۵٬۰۵۰
ویرایش
(←لید) |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۴: | خط ۴: | ||
با توجه به تولید سلاحهای کشتار جمعی و تهدید استفاده از آن و در نتیجه کشتار غیرنظامیان، فقه معاصر با چالشهایی روبرو است. از جمله: این اصل در اسلام با چه عنوانی پذیرفته شده است و حدود و ثغور آن چیست؟ اگر کشتن غیرنظامیان تنها راه پیروزی جبهه اسلام باشد حکم چیست؟ در صورت تعدی دشمن از این اصل در جنگ آیا امکان تقابل به مثل و کشتار غیرنظامیان از لحاظ فقهی وجود دارد؟ | با توجه به تولید سلاحهای کشتار جمعی و تهدید استفاده از آن و در نتیجه کشتار غیرنظامیان، فقه معاصر با چالشهایی روبرو است. از جمله: این اصل در اسلام با چه عنوانی پذیرفته شده است و حدود و ثغور آن چیست؟ اگر کشتن غیرنظامیان تنها راه پیروزی جبهه اسلام باشد حکم چیست؟ در صورت تعدی دشمن از این اصل در جنگ آیا امکان تقابل به مثل و کشتار غیرنظامیان از لحاظ فقهی وجود دارد؟ | ||
تفکیک بین نظامیان و غیرنظامیان در جنگ به عنوان یک اصل در آموزههای دینی مورد پذیرش قرار گرفته شده است و مستند آن را بعضی از فرمانهای پیامبر اسلام(ص) در غزوات مبنی بر نکشتن زنان، کودکان، افراد مسن، فراریها و ... دانستهاند. [[ | تفکیک بین نظامیان و غیرنظامیان در جنگ به عنوان یک اصل در آموزههای دینی مورد پذیرش قرار گرفته شده است و مستند آن را بعضی از فرمانهای پیامبر اسلام(ص) در غزوات مبنی بر نکشتن زنان، کودکان، افراد مسن، فراریها و ... دانستهاند. [[محمدحسین فضلالله]] در کتاب الجهاد در فصلی مستقل به این اصل پرداخته است. | ||
منابع ذیل برای | منابع ذیل برای پژوهشهای فقهی جمعآوری شده است. | ||
== کتابها == | == کتابها == |