۳٬۴۱۳
ویرایش
جزبدون خلاصۀ ویرایش |
|||
خط ۶۰: | خط ۶۰: | ||
===ادله جواز و عدم جواز=== | ===ادله جواز و عدم جواز=== | ||
این بخش در چهار فصل تدوین شده است که در فصل اول آن به ادله جواز و عدم جواز مسئله تغییر جنسیت در افراد خنثی یا همان دوجنسیها پرداخته شده است. در فصل دوم کشف جنسیت بررسی شده است. فصل سوم این بخش، مسئله جواز و عدم جواز تغییر جنسیت در افراد سالم و تراجنسیتی تبیین شده است. در فصل چهار همین مسئله درباره حیوانات مورد بررسی قرار گرفته است. | این بخش در چهار فصل تدوین شده است که در فصل اول آن به ادله جواز و عدم جواز مسئله تغییر جنسیت در افراد خنثی یا همان دوجنسیها پرداخته شده است. در فصل دوم کشف جنسیت بررسی شده است. فصل سوم این بخش، مسئله جواز و عدم جواز تغییر جنسیت در افراد سالم و تراجنسیتی تبیین شده است. در فصل چهار همین مسئله درباره حیوانات مورد بررسی قرار گرفته است. | ||
کریمینیا در چهار فصل ضمن تبیین هر یک از عناوین تغییر جنسی در انسان و حیوان به بررسی آراء فقها و مراجع تقلید درباره جواز یا عدم جواز آن پرداخته است. وی در فصل اول ضمن توضیح و بررسی افراد خنثی(دو جنسیها) در ابتدا به بیان آراء عالمان شیعه و سنی پرداخته است. | کریمینیا در چهار فصل ضمن تبیین هر یک از عناوین تغییر جنسی در انسان و حیوان به بررسی آراء فقها و مراجع تقلید درباره جواز یا عدم جواز آن پرداخته است. وی در فصل اول ضمن توضیح و بررسی افراد خنثی(دو جنسیها) در ابتدا به بیان آراء عالمان شیعه و سنی پرداخته است. | ||
وی ابتدا با اشاره به نظر فقیهان اهل سنت بر آن است که اغلب آنان تغییر جنسیت را جز در مورد افراد خنثی(دو جنسیها) جایز نمیدانند. (ص۱۵۲) عالمان شیعه نیز اگرچه قائل به تفصیل و تقسیم به دو بخش خنثی مشکل و غیر مشکل هستند اما آنان نیز قائل به جواز شدهاند. (ص۱۵۴) | وی ابتدا با اشاره به نظر فقیهان اهل سنت بر آن است که اغلب آنان تغییر جنسیت را جز در مورد افراد خنثی(دو جنسیها) جایز نمیدانند. (ص۱۵۲) عالمان شیعه نیز اگرچه قائل به تفصیل و تقسیم به دو بخش خنثی مشکل و غیر مشکل هستند اما آنان نیز قائل به جواز شدهاند. (ص۱۵۴) | ||
ویرایش