آدم‌ربایی (منابع مطالعاتی): تفاوت میان نسخه‌ها

خط ۴: خط ۴:
برخی از فقیهان قائل به قطع دست آدم‌‌ربا به دلیل آیه سرقت یا افساد فی الارض هستند. برخی دیگر نیز به دلیل عدم مالیت انسانِ آزاد، حد سرقت را جایز نمی‌دانند. برخی [[فقه معاصر|فقیهان معاصر]] درباره احکام این موضوع تفصیلاتی داده‌اند. تحقیقات زیر به بررسی جوانب این مسئله و حکم فقهی و حقوقی آن می‌پردازد.
برخی از فقیهان قائل به قطع دست آدم‌‌ربا به دلیل آیه سرقت یا افساد فی الارض هستند. برخی دیگر نیز به دلیل عدم مالیت انسانِ آزاد، حد سرقت را جایز نمی‌دانند. برخی [[فقه معاصر|فقیهان معاصر]] درباره احکام این موضوع تفصیلاتی داده‌اند. تحقیقات زیر به بررسی جوانب این مسئله و حکم فقهی و حقوقی آن می‌پردازد.


==کتاب‌==
==کتاب‌‌ها==
=== فارسی ===
=== فارسی ===
# الحاق یا عدم الحاق به کنوانسیون راجع به جنبه‌های مدنی کودک‌ربایی، توکل حبیب‌زاده و کیوان اقبالی و مرضیه جلالی‌نیا، تهران، نشر پژوهشگاه قوه قضاییه، ۱۳۹۹ش. [https://pic.ketab.ir/DataBase/bookpdf/99/99422095.pdf ابتدای کتاب را از اینجا بخوانید.]
# الحاق یا عدم الحاق به کنوانسیون راجع به جنبه‌های مدنی کودک‌ربایی، توکل حبیب‌زاده و کیوان اقبالی و مرضیه جلالی‌نیا، تهران، نشر پژوهشگاه قوه قضاییه، ۱۳۹۹ش. [https://pic.ketab.ir/DataBase/bookpdf/99/99422095.pdf ابتدای کتاب را از اینجا بخوانید.]
۲٬۶۴۵

ویرایش