۶٬۷۴۴
ویرایش
(صفحهای تازه حاوی «{{منابع مطالعاتی|}} خروج زن از منزل از مباحثی است که در فقه قدیم هم مطرح بوده است. اما به توجه با شرایط کنونی جامعه از جمله مسائل حقوق زنان ، اشتغال زنان و نیازهای روحی روانی زنان، نیاز به بازنگری دارد. اگر چه اصل اجازه گرفتن از زوج برای خروج از...» ایجاد کرد) |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
{{منابع مطالعاتی|}} | {{منابع مطالعاتی|}} | ||
[[خروج زن از منزل]] از مباحثی است که در فقه قدیم هم مطرح بوده است. اما به توجه با شرایط کنونی جامعه از جمله مسائل حقوق زنان ، اشتغال زنان و نیازهای روحی روانی زنان، نیاز به بازنگری دارد. اگر چه اصل اجازه گرفتن از زوج برای خروج از منزل مورد اتفاق فقها است ولی حدود و موارد استثنا محل بحث است. آیا | [[خروج زن از منزل]] از مباحثی است که در فقه قدیم هم مطرح بوده است. اما به توجه با شرایط کنونی جامعه از جمله مسائل حقوق زنان ، اشتغال زنان و نیازهای روحی روانی زنان، نیاز به بازنگری دارد. اگر چه اصل اجازه گرفتن از زوج برای خروج از منزل مورد اتفاق فقها است ولی حدود و موارد استثنا محل بحث است. آیا زن برای خروج از کشور نیاز به اجازه دارد؟ زنانی که فعالتهای اجتماعی مفید و مورد نیاز جامعه را بر عهده دارند، آیا باید از شوهر اجازه بگیرند؟ و ... | ||
ناصر مکارم شیرازی حقوق زنان را بیشتر مورد توجه قرار داده است و در مواردی که زن نیاز دارد و بدون آن گرفتار زحمت می شود اذن زوج را لازم نمیداند. برای مثال تهيه اجناس ضرورى و لوازم منزل، فعالیتهای اجتماعی ضروری، مراجعه به طبيب، اموری که عرفا باید انجام شود مانند صله رحم با پدر و مادر و همچنین اگر از ماندن در خانه خسته شود و برای تغییر روحیه نیاز به خروج از منزل داشته باشد. | [[ناصر مکارم شیرازی]] حقوق زنان را بیشتر مورد توجه قرار داده است و در مواردی که زن نیاز دارد و بدون آن گرفتار زحمت می شود اذن زوج را لازم نمیداند. برای مثال تهيه اجناس ضرورى و لوازم منزل، فعالیتهای اجتماعی ضروری، مراجعه به طبيب، اموری که عرفا باید انجام شود مانند صله رحم با پدر و مادر و همچنین اگر از ماندن در خانه خسته شود و برای تغییر روحیه نیاز به خروج از منزل داشته باشد. | ||
== کتاب == | == کتاب == |
ویرایش