کاربر:Khoshnudi/صفحه تمرین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه فقه معاصر
Khoshnudi (بحث | مشارکت‌ها)
Khoshnudi (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(۸۷۸ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۵ کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
کارت اعتباری
[[همزادسازی انسان]]


==کتاب‌ها==
== کتاب‌ها ==
== مقاله‌ها ==
# بررسی ابعاد فقهی همزادسازی و بدل سازی انسانی، سیدمحسن مرتضوی و مجتبی نوروزی، دوفصلنامه آموزه‌های فقه مدنی، شماره ۱۸، پاییز و زمستان ۱۳۹۷ش. [http://ensani.ir/file/download/article/1562042243-9836-18-5.pdf مقاله را از اینجا ببینید]
# بررسی حکم فقهی تکثیر سلولهای تلقیحی و ایجاد چند قلوهای مشابه، صدیقه نوروزی، کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نوین در مدیریت، اقتصاد حقوق و علوم انسانی، ۱۳۹۵ش. [https://civilica.com/doc/1905635/ اطلاعات مقاله را از اینجا ببینید]


===فارسی===
  صفحه اصلی
#بررسی کارتهای اعتباری از لحاظ فقهی و حقوقی، حسن صمدی‌ سنخواستی، بجنورد، انتشارات زبان علم، ۱۴۰۰ش. [https://pic.ketab.ir/DataBase/bookpdf/00/1400b20011.pdf صفحات ابتدایی را از اینجا ببینید]
  مرور
#حقوق کارت‌های اعتباری بانکی بین‌المللی، امیرعلی میرزایی‌پری، تهران، انتشارات مجد، ۱۳۹۶ش. [https://pic.ketab.ir/DataBase/bookpdf/96/96729652.pdf صفحات ابتدایی را از اینجا ببینید]
  اطلاعات نشریه
#ابعاد فقهی و حقوقی کارت‌های اعتباری بانکی، رضا محبی مجد، تهران، انتشارات آی سانا، ۱۳۹۴ش. صفحات ابتدایی را از اینجا ببینید
  راهنمای نویسندگان
#کارت های اعتباری و انطباق پذیری فقهی، محمد دبیان و سید عباس موسویان، مترجم رضا محبی مجد، تهران، اتشارات پژوهشکده پولی و بانکی، ۱۳۹۲ش. [https://pic.ketab.ir/DataBase/bookpdf/92/92c27136.pdf صفحات ابتدایی را از اینجا ببینید]
  ارسال مقاله
  داوران
  تماس با ما


===عربی===
  ورود به سامانه
  English


==مقاله‌ها==
بررسی حقوقی مسألة شبیه‌سازی انسان با رویکردی بر نظر امام خمینی (س)
===فارسی===
#بررسی حقوقی کارت های اعتباری و عناصر تشکیل دهنده آن بر مبنای عقد مرابحه و دیگر عقود در نظام بانکی و اقتصادی کشور، عنایت الله بامری نیا، فصنامه مطالعات نوین بانکی، شماره ۲، ۱۳۹۸ش. [http://ensani.ir/file/download/article/1567323643-10183-98-2-1.pdf از اینجا ببینید]
#تحلیل فقهی حقوقی الگوی کارت اعتباری مرابحه: با تأکید بر روابط ذی‌نفعان (بانک، مشتری و فروشنده)، حسین میثمی، فصلنامه تازه‌های اقتصاد، شماره ۱۵۰، ۱۳۹۵ش. [https://www.mbri.ac.ir/IslamicBanking/IslamicBanking_Page?News_ID=272994 از اینجا ببینید]
#کارت اعتباری بر اساس قرض‌الحسنه ابزاری در جهت توسعه بانکداری قرض‌الحسنه، محمدنقی نظرپور و غلامرضا مصطفی پور و مریم حاجی منجزی، فصلنامه اقتصاد و بانکداری اسلامی، شماره ۱۴، ۱۳۹۵ش.
#بررسی فقهی و حقوقی ماهیت کارت های اعتباری، فرهاد خلیقی، دومین کنفرانس بین المللی علوم انسانی، ۱۳۹۴ش.
#بررسی تطبیقی مدل های عملیاتی کارت اعتباری در بانکداری اسلامی، سید عباس موسویان و سعید احمدی، فصلنامه اقتصاد اسلامی، شماره ۴۳، ۱۳۹۰ش. [http://ensani.ir/file/download/article/20130313092347-9436-47.pdf از اینجا ببینید]
#طراحی کارت های اعتباری در بانکداری بدون ربا بر اساس بیع مرابحه، سید عباس موسویان، فصلنامه اقتصاد اسلامی، شماره۲۸، ۱۳۸۶ش. [http://ensani.ir/file/download/article/20120328125837-2003-93.pdf از اینجا ببینید]
#بررسی فقهی کارت های اعتباری در بانکداری بدون ربا، سید عباس موسویان، فصلنامه اقتصاد اسلامی، شماره ۲۰ ،۱۳۸۴ش. [http://ensani.ir/file/download/article/20120328125738-2003-34.pdf از اینجا ببینید]
#ارزیابی قراردادها و شیوه های اعطای تسهیلات در بانکداری بدون رب، سید عباس موسویان، فصلنامه اقتصاد اسلامی، شماره ۱۹، ۱۳۸۴ش.


===عربی===
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
#بطاقة الإئتمان،المؤلف: المنيع، عبدالله بن سليمان بن محمد ،  ، ۱۹۹۸م.
المصدر: مجلة المجمع الفقهي الإسلامي , مج 9, ع 11
الناشر: رابطة العالم الإسلامي - المجمع الفقهي الإسلامي
تاريخ: 1998
نوع المحتوى: بحوث ومقالات
الصفحات: 112 - 128


#بطاقة الائتمان: دراسة اقتصادية فقهية تطبيقية،  ، ۲۰۱۶م.
نویسندگان
العنوان المترجم: Credit card : An Applied jurisprudential economic study
المؤلف: العليوي، بدر محمد
المصدر: مجلة كلية الدراسات الإسلامية والعربية للبنين بالقاهرة , ع33, ج3
الناشر: جامعة الأزهر - كلية الدراسات الإسلامية والعربية للبنين بالقاهرة
تاريخ: 2016
نوع المحتوى: بحوث ومقالات
الصفحات: 2217 -


#بطاقة الإئتمان: دراسة مقارنة في الفقه الإسلامي ،  ، ۲۰۲۰م.
  سید محمد موسوی بجنوردی ۱ نگار علیزاده
العنوان بلغة أخرى: Credit Cards: A Comparative Study in Islamic Jurisprudence
المؤلف: الفقي، محمد عبدالفتاح محمد
المصدر: مجلة كلية الدراسات الإسلامية والعربية للبنات بدمنهور , مج5, ع2
الناشر: جامعة الأزهر - كلية الدراسات الإسلامية والعربية للبنات بدمنهور
تاريخ: 2020
نوع المحتوى: بحوث ومقالات
الصفحات: 633 - 778


#بطاقة الائتمان حقيقتها و تكييفها الفقهي ، ، ۲۰۱۲م.
[[شبیه‌سازی اعضای بدن انسان]]
المؤلف: هوساوي، سلمى بنت محمد بن صالح
  گنجینه معارف
المصدر: مجلة مركز البحوث والدراسات الإسلامية , مج 7, ع 26
موضوع: دانشنامه / بهداشت و سلامت / پزشکی و سلامت / فقه و حقوق پزشکی / فقه شبیه‌سازی
الناشر: جامعة القاهرة - كلية دار العلوم - مركز البحوث والدراسات الإسلامية
نگاهی به پدیده شبیه‌سازی انسان
تاريخ: 2012
نوع المحتوى: بحوث ومقالات
الصفحات: 509 - 586


#بطاقة الائتمان المصرفية طبيعتها وتكييفها الفقهي والقانوني،  ، ۲۰۱۷م.
منبع: فصلنامه رواق اندیشه، شماره ۳۷ , پورقهرمانی، بابک(۱)
المؤلف: السلمانى، بهجت عويد حمدان
المصدر: مجلة الدراسات القانونية والسياسية , ع5
الناشر: جامعة عمار ثليجي بالأغواط - كلية الحقوق والعلوم السياسية
تاريخ: 2017
نوع المحتوى: بحوث ومقالات
الصفحات: 69 -


#بطاقات الإئتمان : قضايا اقتصادية وشرعية معاصرة،  ، ۲۰۱۵م.
== کتاب‌ها ==
العنوان بلغة أخرى: Credit Cards : Contemporary Issues from Economic and Shari’ah Perspective
== یادداشت ==
المؤلف: أبو زيد، عبدالعظيم جلال
{| class="wikitable"
المصدر: مجلة جامعة الملك عبدالعزيز - الاقتصاد الإسلامي , مج28, ع3
|+
الناشر: جامعة الملك عبدالعزيز - معهد الاقتصاد الإسلامي
!حسابهای FREE
تاريخ: 2015
!تک مرحله
نوع المحتوى: بحوث ومقالات
!دو مرحله
الصفحات: 185 - 212
!بدون چالش
|-
|تارگت مرحله اول
|۸٪
|۱۰٪
| -
|-
|تارگت مرحله دوم
| -
|۵٪
| -
|-
|ریل
|
|
|
|-
|درودان روزانه
|۴٪
|۵٪
|
|-
|درودان کل
|۸٪
|۱۵٪
|۵٪
|-
|ریسک شناور
| -
| -
| -
|-
|زمان چالش
|نامحدود
|نامحدود
|نامحدود
|-
|حداقل زمان
|-
|اهرم چالش
|۱۰۰
|۱۰۰
| -
|-
|اهرم ریل
|۵۰
|۵۰
|۵۰
|-
|ریفاند
|۱۰۰٪
|۱۰۰٪
|-
|تقسیم سود
|۸۰٪
|۸۰٪
|۵۰٪
|-
|هزینه
|
|
|
|}


#التخريج الفقهي للعلاقة بين مصدر بطاقة الائتمان وحاملها ،  ، ۲۰۰۶م.
{| class="wikitable"
المؤلف: الحربي، مبارك جزاء
!حسابهای FREE
المصدر: مجلة الحقوق , مج 30, ع 2
!تک مرحله
الناشر: جامعة الكويت - مجلس النشر العلمي
!دو مرحله
تاريخ: 2006
!
نوع المحتوى: بحوث ومقالات
!حسابهای RISK
الصفحات: 205 - 256
!تک مرحله
!دو مرحله
!
|-
|تارگت مرحله اول
|۶٪
|۱۰٪
|
|تارگت مرحله اول
|۸٪
|۱۰٪
|
|-
|تارگت مرحله دوم
| -
|۵٪
|
|تارگت مرحله دوم
| -
|۵٪
|
|-
|ریل
|
|
|
|ریل
|
|
|
|-
|درودان روزانه
|۳٪
|۵٪
|
|درودان روزانه
|۴٪
|۶٪
|
|-
|درودان کل
|۶٪
|۱۲٪
|
|درودان کل
|۸٪
|۱۵٪
|
|-
|ریسک شناور
| -
| -
|
|ریسک شناور
|۲٪
|۲٪
|
|-
|زمان چالش
|نامحدود
|نامحدود
|
|زمان چالش
|نامحدود
|نامحدود
|
|-
|حداقل زمان
|
|حداقل زمان
|
|-
|اهرم چالش
|۱۰۰
|۱۰۰
|
|اهرم چالش
|۱۰۰
|۱۰۰
|
|-
|اهرم ریل
|۵۰
|۵۰
|
|اهرم ریل
|۵۰
|۵۰
|
|-
|ریفاند
|۱۰۰٪
|۱۰۰٪
|
|ریفاند
|۱۰۰٪
|۱۰۰٪
|
|-
|تقسیم سود
|۸۰٪
|۸۰٪
|
|تقسیم سود
|۸۰٪
|۸۰٪
|
|-
|برداشت
|هر هفته
|یکشنبه
|
|هزینه
|هر هفته
|یکشنبه
|
|}
{| class="wikitable"
!
!
!
!
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|-
|
|
|
|
|}


#أرباح البنك في بطاقة الائتمان من منظور شرعي ،  ، ۲۰۱۹م.
==مقدمه==
العنوان بلغة أخرى: Bank Profits in Credit Card from a Legitimate Perspective
*آیه قران
المؤلف: عبدالجليل، منى محمود محمد
وَمَا کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِینفِرُوا کافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِن کلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَائِفَةٌ لِّیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِینذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیهِمْ لَعَلَّهُمْ یحْذَرُونَ ﴿۱۲۲﴾
المصدر: حولية کلية الدراسات الإسلامية والعربية للبنات بالإسکندرية , ع35, ج4
الناشر: جامعة الأزهر - کلية الدراسات الإسلامية والعربية للبنات بالإسكندرية
تاريخ: 2019
نوع المحتوى: بحوث ومقالات
الصفحات: 944 - 1026


#بطاقات الائتمان وبدائلها المقترحة: دراسة فقهية مقارنة ،    ، ۲۰۱۶م.
*امشب در مورد دین و اهمیت و مطلب پیرامونش صحبت میکنیم
العنوان المترجم: Credit Cards and Their Alternatives: A Comparative Jurisprudence Study
المؤلف: شهاب الدين، سماح شحاتة السيد
المصدر: حولية کلية الدراسات الإسلامية والعربية للبنات بالإسکندرية , ع32, ج5
الناشر: جامعة الأزهر - کلية الدراسات الإسلامية والعربية للبنات بالإسكندرية
تاريخ: 2016
نوع المحتوى: بحوث ومقالات


#مغالطات في التوصيف التطبيقي للفضالة في البطاقات الإئتمانية التي تعتمد مبدأ الدفع بالتقسيط : بطاقة... ،  ، ۲۰۱۲م.
در مورد نقش امامان در دین و رابطه امامان با دین مختصری
المؤلف: عبدالله، حسام علي
المصدر: مجلة الإقتصاد الإسلامي العالمية , ع 6
الناشر: المجلس العام للبنوك والمؤسسات المالية الإسلامية
تاريخ: 2012
نوع المحتوى: بحوث ومقالات


#حكم إستخدام البطاقات الإئتمانية المصرفية: دراسة فقهية تحليلية ،۲۰۲۱م.
خصوصا در مورد امام زمان تا به معنای نیاز به امام زمان برسیم
المؤلف: العايدى، على بن حسين
المصدر: مجلة مجمع , ع38
*عده ای از شما دنبال فهم دین بروند. مطالب رو به اونها یاد بدند. بلکه عمل کنند.
الناشر: جامعة المدينة العالمية
تاريخ: 2021
نوع المحتوى: بحوث ومقالات
الصفحات: 43 - 82


#
*ای اقا شب تاسوعا الان چه ربطی به این حرفا داره.
۱. این مطالبی که من اقلا ده سال فکر کردم و دوست داشتم کامل میشد و اگر کسی ازم بپرسه شما ۲۰ سال طلبه هستی خلاصه اون رو بمن بگو بگم خلاصه ش اینه و بینش جدیدی به شما میده
۲. اتفاقا بعد که برای بیان مرتبش میکردم دیدم اصلا مناسب ترین موردش همین شب تاسوعا و عاشوراست که بعدا میگم چرا
۳. مطالب زیاد گسترده عمیق و سخت . و شاید واقعا بشه ۲۰ ۳۰ جلسه در موردش صحبت کرد. نسبت به هر بخشی
اما دو تا مساله هست. اولیش رو از خودمون بگم. که ماها این مسایل رو نگفتیم حالا به هر دلیلی ... خودم هم یکم مردد بودم. بعد دیدم قسمت همین شد که این مطالب رو بگم حالا جهت تردید رو هم میگم. دومش اینکه خب نمیشه ۲۰ جلسه برای کسی صحبت کردو از حوصله خارج ه
*من امشب میخام تیتر بگم فقط. و مطالبی که بعضیش رو میدونستید فقط به هم اتصال بدم.
این  نقشه وقتی تو ذهنمون باشه خیلی موثره. دیگه غفلتمون کمتر میشه.


#
*نکته دیگر هر گفتمانی نیاز به پیشفرض داره. ما داریم در مورد کسی صحبت میکنیم که خدا پیامبر امامان را قبول دارد. با این شخص چنین مکالمه میکنیم. کما اینکه در مسایل دیگه ... از اول صحبت نمیکنیم. با بقیه باید صحبتهای دیگری بکنیم که به این نقطه برسیم بعد این مطالب رو بگیم


==پایان‌نامه‌ها==
==دین==
===فارسی===
===دین چیست؟===
#بررسی تطبیقی ماهیت و آثار حقوقی استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی در حقوق ایران و حقوق تجارت بین‌الملل، پارسا مقتدایی، کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه محدث نوری، ۱۳۹۹ش.
کل مطالبی که خدا اورده
#چالش ربوی بودن کارت های اعتباری از منظر فقه و حقوق، محمد عسگری، کارشناسی ارشد، موسسه آموزش عالی طلوع مهر قم، گروه حقوق، ۱۳۹۶ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/bbcd480bc6a70f8ea6048a08c1b2cbbb از اینجا ببینید]
#بررسی ماهیت فقهی خدمات کارت های اعتباری، مهدی مظهر قراملکی‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، پایان‌نامه حوزوی، پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی، ۱۳۹۶ش.
#بررسی فقهی و حقوقی کارت‌های اعتباری، حسن صمدی‌ سنخواستی، کارشناسی ارشد، دانشکده الهیات و معارف اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان، ۱۳۹۵ش.
#بررسی فقهی و حقوقی ماهیت کارت‌های اعتباری، محمدرضا زارع، کارشناسی ارشد،دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی ‌واحد مرودشت، ۱۳۹۴ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/f3f5a0e87fd546e2b041ec09125aa2ba از اینجا ببینید]
#بررسی فقهی و حقوقی کارت‌های اعتباری از منظر حقوق ایران و لبنان، کارشناسی ارشد، دانشکده علوم انسانی گروه معارف اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، ۱۳۹۴ش.
#ماهیت حقوقی و آثار پرداخت از طریق کارت‌های اعتباری، فهیمه خداویردی‌ پورنهاری، کارشناسی ارشد،دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آذربایجان‌شرقی، ۱۳۹۴ش.
#حقوق حاکم بر کارتهای اعتباری بانکی، اکبر اعزازی، کارشناسی ارشد، دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندر انزلی، ۱۳۹۱ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/870e09123521504f5558a12e483e73d4 از اینجا ببینید]
#بررسی ابعاد فقهی - حقوقی کارکرد کارتهای اعتباری بانکی در نظام بانکداری اسلامی،رضا محبی مجد، کارشناسی ارشد، دانشکده الهیات و معارف اسلامی، دانشگاه قم، ۱۳۹۳ش . [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/5b6e1f3289e998895ca56ed6e0bdd090 از اینجا ببینید]
#تحلیل حقوقی کارت اعتباری، محمدجواد کاظمی‌جزه، کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی، ۱۳۸۹ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/e89d063e2aab9b622fab2f2db2ddc927 از اینجا ببینید]
#بررسی فقهی حقوقی کارتهای اعتباری، عزیز ابراهیمی، کارشناسی ارشد، دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دانشگاه قم، ۱۳۸۵ش. [[اhttps://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/fab7f305158e9c0be3de4a6635dc322a|از اینجا ببینید]]
#ماهیت حقوقی کارت‌های اعتباری، نگارش محمد رضایی،کارشناسی ارشد، حقوق بین الملل، ۱۳۸۲ش.
===عربی===


==سایر منابع==
===اهمیت دین چقدره چیست؟===
#سازگاری کارت اعتباری مرابحه با فقه اسلامی،میثم کریمی، ۱۳۹۵ش. [https://www.ibena.ir/news/11866/%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DA%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%AD%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D9%81%D9%82%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C از اینجا ببینید]
هیچی مهمتر از دین نیست.
#رمزگشایی کارت اعتباری از نگاه شرع، مصاحبه با سید عباس موسویان، روزنامه دنیای اقتصاد، شماره ۱۱۰۳، ۱۳۸۵ش. [https://donya-e-eqtesad.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AE%D8%A8%D8%B1-64/688634-%D8%B1%D9%85%D8%B2%DA%AF%D8%B4%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B4%D8%B1%D8%B9 از اینجا ببینید]
اقا قمر بنی هاشم انی احامی ابدا عن دینی
#مسائل شرعي کارت هاي اعتباري،‌ مصاحبه با عباس موسویان، نویسنده : محمد طاهري، ۱۳۸۵ش. [https://pasokh.org/fa/Article/View/9036/%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A6%D9%84-%D8%B4%D8%B1%D8%B9%D9%8A-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%87%D8%A7%D9%8A-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%8A از اینجا ببینید]
حضرت زینب قربانی را از ما قبول کن. قربانی در راه دین خدا
امام حسین اگر دین جدم به این حادثه چه باکی
حضرت زهرا در راه دین خدا شهید شدند
امیر المومنین در شهادت حضرت زهرا صبر کردند
بارها جان خودشون رو فدای دین کردند. پیامبر در جنگ عمرو ین عبدود فرمورد تمام ایمان در برابر تمام کفر
پیامبر؟ بله حتی پیامبر. باید دین را ابلاغ کنی اگر نکنی؟ فما بلغت رسالته
«وَ لَوْ تَقَوَّلَ عَلَیْنا بَعْضَ الْاَقاویلِ، لَاَخَذْنا مِنْهُ بِالْیَمینِ، ثُمَّ لَقَطَعْنا مِنْهُ الْوَتین؛ [۱]
اگر او سخنی دروغ بر ما می‌بست، ما او را با قدرت می‌گرفتیم، سپس رگ قلبش را قطع می‌کردیم.»
 
===وظیفه ما در مورد دین چیست؟===
یادگیری . عمل . یاددادن ‌. دفاع
 
حضرت عباس. فقیه بود. زینب فقیه. معصوم. معلم بود.
دفاع انی احامی
 
یادگیری مهمترین . برای همین گفتن
وظیفه همه است. لذا اصحاب و راویان احادیث میبینیم.
میثم تمار. خباز. بزار. جصاص. مشاغل محاف داشتند اما راوی حدیث بودند.
حالا بعضی ها هم اختصاصی از اصحاب بودند
 
===دین کامل یا کامل نیست؟===
با این بحث مطمینم روش اگر عنایت بشه ۹۰ درصد سوالات و شبهات حل میشه.
این همون بحث مهم که برخی مصلحت نمیدونن که بگن
و شاید واقعا درست بیان کردن این و جا افتادنش هم سخت باشه. حالا ما امتحان میکنیم
بنظر من دیگه جامعه جوانان با هوش شدن. نمیتونیم با نگفتن به این بهانه که شایددد مثلا برداشت صحیح از حرفامون نشه ما حقایق رو نگیم.
بنظر من باید حقایق رو بگیم. و اتفاقا در مواردی که خودم داشتم و اون واقعیتهای وضعیت موجود رو گفتم نتیجه گرفته.
اما بصورت نسیتا عمومی اولین باره ... خدا کمک کنه.
هم کامل هم کامل نیست
در علم و قدرت خدا شک نداریم. اما ظرفیت و شرایط که باید مهیا باشه؟
۱.دین وقت نکرده
۲.خیلی مسایل و موضوعات اونم موقع نبوده . پزشکی و شهرسازی. اقتصاد. و ....
۳. شرایطش تغییرش نبوده. وقتی شما در یک جامعه برده دار زندگی می‌کنی روز اول نمیکنی کلن همه چیز رو بپاشونی
وقتی شراب مرسومه یک روزه نمیتونی بگی نخور. بد موقع نماز نخور. حرام است
 
 
پس من میام یک اپدیت براش میذارم.
امیرالمومنین اسب هم زکات گرفت.
بارها خمس گرفتند و خمس بخشیدند.
 
بلاتشبیه هر برنامه قانون و نرافزار چطور براش اپدیت میاد؟
برای دین هم اپدیت میاد. اپدیت دو نوع . یک وقتی وقتی اپیدت میکنی مینویسه باگها و اشکالات قبلی بر طرف شد.
اپدیت دیگر اینه که با توجه به نیازها و شرایط جدید که میاد امکانات و احکام جدید به ما میده.
 
===ما چقدر از دین میدانیم؟===
بسم الله الرحمن الرحیم. بدون اغراق قطره در برابر دریا.
 
ما به نوشته ها ایمان آوردیم!!!
پیامبر فرمود خوش بحال برادرانم! شما اصحاب من هستید.
نیاز ما به امام زمان که دین را بما بگوید
====من دین واقعی و امان زمان واقعی رو دوست ندارم. اون ساخته ذهن خودم رو دوست دارم====
====اینا که مراجه علما میگن چیه پس؟====
 
==نقش امامان==
امامان
معلمان و آپدیت دین هستن
هدایت. هادی
 
امامان راهکار گذاشتن . وظیفه عملیه.
 
 
حالا برگردیم مطالبی که مراجع میگن.
بعضی مسلمات دین
بعضی را نمیدانند. صریح گفتند فتوی نمیدیم.
و بسیار در رساله ها میبیند نوشتند احتیاط واجب اولی اقوی
اشکال کردن بسی آسان. من از شما بیشتر .
 
حجت داریم. یعنی جواب محکمه پسند داریم
اما دین واقعی خدا رو نمی‌دانیم
 
.به دین چجوری عمل کنیم!!!
بگیم همه چی تعطیل حالا که معلم نیست بریم زنگ ورزش!
یا بگیم نه آقا حالا ما تلاش بکنیم با توجه به همون مطالبی که معلم گفته سعیمون باشه نزدیکترین رو پیدا کنیم.
 
مرجع با تقوی خدا ترس عادل صحبت میکنیم
ایا اب چاه پاک میکنه یا نه. علامه حلی . دستور داد چاه خونش رو پر ککردند . بعد بررسی کرد و فتوی داد.
 
==اشکالات به دین==
بخاط این که امام نیست
 
اشکالاتی که به دین میشه.
 
تو نمیتونی به یک کتاب یا یک مدرک یا چیزی که مال دو قرن قبل بوده بگی عه اشتباه کرد. سطح زندگی و درک مردم همین بوده.
.
من تو موقعیت خودم تونستم بهترین مطالب رو بیارم. لذا امام رضا فرمود مردم اگر محاسن کلام ما را بدانند.
.
چند همسری. ۲۰۰ سال قبل طبیعی بود کاملا. حالا شما برو به ۱۴۰۰ سال قبل .
بین متدین هم نه . در جهان طبیعی بوده.
.
کسانی که شبهه دارند. سوال دارند. و ...
یک راه حل.
بشرطی وسط بمونیم!
این خیلی مهمه
نمیتونیم بگیم پس نه نیست!
قطعا همدنیمتونیم بگیم هست.
باید صبر کنیم امام زمان. آپدیت جدید دین رو بدن. ببینیم چی میشه. لذا ما قطعیت ندارم . میگم شاید شما درست بگی.
.
اما به این معنا نه که عمل نکنیم!
قدیم میگفتن خب ازدواج مستحب. این الله سیستانی میگن نه مستحب نیست.
.
امام صادق فرمود .روابط ولو حلال نداشته باشید. زناتون رو به من امام صادق بدبین میکنین. فحشش رو ما میخوریم.
.
بر خلاف تصورات اسلام خیری جاها آزادی گذاشته. اتفاقا دست و پا نبسته که .
ولی آداب هر چیزی رو هم گفته. بعضی چیزها هم به زمان و مکان و شرایط فرق میکرده.
 
شاید امام زمان بیاد اصلا نکنید. شاید بیان بگن بکنید.
 
در آخر اشکالاتی که شما میکنید ده برابرش رو‌ما میدونین. علما مراجع می‌دونن. انصافا زشته نگین از خودش در آورده . با کمال دقت صحبت کردند. گفتند حجم این است. احتیاط. فتوی نمی‌دهد.
 
==ویژه امام زمام==
خدا هادی را از ما گرفت و غیبته منا
ظلم کردیم
 
 
ما نیاز به امام زمان نمیدانیم
فکر کردین چرا امام زمان نمیبینیم؟ این همه نقل شده افرادی دیدند. همش که دروغ و توهم نیست؟
قصه بحرین. حاکم بحرین. مضطر شدند امام زمان امد
ما اضطراری نداریم. همین الان بگن امام زمان خونه کناری هستند. خدا وکیلی چه حاجتی داریم؟ چه حرفی داریم؟
.
به ما نگفتیند. خودمون هم بفکرش نبودیم دنبال نرفتیم. و الا دغدغه میشد خواب رو از چشمامون میگرفت.
باب اضطرار الی الحجت
اضطرار
می‌دونی یعنی چی یعنی بچت رو‌دستت
.
اضطرار فرع بر آگاهی.
.
اگر ندونی چه اتفاقی افتاده. مضطر نمیشی.
کما اینکه من نشدم.
. سر به بیابون میذاشت. الان کو؟
 
پدر مهربان . از همه مهربان تر. بخیل نیست. آقاست و ..
حاشا با کرمش اگر نیاد
 
آب کمجو
آیینه شو جمال پری طلعتان طلب
جاروب کن خانه را
 
امام صادق زجه میزد. سیدی سیدی ...
اگر درکش میکردم تمام عمرم را خدمتش میکردم.
 
 
=وظیفه ما=
قلب
لسان
یده. زمان . قدرت. پول .
در دوران ها مشخص میشه.
 
اصحاب سید الشهدا. بعضی لحظات اخر رفتن؟
 
قلب گول میزنه.
 
 
 
۱. حکومت و بروز دین الهی.
چون زندگی معمولی داریم نمی‌فهمیم
شرایط بحرانی نداریم. میگیم هر وقت امام زمان امد خب حکومت میشه دیگه خوبه.
حاجت که از امام رضا میگیریم
 
۲. غیبت و ابتلا مردم.
ما نمی‌فهمیم چون هنوز به اون ابتلا نرسیدیم.
قوم موسی ۳۰۰ سال دعا میکردن از ظلم فراعنه
 
۳. امام زمان تنها هادی من است
 
 
=ادب حضرت عباس=
یکی از وظایف ما اطاعت
السلام علیک یا عبد الصالج المطیع
ما یک ادب و اطلاعت شنیدیم
در حادثع کربلا اصلا اثری از حضرت عباس نیست
ما اگر چیزی بلد باشیم نظ

نسخهٔ کنونی تا ‏۱۴ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۵:۰۰

همزادسازی انسان

کتاب‌ها

مقاله‌ها

  1. بررسی ابعاد فقهی همزادسازی و بدل سازی انسانی، سیدمحسن مرتضوی و مجتبی نوروزی، دوفصلنامه آموزه‌های فقه مدنی، شماره ۱۸، پاییز و زمستان ۱۳۹۷ش. مقاله را از اینجا ببینید
  2. بررسی حکم فقهی تکثیر سلولهای تلقیحی و ایجاد چند قلوهای مشابه، صدیقه نوروزی، کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نوین در مدیریت، اقتصاد حقوق و علوم انسانی، ۱۳۹۵ش. اطلاعات مقاله را از اینجا ببینید
 صفحه اصلی
 مرور
 اطلاعات نشریه
 راهنمای نویسندگان
 ارسال مقاله
 داوران
 تماس با ما
 ورود به سامانه
 English

بررسی حقوقی مسألة شبیه‌سازی انسان با رویکردی بر نظر امام خمینی (س)

نوع مقاله: مقاله پژوهشی

نویسندگان

 سید محمد موسوی بجنوردی ۱ نگار علیزاده

شبیه‌سازی اعضای بدن انسان

گنجینه معارف

موضوع: دانشنامه / بهداشت و سلامت / پزشکی و سلامت / فقه و حقوق پزشکی / فقه شبیه‌سازی نگاهی به پدیده شبیه‌سازی انسان

منبع: فصلنامه رواق اندیشه، شماره ۳۷ , پورقهرمانی، بابک(۱)

کتاب‌ها

یادداشت

حسابهای FREE تک مرحله دو مرحله بدون چالش
تارگت مرحله اول ۸٪ ۱۰٪ -
تارگت مرحله دوم - ۵٪ -
ریل
درودان روزانه ۴٪ ۵٪
درودان کل ۸٪ ۱۵٪ ۵٪
ریسک شناور - - -
زمان چالش نامحدود نامحدود نامحدود
حداقل زمان ۱ ۱ ۱
اهرم چالش ۱۰۰ ۱۰۰ -
اهرم ریل ۵۰ ۵۰ ۵۰
ریفاند ۱۰۰٪ ۱۰۰٪ ـ
تقسیم سود ۸۰٪ ۸۰٪ ۵۰٪
هزینه
حسابهای FREE تک مرحله دو مرحله حسابهای RISK تک مرحله دو مرحله
تارگت مرحله اول ۶٪ ۱۰٪ تارگت مرحله اول ۸٪ ۱۰٪
تارگت مرحله دوم - ۵٪ تارگت مرحله دوم - ۵٪
ریل ریل
درودان روزانه ۳٪ ۵٪ درودان روزانه ۴٪ ۶٪
درودان کل ۶٪ ۱۲٪ درودان کل ۸٪ ۱۵٪
ریسک شناور - - ریسک شناور ۲٪ ۲٪
زمان چالش نامحدود نامحدود زمان چالش نامحدود نامحدود
حداقل زمان ۱ ۱ حداقل زمان ۱ ۱
اهرم چالش ۱۰۰ ۱۰۰ اهرم چالش ۱۰۰ ۱۰۰
اهرم ریل ۵۰ ۵۰ اهرم ریل ۵۰ ۵۰
ریفاند ۱۰۰٪ ۱۰۰٪ ریفاند ۱۰۰٪ ۱۰۰٪
تقسیم سود ۸۰٪ ۸۰٪ تقسیم سود ۸۰٪ ۸۰٪
برداشت هر هفته یکشنبه هزینه هر هفته یکشنبه

مقدمه

  • آیه قران

وَمَا کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِینفِرُوا کافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِن کلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَائِفَةٌ لِّیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِینذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیهِمْ لَعَلَّهُمْ یحْذَرُونَ ﴿۱۲۲﴾

  • امشب در مورد دین و اهمیت و مطلب پیرامونش صحبت میکنیم

در مورد نقش امامان در دین و رابطه امامان با دین مختصری

خصوصا در مورد امام زمان تا به معنای نیاز به امام زمان برسیم

  • عده ای از شما دنبال فهم دین بروند. مطالب رو به اونها یاد بدند. بلکه عمل کنند.
  • ای اقا شب تاسوعا الان چه ربطی به این حرفا داره.

۱. این مطالبی که من اقلا ده سال فکر کردم و دوست داشتم کامل میشد و اگر کسی ازم بپرسه شما ۲۰ سال طلبه هستی خلاصه اون رو بمن بگو بگم خلاصه ش اینه و بینش جدیدی به شما میده ۲. اتفاقا بعد که برای بیان مرتبش میکردم دیدم اصلا مناسب ترین موردش همین شب تاسوعا و عاشوراست که بعدا میگم چرا ۳. مطالب زیاد گسترده عمیق و سخت . و شاید واقعا بشه ۲۰ ۳۰ جلسه در موردش صحبت کرد. نسبت به هر بخشی اما دو تا مساله هست. اولیش رو از خودمون بگم. که ماها این مسایل رو نگفتیم حالا به هر دلیلی ... خودم هم یکم مردد بودم. بعد دیدم قسمت همین شد که این مطالب رو بگم حالا جهت تردید رو هم میگم. دومش اینکه خب نمیشه ۲۰ جلسه برای کسی صحبت کردو از حوصله خارج ه

  • من امشب میخام تیتر بگم فقط. و مطالبی که بعضیش رو میدونستید فقط به هم اتصال بدم.

این نقشه وقتی تو ذهنمون باشه خیلی موثره. دیگه غفلتمون کمتر میشه.

  • نکته دیگر هر گفتمانی نیاز به پیشفرض داره. ما داریم در مورد کسی صحبت میکنیم که خدا پیامبر امامان را قبول دارد. با این شخص چنین مکالمه میکنیم. کما اینکه در مسایل دیگه ... از اول صحبت نمیکنیم. با بقیه باید صحبتهای دیگری بکنیم که به این نقطه برسیم بعد این مطالب رو بگیم

دین

دین چیست؟

کل مطالبی که خدا اورده

اهمیت دین چقدره چیست؟

هیچی مهمتر از دین نیست. اقا قمر بنی هاشم انی احامی ابدا عن دینی حضرت زینب قربانی را از ما قبول کن. قربانی در راه دین خدا امام حسین اگر دین جدم به این حادثه چه باکی حضرت زهرا در راه دین خدا شهید شدند امیر المومنین در شهادت حضرت زهرا صبر کردند بارها جان خودشون رو فدای دین کردند. پیامبر در جنگ عمرو ین عبدود فرمورد تمام ایمان در برابر تمام کفر پیامبر؟ بله حتی پیامبر. باید دین را ابلاغ کنی اگر نکنی؟ فما بلغت رسالته «وَ لَوْ تَقَوَّلَ عَلَیْنا بَعْضَ الْاَقاویلِ، لَاَخَذْنا مِنْهُ بِالْیَمینِ، ثُمَّ لَقَطَعْنا مِنْهُ الْوَتین؛ [۱] اگر او سخنی دروغ بر ما می‌بست، ما او را با قدرت می‌گرفتیم، سپس رگ قلبش را قطع می‌کردیم.»

وظیفه ما در مورد دین چیست؟

یادگیری . عمل . یاددادن ‌. دفاع

حضرت عباس. فقیه بود. زینب فقیه. معصوم. معلم بود. دفاع انی احامی

یادگیری مهمترین . برای همین گفتن وظیفه همه است. لذا اصحاب و راویان احادیث میبینیم. میثم تمار. خباز. بزار. جصاص. مشاغل محاف داشتند اما راوی حدیث بودند. حالا بعضی ها هم اختصاصی از اصحاب بودند

دین کامل یا کامل نیست؟

با این بحث مطمینم روش اگر عنایت بشه ۹۰ درصد سوالات و شبهات حل میشه. این همون بحث مهم که برخی مصلحت نمیدونن که بگن و شاید واقعا درست بیان کردن این و جا افتادنش هم سخت باشه. حالا ما امتحان میکنیم بنظر من دیگه جامعه جوانان با هوش شدن. نمیتونیم با نگفتن به این بهانه که شایددد مثلا برداشت صحیح از حرفامون نشه ما حقایق رو نگیم. بنظر من باید حقایق رو بگیم. و اتفاقا در مواردی که خودم داشتم و اون واقعیتهای وضعیت موجود رو گفتم نتیجه گرفته. اما بصورت نسیتا عمومی اولین باره ... خدا کمک کنه.

هم کامل هم کامل نیست در علم و قدرت خدا شک نداریم. اما ظرفیت و شرایط که باید مهیا باشه؟ ۱.دین وقت نکرده ۲.خیلی مسایل و موضوعات اونم موقع نبوده . پزشکی و شهرسازی. اقتصاد. و .... ۳. شرایطش تغییرش نبوده. وقتی شما در یک جامعه برده دار زندگی می‌کنی روز اول نمیکنی کلن همه چیز رو بپاشونی وقتی شراب مرسومه یک روزه نمیتونی بگی نخور. بد موقع نماز نخور. حرام است


پس من میام یک اپدیت براش میذارم. امیرالمومنین اسب هم زکات گرفت. بارها خمس گرفتند و خمس بخشیدند.

بلاتشبیه هر برنامه قانون و نرافزار چطور براش اپدیت میاد؟ برای دین هم اپدیت میاد. اپدیت دو نوع . یک وقتی وقتی اپیدت میکنی مینویسه باگها و اشکالات قبلی بر طرف شد. اپدیت دیگر اینه که با توجه به نیازها و شرایط جدید که میاد امکانات و احکام جدید به ما میده.

ما چقدر از دین میدانیم؟

بسم الله الرحمن الرحیم. بدون اغراق قطره در برابر دریا.

ما به نوشته ها ایمان آوردیم!!! پیامبر فرمود خوش بحال برادرانم! شما اصحاب من هستید. نیاز ما به امام زمان که دین را بما بگوید

من دین واقعی و امان زمان واقعی رو دوست ندارم. اون ساخته ذهن خودم رو دوست دارم

اینا که مراجه علما میگن چیه پس؟

نقش امامان

امامان معلمان و آپدیت دین هستن هدایت. هادی

امامان راهکار گذاشتن . وظیفه عملیه.


حالا برگردیم مطالبی که مراجع میگن. بعضی مسلمات دین بعضی را نمیدانند. صریح گفتند فتوی نمیدیم. و بسیار در رساله ها میبیند نوشتند احتیاط واجب اولی اقوی اشکال کردن بسی آسان. من از شما بیشتر .

حجت داریم. یعنی جواب محکمه پسند داریم اما دین واقعی خدا رو نمی‌دانیم

.به دین چجوری عمل کنیم!!! بگیم همه چی تعطیل حالا که معلم نیست بریم زنگ ورزش! یا بگیم نه آقا حالا ما تلاش بکنیم با توجه به همون مطالبی که معلم گفته سعیمون باشه نزدیکترین رو پیدا کنیم.

مرجع با تقوی خدا ترس عادل صحبت میکنیم ایا اب چاه پاک میکنه یا نه. علامه حلی . دستور داد چاه خونش رو پر ککردند . بعد بررسی کرد و فتوی داد.

اشکالات به دین

بخاط این که امام نیست

اشکالاتی که به دین میشه.

تو نمیتونی به یک کتاب یا یک مدرک یا چیزی که مال دو قرن قبل بوده بگی عه اشتباه کرد. سطح زندگی و درک مردم همین بوده. . من تو موقعیت خودم تونستم بهترین مطالب رو بیارم. لذا امام رضا فرمود مردم اگر محاسن کلام ما را بدانند. . چند همسری. ۲۰۰ سال قبل طبیعی بود کاملا. حالا شما برو به ۱۴۰۰ سال قبل . بین متدین هم نه . در جهان طبیعی بوده. . کسانی که شبهه دارند. سوال دارند. و ... یک راه حل. بشرطی وسط بمونیم! این خیلی مهمه نمیتونیم بگیم پس نه نیست! قطعا همدنیمتونیم بگیم هست. باید صبر کنیم امام زمان. آپدیت جدید دین رو بدن. ببینیم چی میشه. لذا ما قطعیت ندارم . میگم شاید شما درست بگی. . اما به این معنا نه که عمل نکنیم! قدیم میگفتن خب ازدواج مستحب. این الله سیستانی میگن نه مستحب نیست. . امام صادق فرمود .روابط ولو حلال نداشته باشید. زناتون رو به من امام صادق بدبین میکنین. فحشش رو ما میخوریم. . بر خلاف تصورات اسلام خیری جاها آزادی گذاشته. اتفاقا دست و پا نبسته که . ولی آداب هر چیزی رو هم گفته. بعضی چیزها هم به زمان و مکان و شرایط فرق میکرده.

شاید امام زمان بیاد اصلا نکنید. شاید بیان بگن بکنید.

در آخر اشکالاتی که شما میکنید ده برابرش رو‌ما میدونین. علما مراجع می‌دونن. انصافا زشته نگین از خودش در آورده . با کمال دقت صحبت کردند. گفتند حجم این است. احتیاط. فتوی نمی‌دهد.

ویژه امام زمام

خدا هادی را از ما گرفت و غیبته منا ظلم کردیم


ما نیاز به امام زمان نمیدانیم فکر کردین چرا امام زمان نمیبینیم؟ این همه نقل شده افرادی دیدند. همش که دروغ و توهم نیست؟ قصه بحرین. حاکم بحرین. مضطر شدند امام زمان امد ما اضطراری نداریم. همین الان بگن امام زمان خونه کناری هستند. خدا وکیلی چه حاجتی داریم؟ چه حرفی داریم؟ . به ما نگفتیند. خودمون هم بفکرش نبودیم دنبال نرفتیم. و الا دغدغه میشد خواب رو از چشمامون میگرفت. باب اضطرار الی الحجت اضطرار می‌دونی یعنی چی یعنی بچت رو‌دستت . اضطرار فرع بر آگاهی. . اگر ندونی چه اتفاقی افتاده. مضطر نمیشی. کما اینکه من نشدم. . سر به بیابون میذاشت. الان کو؟

پدر مهربان . از همه مهربان تر. بخیل نیست. آقاست و .. حاشا با کرمش اگر نیاد

آب کمجو آیینه شو جمال پری طلعتان طلب جاروب کن خانه را

امام صادق زجه میزد. سیدی سیدی ... اگر درکش میکردم تمام عمرم را خدمتش میکردم.


وظیفه ما

قلب لسان یده. زمان . قدرت. پول . در دوران ها مشخص میشه.

اصحاب سید الشهدا. بعضی لحظات اخر رفتن؟

قلب گول میزنه.


۱. حکومت و بروز دین الهی. چون زندگی معمولی داریم نمی‌فهمیم شرایط بحرانی نداریم. میگیم هر وقت امام زمان امد خب حکومت میشه دیگه خوبه. حاجت که از امام رضا میگیریم

۲. غیبت و ابتلا مردم. ما نمی‌فهمیم چون هنوز به اون ابتلا نرسیدیم. قوم موسی ۳۰۰ سال دعا میکردن از ظلم فراعنه

۳. امام زمان تنها هادی من است


ادب حضرت عباس

یکی از وظایف ما اطاعت السلام علیک یا عبد الصالج المطیع ما یک ادب و اطلاعت شنیدیم در حادثع کربلا اصلا اثری از حضرت عباس نیست ما اگر چیزی بلد باشیم نظ