتی
دانشگاه تبریز، دانشکده الهیات و علوم اسلامی


بررسی اندیشه ی سیاسی فقهای معاصر نجف اشرف: واکاوی نسبت فقه و سیاست
امام صادق زجه میزد. سیدی سیدی ...
پیشنهاده
اگر درکش میکردم تمام عمرم را خدمتش میکردم.
کارشناسی ارشد
1401
پدیدآور: محمود عبداللهی استاد راهنما: علی علی‌حسینی
دانشگاه اصفهان، دانشکده علوم اداری و اقتصاد


خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۶۲۹ «جلسه ۱»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۷۰۱ «جلسه ۲»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۷۰۳ «جلسه ۳»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۷۰۴ «جلسه ۴»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۷۰۵ «جلسه ۵»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۷۰۸ «جلسه ۶»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۷۰۹ «جلسه ۷»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۷۱۰ «جلسه ۸»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۷۱۲ «جلسه ۹»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۷۱۵ «جلسه ۱۰»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۷۱۶ «جلسه ۱۱»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۷۱۷ «جلسه ۱۲»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۷۱۸ «جلسه ۱۳»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۷۱۹ «جلسه ۱۴»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۷۲۲ «جلسه ۱۵»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۷۲۳ «جلسه ۱۶»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۷۲۴ «جلسه ۱۷»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۷۲۵ «جلسه ۱۸»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۷۲۹ «جلسه ۱۹»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۷۳۰ «جلسه ۲۰»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۸۰۱ «جلسه ۲۱»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۸۰۲ «جلسه ۲۲»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۸۰۳ «جلسه ۲۳»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۸۰۶ «جلسه ۲۴»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۸۰۷ «جلسه ۲۵»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۸۰۸ «جلسه ۲۶»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۸۰۹ «جلسه ۲۷»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۸۱۰ «جلسه ۲۸»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۸۱۳ «جلسه ۲۹»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۸۱۴ «جلسه ۳۰»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۸۱۵ «جلسه ۳۱»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۸۱۶ «جلسه ۳۲»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۸۱۷ «جلسه ۳۳»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۸۲۰ «جلسه ۳۴»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۸۲۱ «جلسه ۳۵»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۸۲۲ «جلسه ۳۶»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۸۲۳ «جلسه ۳۷»
خارج اصول آیت‌الله گنجی ۱۴۰۲۰۸۲۴ «جلسه ۳۸»


# نکاح دائم و طلاق در صورت اختلاف زوجین در مذهب از نگاه فقه مذاهب، اعظم نوابی، کارشناسی ارشد، دانشکده مذاهب، دانشگاه ادیان و مذاهب، ۱۳۹۳ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/9de1f292f3e21057aaa7ec6394cd0ce4 اطلاعات پایان‌نامه را از اینجا ببینید]
=وظیفه ما=
# نگاه انتقادی بر ولایت مادر در فقه شیعه، انسیه باغیشنی، کارشناسی ارشد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی،  دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، مجتمع دانشگاهی ولیعصر (عج)، ۱۳۹۸ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/2189827a64fb36b4b5300ae371e98e02 اطلاعات پایان‌نامه را از اینجا ببینید]
قلب
لسان
یده. زمان . قدرت. پول .
در دوران ها مشخص میشه.
 
اصحاب سید الشهدا. بعضی لحظات اخر رفتن؟
 
قلب گول میزنه.
 
 
 
۱. حکومت و بروز دین الهی.
چون زندگی معمولی داریم نمی‌فهمیم
شرایط بحرانی نداریم. میگیم هر وقت امام زمان امد خب حکومت میشه دیگه خوبه.
حاجت که از امام رضا میگیریم
 
۲. غیبت و ابتلا مردم.
ما نمی‌فهمیم چون هنوز به اون ابتلا نرسیدیم.
قوم موسی ۳۰۰ سال دعا میکردن از ظلم فراعنه
 
۳. امام زمان تنها هادی من است
 
 
=ادب حضرت عباس=
یکی از وظایف ما اطاعت
السلام علیک یا عبد الصالج المطیع
ما یک ادب و اطلاعت شنیدیم
در حادثع کربلا اصلا اثری از حضرت عباس نیست
ما اگر چیزی بلد باشیم نظ

نسخهٔ کنونی تا ‏۱۴ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۵:۰۰

همزادسازی انسان

کتاب‌ها

مقاله‌ها

  1. بررسی ابعاد فقهی همزادسازی و بدل سازی انسانی، سیدمحسن مرتضوی و مجتبی نوروزی، دوفصلنامه آموزه‌های فقه مدنی، شماره ۱۸، پاییز و زمستان ۱۳۹۷ش. مقاله را از اینجا ببینید
  2. بررسی حکم فقهی تکثیر سلولهای تلقیحی و ایجاد چند قلوهای مشابه، صدیقه نوروزی، کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نوین در مدیریت، اقتصاد حقوق و علوم انسانی، ۱۳۹۵ش. اطلاعات مقاله را از اینجا ببینید
 صفحه اصلی
 مرور
 اطلاعات نشریه
 راهنمای نویسندگان
 ارسال مقاله
 داوران
 تماس با ما
 ورود به سامانه
 English

بررسی حقوقی مسألة شبیه‌سازی انسان با رویکردی بر نظر امام خمینی (س)

نوع مقاله: مقاله پژوهشی

نویسندگان

 سید محمد موسوی بجنوردی ۱ نگار علیزاده

شبیه‌سازی اعضای بدن انسان

گنجینه معارف

موضوع: دانشنامه / بهداشت و سلامت / پزشکی و سلامت / فقه و حقوق پزشکی / فقه شبیه‌سازی نگاهی به پدیده شبیه‌سازی انسان

منبع: فصلنامه رواق اندیشه، شماره ۳۷ , پورقهرمانی، بابک(۱)

کتاب‌ها

یادداشت

حسابهای FREE تک مرحله دو مرحله بدون چالش
تارگت مرحله اول ۸٪ ۱۰٪ -
تارگت مرحله دوم - ۵٪ -
ریل
درودان روزانه ۴٪ ۵٪
درودان کل ۸٪ ۱۵٪ ۵٪
ریسک شناور - - -
زمان چالش نامحدود نامحدود نامحدود
حداقل زمان ۱ ۱ ۱
اهرم چالش ۱۰۰ ۱۰۰ -
اهرم ریل ۵۰ ۵۰ ۵۰
ریفاند ۱۰۰٪ ۱۰۰٪ ـ
تقسیم سود ۸۰٪ ۸۰٪ ۵۰٪
هزینه
حسابهای FREE تک مرحله دو مرحله حسابهای RISK تک مرحله دو مرحله
تارگت مرحله اول ۶٪ ۱۰٪ تارگت مرحله اول ۸٪ ۱۰٪
تارگت مرحله دوم - ۵٪ تارگت مرحله دوم - ۵٪
ریل ریل
درودان روزانه ۳٪ ۵٪ درودان روزانه ۴٪ ۶٪
درودان کل ۶٪ ۱۲٪ درودان کل ۸٪ ۱۵٪
ریسک شناور - - ریسک شناور ۲٪ ۲٪
زمان چالش نامحدود نامحدود زمان چالش نامحدود نامحدود
حداقل زمان ۱ ۱ حداقل زمان ۱ ۱
اهرم چالش ۱۰۰ ۱۰۰ اهرم چالش ۱۰۰ ۱۰۰
اهرم ریل ۵۰ ۵۰ اهرم ریل ۵۰ ۵۰
ریفاند ۱۰۰٪ ۱۰۰٪ ریفاند ۱۰۰٪ ۱۰۰٪
تقسیم سود ۸۰٪ ۸۰٪ تقسیم سود ۸۰٪ ۸۰٪
برداشت هر هفته یکشنبه هزینه هر هفته یکشنبه

مقدمه

  • آیه قران

وَمَا کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِینفِرُوا کافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِن کلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَائِفَةٌ لِّیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِینذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیهِمْ لَعَلَّهُمْ یحْذَرُونَ ﴿۱۲۲﴾

  • امشب در مورد دین و اهمیت و مطلب پیرامونش صحبت میکنیم

در مورد نقش امامان در دین و رابطه امامان با دین مختصری

خصوصا در مورد امام زمان تا به معنای نیاز به امام زمان برسیم

  • عده ای از شما دنبال فهم دین بروند. مطالب رو به اونها یاد بدند. بلکه عمل کنند.
  • ای اقا شب تاسوعا الان چه ربطی به این حرفا داره.

۱. این مطالبی که من اقلا ده سال فکر کردم و دوست داشتم کامل میشد و اگر کسی ازم بپرسه شما ۲۰ سال طلبه هستی خلاصه اون رو بمن بگو بگم خلاصه ش اینه و بینش جدیدی به شما میده ۲. اتفاقا بعد که برای بیان مرتبش میکردم دیدم اصلا مناسب ترین موردش همین شب تاسوعا و عاشوراست که بعدا میگم چرا ۳. مطالب زیاد گسترده عمیق و سخت . و شاید واقعا بشه ۲۰ ۳۰ جلسه در موردش صحبت کرد. نسبت به هر بخشی اما دو تا مساله هست. اولیش رو از خودمون بگم. که ماها این مسایل رو نگفتیم حالا به هر دلیلی ... خودم هم یکم مردد بودم. بعد دیدم قسمت همین شد که این مطالب رو بگم حالا جهت تردید رو هم میگم. دومش اینکه خب نمیشه ۲۰ جلسه برای کسی صحبت کردو از حوصله خارج ه

  • من امشب میخام تیتر بگم فقط. و مطالبی که بعضیش رو میدونستید فقط به هم اتصال بدم.

این نقشه وقتی تو ذهنمون باشه خیلی موثره. دیگه غفلتمون کمتر میشه.

  • نکته دیگر هر گفتمانی نیاز به پیشفرض داره. ما داریم در مورد کسی صحبت میکنیم که خدا پیامبر امامان را قبول دارد. با این شخص چنین مکالمه میکنیم. کما اینکه در مسایل دیگه ... از اول صحبت نمیکنیم. با بقیه باید صحبتهای دیگری بکنیم که به این نقطه برسیم بعد این مطالب رو بگیم

دین

دین چیست؟

کل مطالبی که خدا اورده

اهمیت دین چقدره چیست؟

هیچی مهمتر از دین نیست. اقا قمر بنی هاشم انی احامی ابدا عن دینی حضرت زینب قربانی را از ما قبول کن. قربانی در راه دین خدا امام حسین اگر دین جدم به این حادثه چه باکی حضرت زهرا در راه دین خدا شهید شدند امیر المومنین در شهادت حضرت زهرا صبر کردند بارها جان خودشون رو فدای دین کردند. پیامبر در جنگ عمرو ین عبدود فرمورد تمام ایمان در برابر تمام کفر پیامبر؟ بله حتی پیامبر. باید دین را ابلاغ کنی اگر نکنی؟ فما بلغت رسالته «وَ لَوْ تَقَوَّلَ عَلَیْنا بَعْضَ الْاَقاویلِ، لَاَخَذْنا مِنْهُ بِالْیَمینِ، ثُمَّ لَقَطَعْنا مِنْهُ الْوَتین؛ [۱] اگر او سخنی دروغ بر ما می‌بست، ما او را با قدرت می‌گرفتیم، سپس رگ قلبش را قطع می‌کردیم.»

وظیفه ما در مورد دین چیست؟

یادگیری . عمل . یاددادن ‌. دفاع

حضرت عباس. فقیه بود. زینب فقیه. معصوم. معلم بود. دفاع انی احامی

یادگیری مهمترین . برای همین گفتن وظیفه همه است. لذا اصحاب و راویان احادیث میبینیم. میثم تمار. خباز. بزار. جصاص. مشاغل محاف داشتند اما راوی حدیث بودند. حالا بعضی ها هم اختصاصی از اصحاب بودند

دین کامل یا کامل نیست؟

با این بحث مطمینم روش اگر عنایت بشه ۹۰ درصد سوالات و شبهات حل میشه. این همون بحث مهم که برخی مصلحت نمیدونن که بگن و شاید واقعا درست بیان کردن این و جا افتادنش هم سخت باشه. حالا ما امتحان میکنیم بنظر من دیگه جامعه جوانان با هوش شدن. نمیتونیم با نگفتن به این بهانه که شایددد مثلا برداشت صحیح از حرفامون نشه ما حقایق رو نگیم. بنظر من باید حقایق رو بگیم. و اتفاقا در مواردی که خودم داشتم و اون واقعیتهای وضعیت موجود رو گفتم نتیجه گرفته. اما بصورت نسیتا عمومی اولین باره ... خدا کمک کنه.

هم کامل هم کامل نیست در علم و قدرت خدا شک نداریم. اما ظرفیت و شرایط که باید مهیا باشه؟ ۱.دین وقت نکرده ۲.خیلی مسایل و موضوعات اونم موقع نبوده . پزشکی و شهرسازی. اقتصاد. و .... ۳. شرایطش تغییرش نبوده. وقتی شما در یک جامعه برده دار زندگی می‌کنی روز اول نمیکنی کلن همه چیز رو بپاشونی وقتی شراب مرسومه یک روزه نمیتونی بگی نخور. بد موقع نماز نخور. حرام است


پس من میام یک اپدیت براش میذارم. امیرالمومنین اسب هم زکات گرفت. بارها خمس گرفتند و خمس بخشیدند.

بلاتشبیه هر برنامه قانون و نرافزار چطور براش اپدیت میاد؟ برای دین هم اپدیت میاد. اپدیت دو نوع . یک وقتی وقتی اپیدت میکنی مینویسه باگها و اشکالات قبلی بر طرف شد. اپدیت دیگر اینه که با توجه به نیازها و شرایط جدید که میاد امکانات و احکام جدید به ما میده.

ما چقدر از دین میدانیم؟

بسم الله الرحمن الرحیم. بدون اغراق قطره در برابر دریا.

ما به نوشته ها ایمان آوردیم!!! پیامبر فرمود خوش بحال برادرانم! شما اصحاب من هستید. نیاز ما به امام زمان که دین را بما بگوید

من دین واقعی و امان زمان واقعی رو دوست ندارم. اون ساخته ذهن خودم رو دوست دارم

اینا که مراجه علما میگن چیه پس؟

نقش امامان

امامان معلمان و آپدیت دین هستن هدایت. هادی

امامان راهکار گذاشتن . وظیفه عملیه.


حالا برگردیم مطالبی که مراجع میگن. بعضی مسلمات دین بعضی را نمیدانند. صریح گفتند فتوی نمیدیم. و بسیار در رساله ها میبیند نوشتند احتیاط واجب اولی اقوی اشکال کردن بسی آسان. من از شما بیشتر .

حجت داریم. یعنی جواب محکمه پسند داریم اما دین واقعی خدا رو نمی‌دانیم

.به دین چجوری عمل کنیم!!! بگیم همه چی تعطیل حالا که معلم نیست بریم زنگ ورزش! یا بگیم نه آقا حالا ما تلاش بکنیم با توجه به همون مطالبی که معلم گفته سعیمون باشه نزدیکترین رو پیدا کنیم.

مرجع با تقوی خدا ترس عادل صحبت میکنیم ایا اب چاه پاک میکنه یا نه. علامه حلی . دستور داد چاه خونش رو پر ککردند . بعد بررسی کرد و فتوی داد.

اشکالات به دین

بخاط این که امام نیست

اشکالاتی که به دین میشه.

تو نمیتونی به یک کتاب یا یک مدرک یا چیزی که مال دو قرن قبل بوده بگی عه اشتباه کرد. سطح زندگی و درک مردم همین بوده. . من تو موقعیت خودم تونستم بهترین مطالب رو بیارم. لذا امام رضا فرمود مردم اگر محاسن کلام ما را بدانند. . چند همسری. ۲۰۰ سال قبل طبیعی بود کاملا. حالا شما برو به ۱۴۰۰ سال قبل . بین متدین هم نه . در جهان طبیعی بوده. . کسانی که شبهه دارند. سوال دارند. و ... یک راه حل. بشرطی وسط بمونیم! این خیلی مهمه نمیتونیم بگیم پس نه نیست! قطعا همدنیمتونیم بگیم هست. باید صبر کنیم امام زمان. آپدیت جدید دین رو بدن. ببینیم چی میشه. لذا ما قطعیت ندارم . میگم شاید شما درست بگی. . اما به این معنا نه که عمل نکنیم! قدیم میگفتن خب ازدواج مستحب. این الله سیستانی میگن نه مستحب نیست. . امام صادق فرمود .روابط ولو حلال نداشته باشید. زناتون رو به من امام صادق بدبین میکنین. فحشش رو ما میخوریم. . بر خلاف تصورات اسلام خیری جاها آزادی گذاشته. اتفاقا دست و پا نبسته که . ولی آداب هر چیزی رو هم گفته. بعضی چیزها هم به زمان و مکان و شرایط فرق میکرده.

شاید امام زمان بیاد اصلا نکنید. شاید بیان بگن بکنید.

در آخر اشکالاتی که شما میکنید ده برابرش رو‌ما میدونین. علما مراجع می‌دونن. انصافا زشته نگین از خودش در آورده . با کمال دقت صحبت کردند. گفتند حجم این است. احتیاط. فتوی نمی‌دهد.

ویژه امام زمام

خدا هادی را از ما گرفت و غیبته منا ظلم کردیم


ما نیاز به امام زمان نمیدانیم فکر کردین چرا امام زمان نمیبینیم؟ این همه نقل شده افرادی دیدند. همش که دروغ و توهم نیست؟ قصه بحرین. حاکم بحرین. مضطر شدند امام زمان امد ما اضطراری نداریم. همین الان بگن امام زمان خونه کناری هستند. خدا وکیلی چه حاجتی داریم؟ چه حرفی داریم؟ . به ما نگفتیند. خودمون هم بفکرش نبودیم دنبال نرفتیم. و الا دغدغه میشد خواب رو از چشمامون میگرفت. باب اضطرار الی الحجت اضطرار می‌دونی یعنی چی یعنی بچت رو‌دستت . اضطرار فرع بر آگاهی. . اگر ندونی چه اتفاقی افتاده. مضطر نمیشی. کما اینکه من نشدم. . سر به بیابون میذاشت. الان کو؟

پدر مهربان . از همه مهربان تر. بخیل نیست. آقاست و .. حاشا با کرمش اگر نیاد

آب کمجو آیینه شو جمال پری طلعتان طلب جاروب کن خانه را

امام صادق زجه میزد. سیدی سیدی ... اگر درکش میکردم تمام عمرم را خدمتش میکردم.


وظیفه ما

قلب لسان یده. زمان . قدرت. پول . در دوران ها مشخص میشه.

اصحاب سید الشهدا. بعضی لحظات اخر رفتن؟

قلب گول میزنه.


۱. حکومت و بروز دین الهی. چون زندگی معمولی داریم نمی‌فهمیم شرایط بحرانی نداریم. میگیم هر وقت امام زمان امد خب حکومت میشه دیگه خوبه. حاجت که از امام رضا میگیریم

۲. غیبت و ابتلا مردم. ما نمی‌فهمیم چون هنوز به اون ابتلا نرسیدیم. قوم موسی ۳۰۰ سال دعا میکردن از ظلم فراعنه

۳. امام زمان تنها هادی من است


ادب حضرت عباس

یکی از وظایف ما اطاعت السلام علیک یا عبد الصالج المطیع ما یک ادب و اطلاعت شنیدیم در حادثع کربلا اصلا اثری از حضرت عباس نیست ما اگر چیزی بلد باشیم نظ