بازیگری (منابع مطالعاتی): تفاوت میان نسخه‌ها

بدون خلاصۀ ویرایش
(صفحه‌ای تازه حاوی «بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون از مسائل دنیای جدید است که موضوع پژوهش فقه...» ایجاد کرد)
 
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
[[بازیگری]] سینما، تئاتر و تلویزیون از مسائل دنیای جدید است که موضوع پژوهش فقهی واقع شده است. پژوهشگران و فقیهان معاصر این مسئله را از جهت‌هایی همچون بازی نقش معصومان و شخصیتهای دینی، روابط زن و مرد و گریم، آرایش بازیگران و ... کرده‌اند.  
[[بازیگری]] سینما، تئاتر و تلویزیون از مسائل دنیای جدید است که موضوع پژوهش فقهی واقع شده است. پژوهشگران و فقیهان معاصر این مسئله را از جهت‌هایی همچون بازی نقش معصومان و شخصیتهای دینی، روابط زن و مرد و گریم، آرایش بازیگران و ... بررسی کرده‌اند.  
==کتاب==
==کتاب==
===فارسی===
===فارسی===
#بررسی فقهی فیلم‌سازی و بازیگری، مصطفی محمدی، مشهد، حوزه علمیه خراسان رضوی، انتشارات‏‫، ۱۳۹۹ش.‬
#بررسی فقهی فیلم‌سازی و بازیگری، مصطفی محمدی، مشهد، حوزه علمیه خراسان رضوی، انتشارات‏‫، ۱۳۹۹ش.‬
#تحلیلی فقهی بر بازیگری، مهدی بیژنی‏، با مقدمه‌ای از حسینعلی سعدی‮‬، تهران، دانشگاه امام صادق(ع)‏‫، ‏‫۱۳۹۴ش.‬‮‬
#تحلیلی فقهی بر بازیگری، مهدی بیژنی‏، با مقدمه‌ای از حسین‌علی سعدی‮‬، تهران، دانشگاه امام صادق(ع)‏‫، ‏‫۱۳۹۴ش.‬‮‬
#‏‫بررسی فقهی احکام بازیگری در رسانه های دیداری: (سینما، تلویزیون، تئاتر)‬، شهسوار پیری، زاهدان، تفتان‏‫، ۱۳۹۱ش.‬
#‏‫بررسی فقهی احکام بازیگری در رسانه‌های دیداری: (سینما، تلویزیون، تئاتر)‬، شهسوار پیری، زاهدان، تفتان‏‫، ۱۳۹۱ش.‬
#بازیگری زن در آیینه شریعت، عبدالله عباسی‌آرانی، کاشان، مرسل، ‏‫‬‏۱۳۹۲ش.
#بازیگری زن در آیینه شریعت، عبدالله عباسی‌ آرانی، کاشان، مرسل، ‏‫‬‏۱۳۹۲ش.
#ف‍ی‍ل‍م‌ و ب‍ازی‍گ‍ری‌ در م‍ن‍اب‍ع‌ دی‍ن‍ی‌، اص‍غ‍ر م‍ح‍م‍دی‌ ه‍م‍دان‍ی‌، ت‍ه‍ران‌، گ‍ل‍زار ک‍ت‍اب‌، ۱۳۸۴ش.
#ف‍ی‍ل‍م‌ و ب‍ازی‍گ‍ری‌ در م‍ن‍اب‍ع‌ دی‍ن‍ی‌، اص‍غ‍ر م‍ح‍م‍دی‌ ه‍م‍دان‍ی‌، ت‍ه‍ران‌، گ‍ل‍زار ک‍ت‍اب‌، ۱۳۸۴ش.
#س‍ی‍ن‍م‍ا در آی‍ن‍ه‌ ف‍ق‍ه‌: درس‌ خ‍ارج‌ ف‍ق‍ه‌ ح‍ض‍رت‌ آی‍ت‌ال‍ل‍ه‌ م‍روج‍ی‌،ن‍گ‍ارش‌ م‍ح‍م‍درض‍ا ج‍ب‍اران‌، ت‍ه‍ران‌، س‍ازم‍ان‌ ت‍ب‍ل‍ی‍غ‍ات‌ اس‍لام‍ی‌، ح‍وزه‌ ه‍ن‍ری‌، ۱۳۷۸ش.
#س‍ی‍ن‍م‍ا در آی‍ن‍ه‌ ف‍ق‍ه‌: درس‌ خ‍ارج‌ ف‍ق‍ه‌ ح‍ض‍رت‌ آی‍ت‌ال‍ل‍ه‌ م‍روج‍ی‌، ن‍گ‍ارش‌ م‍ح‍م‍درض‍ا ج‍ب‍اران‌، ت‍ه‍ران‌، س‍ازم‍ان‌ ت‍ب‍ل‍ی‍غ‍ات‌ اس‍لام‍ی‌، ح‍وزه‌ ه‍ن‍ری‌، ۱۳۷۸ش.
#اح‍ک‍ام‌ و آداب‌ س‍ی‍ن‍م‍ا و ف‍ی‍ل‍م‍س‍ازی‌، س‍ع‍ی‍د ع‍ب‍اس‌زاده‌، زی‍رن‍ظر ح‍س‍ی‍ن‌ ف‍لاح‌زاده‌، ق‍م‌، ن‍ورال‍س‍ج‍اد، ۱۳۸۳ش.
#اح‍ک‍ام‌ و آداب‌ س‍ی‍ن‍م‍ا و ف‍ی‍ل‍م‍س‍ازی‌، س‍ع‍ی‍د ع‍ب‍اس‌زاده‌، زی‍ر ن‍ظر ح‍س‍ی‍ن‌ ف‍لاح‌زاده‌، ق‍م‌، ن‍ورال‍س‍ج‍اد، ۱۳۸۳ش.


===عربی===
===عربی===
خط ۲۰: خط ۲۰:
#بررسی بازیگری زن و مرد در هنرهای نمایشی در فقه امامیه، مهدی بیژنی، بلاغ مبین، شماره ۲۸ و ۲۹، پاییز و زمستان ۱۳۹۰ش. [https://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/1027112/بررسی-بازیگری-زن-و-مرد-در-هنرهای-نمایشی-در-فقه-امامیه مقاله را ایجا ببینید.]
#بررسی بازیگری زن و مرد در هنرهای نمایشی در فقه امامیه، مهدی بیژنی، بلاغ مبین، شماره ۲۸ و ۲۹، پاییز و زمستان ۱۳۹۰ش. [https://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/1027112/بررسی-بازیگری-زن-و-مرد-در-هنرهای-نمایشی-در-فقه-امامیه مقاله را ایجا ببینید.]
#گزارشی از رویکرد فقه به حضور زن در سینما، سیده فاطمه مریدی، [[فصلنامه فقه]]، سال پانزدهم، شماره ۳، پاییز ۱۳۸۷ش. [http://ensani.ir/fa/article/download/214781 مقاله را اینجا ببینید.]
#گزارشی از رویکرد فقه به حضور زن در سینما، سیده فاطمه مریدی، [[فصلنامه فقه]]، سال پانزدهم، شماره ۳، پاییز ۱۳۸۷ش. [http://ensani.ir/fa/article/download/214781 مقاله را اینجا ببینید.]
#سینما و فقه، علی‌اکبر مومنی، فصلنامه صباح، شماره ۲ و ۳، بهار ۱۳۸۱ش. [https://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/1671175/%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7-%D9%88-%D9%81%D9%82%D9%87 مقاله را اینجا ببینید.]
#سینما و فقه، علی‌اکبر مومنی، فصلنامه صباح، شماره ۲ و ۳، بهار ۱۳۸۱ش. [https://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/1671175/%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7-%D9%88-%D9%81%D9%82%D9%87 مقاله را اینجا ببینید.]
#حکم بازیگرى زن در فیلم و تئاتر، محمدمهدى آصفى، فقه اهل بیت، شماره ۲۲، ۱۳۷۹ ش. [https://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/310271/%d8%ad%da%a9%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c%da%af%d8%b1%db%8c-%d8%b2%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%88-%d8%aa%db%8c%d8%a7%d8%aa%d8%b1 مقاله را اینجا ببینید.]
#حکم بازیگرى زن در فیلم و تئاتر، محمدمهدى آصفى، فقه اهل بیت، شماره ۲۲، ۱۳۷۹ ش. [https://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/310271/%d8%ad%da%a9%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c%da%af%d8%b1%db%8c-%d8%b2%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%88-%d8%aa%db%8c%d8%a7%d8%aa%d8%b1 مقاله را اینجا ببینید.]


===عربی===
===عربی===
#حكم التمثيل السينمائي في الفقه الاسلامي، ثامر ماجد عبدالعزيز الجميلي، مجلة أصول الشريعة للأبحاث التخصصية، المجلد ۵ ، العدد ۱ ، كانون الثاني، ۲۰۱۹‌م / ۱۴۴۰ ق. [http://misd.tech/wp-content/files_mf/jsfsr/050101.pdf مقاله را اینجا ببینید.]
#حكم التمثيل السينمائي في الفقه الاسلامي، ثامر ماجد عبدالعزيز الجميلي، مجلة أصول الشريعة للأبحاث التخصصية، دوره ۵، شماره ۱، كانون الثاني، ۲۰۱۹‌م / ۱۴۴۰ ق. [http://misd.tech/wp-content/files_mf/jsfsr/050101.pdf مقاله را اینجا ببینید.]
#تمثيل الصحابة بين المنع والإجازة وأثر فقه الموازنات في هذه النازلة، عنود محمد عبدالمحسن الخضيري، مجلة كلية الشريعة والقانون بتفهنا الأشراف (مصر)، دوره۳، شماره۱۹، ۲۰۱۷م.
#تمثيل الصحابة بين المنع والإجازة وأثر فقه الموازنات في هذه النازلة، عنود محمد عبدالمحسن الخضيري، مجلة كلية الشريعة والقانون بتفهنا الأشراف (مصر)، دوره۳، شماره ۱۹، ۲۰۱۷م.
#تمثيل الصحابة بين المصلحة والمفسدة، عبدالرحمن بن حسن النفيسه، مجلة البحوث الفقهية المعاصرة، دوره ۲۳، شماره ۹۱، ۲۰۱۱م / ۱۴۳۲ق.
#تمثيل الصحابة بين المصلحة والمفسدة، عبدالرحمن بن حسن النفيسه، مجلة البحوث الفقهية المعاصرة، دوره ۲۳، شماره ۹۱، ۲۰۱۱م / ۱۴۳۲ق.
#تطبيق قواعد فقة الموازنات والمقاصد على نازلة تمثيل الصحابة (Dramatic Personification of the Prophet's Companions from Balance and Purpose Fiqh Perspective)،  عبدالسلام بن إبراهيم بن محمد الحصين، مجلة العلوم الإنسانية والإدارية (عربستان)، شماره ۶، ۲۰۱۴م / ۱۴۳۶ق.
#تطبيق قواعد فقة الموازنات والمقاصد على نازلة تمثيل الصحابة (Dramatic Personification of the Prophet's Companions from Balance and Purpose Fiqh Perspective)،  عبدالسلام بن إبراهيم بن محمد الحصين، مجلة العلوم الإنسانية والإدارية (عربستان)، شماره ۶، ۲۰۱۴م / ۱۴۳۶ق.
#الإسلام والمسرح: إقامة الدليل على حرمة التمثيل، بحراوي حسن، مجلة علامات (مراکش)، شماره ۴، ۱۹۹۵م
#الإسلام والمسرح: إقامة الدليل على حرمة التمثيل، بحراوي حسن، مجلة علامات (مراکش)، شماره ۴، ۱۹۹۵م.
#الإسلام والتمثيل نظرة نقدية، محمود محمود النجيري، الوعي الإسلامي (کویت)، شماره ۳۴۴، ۱۹۹۴م / ۱۴۱۵ق.
#الإسلام والتمثيل نظرة نقدية، محمود محمود النجيري، الوعي الإسلامي (کویت)، شماره ۳۴۴، ۱۹۹۴م / ۱۴۱۵ق.
#حكم تمثيل الصحابة في مسرحية أو فيلم سينمائي، الرئاسة العامة للبحوث العلمية والإفتاء. اللجنة الدائمة للبحوث العلمية والإفتاء (عربستان)، مجلة البحوث الإسلامية، دوره ۱، شماره ۱، ۱۹۷۵م / ۱۳۹۵ق.
#حكم تمثيل الصحابة في مسرحية أو فيلم سينمائي، الرئاسة العامة للبحوث العلمية والإفتاء. اللجنة الدائمة للبحوث العلمية والإفتاء (عربستان)، مجلة البحوث الإسلامية، دوره ۱، شماره ۱، ۱۹۷۵م / ۱۳۹۵ق.
خط ۴۰: خط ۴۰:
#بازیگری زن و مرد در هنرهای نمایشی در فقه امامیه، مهدی بیژنی، کارشناسی ارشد، دانشگاه امام صادق علیه السلام، دانشکده الهیات و معارف اسلامی، ۱۳۹۰ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/eef191ad145aaa5febd8fe9c02e4104a/search/37fd6798467d7ba18aaa934473975e4d پایان‌نامه را اینجا ببینید.]
#بازیگری زن و مرد در هنرهای نمایشی در فقه امامیه، مهدی بیژنی، کارشناسی ارشد، دانشگاه امام صادق علیه السلام، دانشکده الهیات و معارف اسلامی، ۱۳۹۰ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/eef191ad145aaa5febd8fe9c02e4104a/search/37fd6798467d7ba18aaa934473975e4d پایان‌نامه را اینجا ببینید.]
#بررسی حضور زن در عرصه‌های هنر بویژه سینما و تئاتر از دیدگاه فقه اسلامی، عبدالحسن بدرالدین، کارشناسی ارشد، مرکز پیام نور تهران، دانشکده علوم انسانی، ۱۳۹۰ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/d07bd319c928c984ac481912ef831dab/search/a876dfeb837fe635bca5ddda0d64d8e0پایان‌نامه را اینجا ببینید.]
#بررسی حضور زن در عرصه‌های هنر بویژه سینما و تئاتر از دیدگاه فقه اسلامی، عبدالحسن بدرالدین، کارشناسی ارشد، مرکز پیام نور تهران، دانشکده علوم انسانی، ۱۳۹۰ش. [https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/d07bd319c928c984ac481912ef831dab/search/a876dfeb837fe635bca5ddda0d64d8e0پایان‌نامه را اینجا ببینید.]
#بررسی تطبیقی بایدها و نبایدهای فقهی در رابطه باحضور زن در رسانه های تصویری از دیدگاه مذاهب خمسه، عصمت تقوی سوق، کارشناسی ارشد، دانشگاه قم، دانشکده الهیات و معارف اسلامی، ۱۳۸۹ش.
#بررسی تطبیقی بایدها و نبایدهای فقهی در رابطه باحضور زن در رسانه‌های تصویری از دیدگاه مذاهب خمسه، عصمت تقوی سوق، کارشناسی ارشد، دانشگاه قم، دانشکده الهیات و معارف اسلامی، ۱۳۸۹ش.


===عربی===
===عربی===
۴٬۹۴۳

ویرایش